Koiravero takaisin jätösten vuoksi!! Saa olla 500 e per koira
Itselläkin 2 koiraa ja osaan noukkia jätökset. Mutta 80 % prosenttia ei nouki. Joten maksan mielelläni 1000 e jotta asia saadaan hoidettua.
Kommentit (70)
Kuule täällä minun kaupunginosassani Helsingissä 98% koiranomistajista kerää koirankakat pussiin.
Veron myötä moni varmaan alkaisi jättää keräämättä niitä. Silloin vasta kakkaa olisikin, kun ainakin minun koirani kakkaa 4 kertaa päivässä.
Joten ap sinun kannattaa muuttaa sivistyksen pariin, jossa koirankakat kerätään pois. Ei ole pakko asua siel slummissa, missä ei kerätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaanko työttömät keräämään niitä koiran paskoja? Voin maksaa tuon summan vuodessa ja jättää itse keräämättä paskat, jotka nyt kerään. Säästyypä itseltä kakkapussien kulut.
Jos jättää keräämättä, joku sakko olisi hyvä siinä tapauksessa.
En ole koskaan nähnyt kenenkään jättävän kakkoja keräämättä.ja ulkoilutan koiraani neljä kertaa päivässä.
Ap on trolli ja koiravihaaja, muuten hän tietäisi tämän ihan itsekin.
Itse kerään jokaisen pökäleen pois enkä anna koirani kuseksia kenenkään portinpieliin tai postilaatikoille.
Silti tänäänkin todistin ikkunasta kun eräs nainen päästi flexissä koiransa kuselle meidän nurmikolle.
Ja kun käytin omaa koiraa lenkillä, näin kuinka tietyssä kohtaa kadun pätkällä oli noin 10 koiranpaskaa. Suunnilleen saman kokoisia eli varmaan joku uuvelo lenkittäjä kävelee joka päivä sitä samaa reittiä eikä ikinä kerää niitä paskoja talteen. Tuostakin saa varmaan kaikki seudun koiran omistajat syyt niskoille vaikka kyse on todennnäköisesti yhdestä ääliöstä.
Singaporessa on siistiä. Siellä ei ole koiran paskoja, siellä ei saa syljeksiä maahan, ei saa heittää roskia maahan, ei saa heittää tupakantumppeja maahan, miksi Suomessa saa näin tehdä - siksi koska Suomi on täynnä narsistisia juntteja, joilla ei ole mitään siis EI MITÄÄN käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siivouspartiolle (2 hlö) antaisi rahaa 500e per laaki. Ja dna jätöksistä, niin voisi kysyä onko jätösten jättäjä raihnainen, kipeä vai miksi sotkee ulosteilla maata.
Joku kipeä skantaa ihan piha-alueelle, kulkureiteille, eikä omistajansa mitenkään siivoa jätöksiä. Lisäksi on isot karvatupot myös rappukäytävässä. Ällöttävää.
Ihmisten maatumattomat jätteet ovat etovia.
Tämä ketju on niin 🥱.
On teillä ongelmat, pienet ihmiset.
Ehkä tuo on vähän liikaa, mutta kyllä minä satasen ymmärtäisin per koira vuodessa. Minulla on kolme. Onhan koiria nykyään aivan älyttömän paljon, ja ne kyllä näkyvät ja kuuluvat kaikkialla, plus vielä virtsat ja jätöksetkin.
Kiva huomata, että meitä on muitakin, jotka osaavat ajatella laajemminkin kuin minäminäminäjaminunrekut. Se on harvinaista.
Espanjassa saa 150 eur sakkoa, jos ei kerää koiran ulosteita. Tätä myös valvotaan. Miksi tämä onnistuu Espanjassa, mutta ei Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Koiraveron vois muutenki laittaa. Tai itseasiassa joku lemmikkivero suoraan. Ärsyttää kun köyhät pitää eläimiä. Sitten otetaan eläin kun on varaa. Jos saat tukia niin ei mitään eläimiä!
Mietippä ääliö miten paljon eläin tuo syrjäytyneillle, mt potilaille, oikeastaan kaikille virkettä ja iloa, näin säästyy kustannuksia mt palvelujen osalta.
Minulla on myös koira, kerään jätökset enkä todellakaan halua katsella keskellä tietä ison koira jätöksiä. Mutta jos maksaisin veroa koirastani, niin jättäisin kakat keräämättä
Roskaaville ihmisille kans. Pulloja, tölkkejä ja pikaruokakääreitä tienvieret täynnä.
Narkeile ja juopoille lätkäistä 1000e vero, lasten leikkipuistot ja kadut täynnä niiden ryönää, ja aiheuttavat muussa väestössä pelkoa ja inhoa.
Eli jos koiravero tulisi, saisin alkaa jättämään koirani jätökset kaduille? Mielenkiintoinen ajatus, joskaan en ole varma, kannatanko kuitenkaan.
Ajatuksenjuoksusi on vinksahtanutta, lueppas uudestaan mitä tänne kirjoitit. Kasva aikuiseksi. Aikuinen kantaa vastuun, eikä kiukuttele kuin taaperoikäinen. Tuollaiselle ei pitäisi olla koiraa ollenkaan. Toivottavasti koirasi syö lihapullan yllätyksellä, koska olet noin lapsellinen. Katso vain sitä puhelinta, niin koirasi löytää sen lihapullan nopeammin.
Itselle ihan sama. Tuntuisi silti turhalta maksulta kuten Yle vero kun ei ikinä katso/kuuntele.
Koirat ei pasko kuin omalla maalla. Hommatkaa isompi huudi ja aita niin ei pääse muiden sessutkaan paskomaan sinne.
Luuletko sinä reppana, että niillä koiraverotuotoilla palkattaisiin ihmisiä keräämään kakkat? Jos, niin olet kyllä harvinaisen naiivi tapaus. Rahat katoaisivat johtajien pohjattomiin taskuihin ja koirankakkat jäisivät keräämättä ihan niin kuin tähänkin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitetaanko työttömät keräämään niitä koiran paskoja? Voin maksaa tuon summan vuodessa ja jättää itse keräämättä paskat, jotka nyt kerään. Säästyypä itseltä kakkapussien kulut.
Jos jättää keräämättä, joku sakko olisi hyvä siinä tapauksessa.
rikesakon voi saada järjestyslain mukaan tälläkin hetkellä.
Älykääpiö.