Muuttaminen halvempaan asuntoon 46 euron takia?
Viime vuoden lopulla se oli vielä 34 euron takia. Kela ei kuitenkaan ole nostanut yhden henkilön asumiskustannusten maksimirajaa, vaikka vuokrat jatkuvasti nousevatkin.
Sen asunnonhan olisi oltava selvästi halvempi, jotta muuttaminen kannattaa. Jos se olisi 100 e halvempi, niin voittaisin siinä 50 e. Kela saa sitten kustantaa muuttoni, sillä siihen minulla ei ole nyt varaa.
No, ilmoitan Kelalle että en juuri nyt hae halvempaa, vaan maksan toistaiseksi perusosasta tuon erotuksen. Minulla on sitä paitsi maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa, joka hankaloittaa osaltaan asunnon saantia. Yksityiseltä en halua vuokrata eikä minulle kukaan vuokraisikaan tuon merkinnän takia.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Niin vuokrat nousee.
Kela ei käske muuttamaan. Se vain ei maksa rajan yli.
Ilmoitin ensimmäiseen hakemukseen. Tietäväni asuvani satasen liian kalliissa kämpässä. Ja että muutan pienempään, kun vanhin lapsi lähtee armeijaan tai muuttaa omilleen.
No järjestelmä heittää automaattisesti. Asut liian kalliissa kämpässä. Se huomioidaan vielä tässä hakemuksessa. Mutta pitää olla perustelut toisessa.
Kelan idiootit.
Perusteelliset imbesillit eivät ymmärrä lukemaansa. Eivätkä kirjaa kertomaani mihinkään.
Joo, no varaudun selittämään tuon uudestaan joka hakemukseen.
Ap
Niin vuokrat nousee.
Kela ei käske muuttamaan. Se vain ei maksa rajan yli.
Ilmoitin ensimmäiseen hakemukseen. Tietäväni asuvani satasen liian kalliissa kämpässä. Ja että muutan pienempään, kun vanhin lapsi lähtee armeijaan tai muuttaa omilleen.
No järjestelmä heittää automaattisesti. Asut liian kalliissa kämpässä. Se huomioidaan vielä tässä hakemuksessa. Mutta pitää olla perustelut toisessa.
Kelan idiootit.
Perusteelliset imbesillit eivät ymmärrä lukemaansa. Eivätkä kirjaa kertomaani mihinkään.