Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys sinulle vapaaehtoisesti lapseton:

Vierailija
26.02.2025 |

Ymmärrän että haluat nyt olla itsekäs ja tehdä vain omia minä-minä juttuja, mutta kuka hoitaa asioitasi kun olet vanha? Voitko kuvitella sitä surun määrää miltä tuntuu elää ilman yhtään lapsen lasta? Tai kasvaa vanhaksi ilman omaa perhettä? Vielä ehdit kääntää elämäsi suunnan

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole aika itsekästä ajattelua että kun on vanha niin lapsien tulee huolehtia? itse en kaipaa vanhuuden huolen pitoa kuolen mielummin pärjäämättömyyteni takia kun heittäydyn kenellekkään riesaksi, tai jos alkaa tubtua sitlä että enää ei pärjää itsekseen arjessa, niin päätän päiväni. Sekä lapsien saattaminen tähän maailmaan voi myös tapahtua itsekkäistä syistä, mutta ensin pitäisi ajatella kuinka taata lapselle takeet hyvään elämään ja hyvät lähtökohdat aikuisuuteen ja itsenäistymiseen.

Vierailija
42/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Pohjanpää

Maailman meno

(Kansantarina)

Sivutuulessa poikaansa retuuttaa kantaa

varis lahden poikki päin vastarantaa.

Sitä varia, huh, ihan väsyttää alkaa,

varis sanoo, jo vanhaa siipeä, jalkaa.

Kun vanhenen pian, alan kangistua,

kai kannat sa mua, kuin minä nyt sua?

En, vastaa poika, sun jäädä annan.

Ketä kannat sitten? Ma poikaani kannan.

Varis huokaa harmaille aatoksille:

Se on maailman meno, minkäs sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vapaaehtoisesti lapseton. Minä ja puolisoni ei oikein viihdytä lasten seurassa eikä kaivata sellaisia. Meidän persoonallisuuden piirteet on sellaisia, jotka eivät olisi oikein kivoja vanhemmalla. Lisäksi meillä on joiltain osin p*skat geenit, eli lapsi tulisi todennäköisesti perimään asioita, jotka olisivat ikäviä hänelle itselleen ja myös aiheuttaisivat liian raskaan kombon hoitaa lapsen normaalitarpeet + lapsen todennäköiset erityisjutut + omat ja puolison erityisjutut.

Joo, olisi tosi kiva jos olisi joku, jonka voisi luottaa hoitavan mun asiat sitten kun olen vanha. Mutta sen lisäksi että lapsen hankinta ei tätä millään muotoa takaisi (etenkään kun me oltaisiin keljut vanhemmat ja lapsi perisi kaikkea terveydellistä hässäkkää), niin mun mielestä olisi näillä spekseillä hirveän itsekästä ruveta lapsen tekoon vain ja ainoastaan sillä motiivilla, että saisi hommattua itselleen vanhuuden hoitajan. Lapsi kun ei pääse osallistumaan neuvotteluun siitä, haluaako kyseisillä spekseillä syntyä. Ja jos pääsisi, niin veikkaan että ei haluaisi.

Vierailija
44/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En elä vanhaksi, koska mulla on sellaiset geenit. Sori nyt vaan, että en ole halunnut siirtää niitä jälkipolvien riesaksi.

Tiedon puutetta. Nykyään voi käyttää luovutettuja sukusoluja.

Vierailija
45/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos ap:n geenit jatkuvat. Tyhmä vanhempi, tyhmät lapset. Epäitsekästä olis iollut jättää lisääntymättä, jos ulosannin taso on tuollainen. Kuka tuollaista vanhana hoitaa, ei kukaan.

Vierailija
46/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tuo tai kuolema kuolemanväsynyt vanhempi. Sääliksi käy, jos lapsia on.

Vierailija
47/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole mitään takeita että lapset hoitaa vanhana. Tunnen eräänkin rouvan joka tytär kuoli sairauteen kolmekymppisenä, nelikymppinen poikansa on ns pikkurikollinen, häntä ei kiinnosta työt eikä opiskelut eikä mikään normaali elämä.  

Vierailija
48/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, mutta en ole koskaan ajatellut että he hoitaisivat minua kun olen vanha ja kyvytön. Ei se ole heidän tehtävä. 

M45

Vierailija
49/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, lopen uupunut yh-mamma on saanut hetken rauhan kurittomalta äpär*laumaltaan ja oksentaa nyt omien valintojensa aiheuttaman katkeruuden palstalle ja tietysti lapsettomien päälle.

Se on kuule voivoi, mitäs läksit.

Vierailija
50/51 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo olla mikään lapsen elättäjä, kasvattaja, hoitaja. En voi sietää sitä lapsien aiheuttamaa yöheräilyä, liiallista huomion ja vahtimisen tarvetta, päivittäistä melua, enkä myöskään vaippojen vaihtoja. En halua menettää vapauttani lähteä ja tulla ihan milloin huvittaa, sekä rajoittaa päivittäistä tekemistäni tai harrastuksiani. Enkä kotoa poissa olemisen aikaa minkään lapsen hyväksi. Tämän takia olen vapaaehtoisesti lapseton, enkä myöskään hanki mitään lemmieläimiäkään. Itselleni tärkeämpää on oma elintaso ja elämisen laatu omilla ehdoillani kuin sukuni jatkuminen uusille sukupolville. Yksin eläminen ja kuoleminen eivät itsessään ole mitään elämän pahimpia asioita. Kaikista pahinta on päivittäin elää ärsyttävien ihmisten, eläinten seurassa.

Vierailija
51/51 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa ja väsynyttä tekstiä hohhoijaa.

Ihan samat henkilöt huolehtivat lapsivapaiden ihmisten asioista kuin vanhempien. Ystävät, naapurit, sukulaiset/läheiset, lähihoitajat, sairaanhoitajat, lääkärit, jne

Luuleeko joku oikeasti että lapset on luotu sitä varten että heistä tulee vanhemmilleen ilmaisia kodinhoitajia? Kuulostaa ankealta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi