Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sinulle vapaaehtoisesti lapseton:

Vierailija
26.02.2025 |

Ymmärrän että haluat nyt olla itsekäs ja tehdä vain omia minä-minä juttuja, mutta kuka hoitaa asioitasi kun olet vanha? Voitko kuvitella sitä surun määrää miltä tuntuu elää ilman yhtään lapsen lasta? Tai kasvaa vanhaksi ilman omaa perhettä? Vielä ehdit kääntää elämäsi suunnan

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsien hommaaminen johtaa tämmöseen katkeruuteen, niin mieluusti olen vela

Vierailija
22/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkyys vaatii jonkun toisen, jolta itsekäs estää asioita tai jolle hän ei anna asioita. 

Jos joku on vapaaehtoisesti lapseton, hänellä ei ole muksua, joka jäisi paitsi jostain.

Jos joku on vapaaehtoisesti lapseton, hän ei myöskään vie keneltäkään muulta mahdollisuutta lapseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus on jo nyt niin hyvä, että palkkaan kotihoitoa. Hyvälle/hyville hoitajille myös testamenttaan rahavarat, asunnon, mökin jne. Aion olla omassa kodissa loppuun asti. Hyvä hoitaja on palkkansa ansainnut.

Vierailija
24/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee, että oma lapsi hoivaisi vanhempiaan?

Naivi ihminen.

Vierailija
25/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Poistamaan yksinäisyyttä, tyydyttämään läheisyyden kaipuuta, toteuttamaan niittä omia toteutumatta jääneitä unelmia, jne. 

Vierailija
26/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen lapsettomuus ei johdu pelkästä itsekkyydestä. Itse olen N19, en tule ikinä hankkimaan lapsia. Ensinnäkin, lapset ovat ärsyttäviä, sotkuisia ja kalliita. Toiseksi, raskaus ja synnytys ällöttävät ja pelottavat minua. Ei sillä, että minun tarvitsisi onneksi edes pelätä vahinkoja, koska en ikinä edes koske miehiin. Kolmanneksi, vaikka sinulla olisi lapsia, eivät he välttämättä hoida sinua ollessasi vanha. Lapsenlapsetkaan eivät voisi vähempää kiinnostaa. Lapset eivät ole muutenkaan ainoita perheenjäseniä. Miten niin vanhenisin yksin, jos minulla on kumppani ja ystäviä? 

sun kannattaisi harkita jonkinlaiseen hoitoon menemistä.

Vierailija
27/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse hoidan asioitani, kun olen vanha, kunnes jossain vaiheessa en pysty ja alan saada yhteiskunnalta apua. Siksipä minä maksan ihan ilolla korkeita veroja, koska niillä kustannetaan juuri tällaista yhteiskunnan turvaverkkoa. 

Lapsenlapsia en varmasti tule kaipaamaan, olen erakkoluonne, joka en ole halunnut miestä enkä lapsia ikinä, olen. mieluiten yksin. Ilman perhettä vanheneminen on siis minulle toive, ei joku pelottava asia. 

Ja ei, en ehdi kääntää elämäni suuntaa, kun ikää on jo 50 :D Olen tyytyväinen valintaani pysyä sinkkuna ja lapsettomana.

Vierailija
28/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v lapsenlapsenlapseton eikä ole valitettavasti ollut päivääkään surua. Kamalaa kylläkin tuottaa ap ressukalle ihan hirveä pettymys. Puolison kanssa meillä ihan riittävästi harrastuksia ja ihana minä, minä elämä. Paljon on lähiomaisia ja palveluja saa rahalla. Voihan sitä työllistää pienyrittäjiä ja kyllä niille raha kelpaa.

Vierailija
29/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ilahduttaa meidän lapsettomien solidaarisuus! Erilaiset ja eri-ikäiset ihmiset yhdessä puolustamassa oikeuttaan valita vapaasti. Hyvä me!

Vierailija
30/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen lapsettomuus ei johdu pelkästä itsekkyydestä. Itse olen N19, en tule ikinä hankkimaan lapsia. Ensinnäkin, lapset ovat ärsyttäviä, sotkuisia ja kalliita. Toiseksi, raskaus ja synnytys ällöttävät ja pelottavat minua. Ei sillä, että minun tarvitsisi onneksi edes pelätä vahinkoja, koska en ikinä edes koske miehiin. Kolmanneksi, vaikka sinulla olisi lapsia, eivät he välttämättä hoida sinua ollessasi vanha. Lapsenlapsetkaan eivät voisi vähempää kiinnostaa. Lapset eivät ole muutenkaan ainoita perheenjäseniä. Miten niin vanhenisin yksin, jos minulla on kumppani ja ystäviä? 

sun kannattaisi harkita jonkinlaiseen hoitoon menemistä.

Miksi? Olen ihan kunnossa. Senkö takia että olen vapaaehtoisesti lapseton vai koska olen lesbo vai kummankin takia? 

Vierailija
31/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reilusti nuorempi puoliso, ehkä rakkaus riittää huolehtimaan vielä vanhanakin. Ei jälkeläiset ole ainoita, jotka ihmisellä on elämässään tai lapsettomana ois jotenkin yksinäinen. 

Vierailija
32/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa apua. Toivottavasti lapsellisetkaan eivät kuvittele lastensa hoitavan. Tulevat putoamaan korkealta suurin osa. Se se vasta sattuukin, kuvittelisin, kun jälkikasvua on mutta eivät välitä.

Vierailija
33/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas imbesilli aloitus. Itse lapsia hankkineena en ikinä ajattelisi, että vapaaehtoisesti lapseton on itsekäs. Itseasiassa, jos ryhdymme oikein filosofiseksi, asian voi perustella toisinpäin...

Vierailija
34/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä! T. kohta 61v. 

Hoito on sitten sen ajan murhe, on onneksi varallisuutta kun ei ole perheeseen tarvinnut tuhlata. 

Vierailija
35/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei ole itsekästä tehdä itselleen paskavaipanvaihtajia ja olettaa että ne paskavaipanvaihtajat tietysti haluavat tehdä vielä lisää paskavaipanvaihtajia varalle?

Vierailija
36/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuvittelee, että oma lapsi hoivaisi vanhempiaan?

Naivi ihminen.

Ai vaan ITSEKÄS, pohjattoman itsekäs.

Vierailija
37/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko itsekästä aapeeltä olettaa että hänen jälkeläisensä intoa puhkuen hoitavat häntä ja asioitaan. 

Vierailija
38/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain HYVÄ NUORUUS merkitsee, vanhuus on täyttä peetä joka tapauksessa ja harmittaa jos 10 kertaisesti, jos se nuoruus ja seikkailut jäi viettämättä jotain typerää kotia leikkimällä.

Vierailija
39/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää mulle yksikin Helsinkiläinen 30v lakimies, joka lopettaa työt ja lähtee Ouluun mummo hoitamaan?

Vierailija
40/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suuta pienemmälle ennen kuin joku läpsäisee sinua poskelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi