Muuttaminen halvempaan asuntoon 46 euron takia?
Viime vuoden lopulla se oli vielä 34 euron takia. Kela ei kuitenkaan ole nostanut yhden henkilön asumiskustannusten maksimirajaa, vaikka vuokrat jatkuvasti nousevatkin.
Sen asunnonhan olisi oltava selvästi halvempi, jotta muuttaminen kannattaa. Jos se olisi 100 e halvempi, niin voittaisin siinä 50 e. Kela saa sitten kustantaa muuttoni, sillä siihen minulla ei ole nyt varaa.
No, ilmoitan Kelalle että en juuri nyt hae halvempaa, vaan maksan toistaiseksi perusosasta tuon erotuksen. Minulla on sitä paitsi maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa, joka hankaloittaa osaltaan asunnon saantia. Yksityiseltä en halua vuokrata eikä minulle kukaan vuokraisikaan tuon merkinnän takia.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Älä ulise vaan oo tyytyväinen että saat asumistukea, kaikki ei saa.
Miten ihmiset voi olla kateellisia tukien saajille?
Kelahan ei siis päätä näistä ylärajoista. Luottotietojen menetys ei estä asunnon saantia, kysy isoimmilta vuokranantajilta.
Helpointa on kun sopii yksityisen kanssa että soppariin kirjataan vuokraksi se Kelan maksimi, ja ylityksen maksat sitten itse. Sitä ei tarvitse Kelalle kertoa.
Sulle on ihan kaikki muu hankalaa paitsi tukien nostaminen sujuu ja on sujunut kyllä ilman hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee itse yhtä huonosti toimeen eikä saa tukia koska töi?
Vierailija kirjoitti:
Saan ruhtinaalliset 75 e ja pienen ansiosidonnaisen, josta aletaan nyt ulosmitata. Minut irtisanottiin vakiduunista. Ei minulle kannata olla kateellinen.
Ap
Juuri oli Ylellä juttu, että lähinnä tuoreet vuokrarästit ovat punainen vaate yksityisille vuokranantajille.
Ei tarvitse muuttaa. Kela vaan huomioi asumismenot tiettyyn rajaan asti. Toki Kela olisi vain voinut tiedottaa tämän, mutta muuttovaihtoehtoa rummutetaan varmaan siksi, että ihmiset eivät ainakaan tietämättömyyttään jää itselleen liian kalliiseen kämppään, kun tosiaan täytyy sitten enemmän maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on kun sopii yksityisen kanssa että soppariin kirjataan vuokraksi se Kelan maksimi, ja ylityksen maksat sitten itse. Sitä ei tarvitse Kelalle kertoa.
Jos olisit vuokranantaja, suostuisitko todella siihen, että Kelan tukien varassa elävä lupaisi sinulle maksavansa enemmän vuokraa, minkä kirjaatte vuokrasopimukseen?
Vierailija kirjoitti:
Sulle on ihan kaikki muu hankalaa paitsi tukien nostaminen sujuu ja on sujunut kyllä ilman hankaluuksia.
Jollain ihmisen on elettävä. Nostaisit varmasti itsekin tukia jos olisi tarve. Tuskin olisit niin marttyyri että kuolisit kadulle nälkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kelahan ei siis päätä näistä ylärajoista. Luottotietojen menetys ei estä asunnon saantia, kysy isoimmilta vuokranantajilta.
Kaupunki vuokraa kyllä, kunhan ei ole niille vuokravelkaa. Sato ei vuokraa. Lumo vuokraa varallisuusrajoitetusta kohteista ja saattaa pyytää vakuutena 1-3 kk:n vuokran suuruisen summan sen normi 250 e:n sijaan, revi siitä ja selitä Kelalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö sinun pöydässäsi antamatta mitään panosta ruokkijalle.
Työttömällä on aikaa kottikärryillä työnnellä ne rojunsa halvempaan luukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain ihmisen on elettävä. Nostaisit varmasti itsekin tukia jos olisi tarve. Tuskin olisit niin marttyyri että kuolisit kadulle nälkään.
Ap
Muut osaavat hoitaa muutkin asiansa kuin vain tukien nostelut.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli Ylellä juttu, että lähinnä tuoreet vuokrarästit ovat punainen vaate yksityisille vuokranantajille.
Osta sijoitusasunto velkarahalla ja vuokraa maksuhäiriöiselle ja toivo että maksaa vuokransa,sinun pitää laina maksaa ajoissa kuitenkin.Epäilen että haluat kuitenkin sen varmemman maksajan ilman häiriömerkintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä on aikaa kottikärryillä työnnellä ne rojunsa halvempaan luukkuun.
Tarjoudu ihmeessä muuttoavuksi työttömille, saat palkinnoksi vain hyvän mielen, mutta eikö se olekaan sinusta palkitsevaa, häh?. Tee sinäkin jotain hyvää eikä pelkästään typeriä ehdotuksia ilman konkreettisia ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee itse yhtä huonosti toimeen eikä saa tukia koska töi?
Olis varmaan sitten peiliinkatsomisen paikka, itsekin olen huonosti palkatun työn joskus lopettanut kun ei tukia kummempiä käteenjäänyt!
Työtön maksuhäiriöinen reppana nyt olisi punainen vaate ihan minne tahansa. Öisin ne vaan meluaa, ravaa juottoloissa ja päivisin vetää peittoo korville.