Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaminen halvempaan asuntoon 46 euron takia?

Vierailija
26.02.2025 |

Viime vuoden lopulla se oli vielä 34 euron takia. Kela ei kuitenkaan ole nostanut yhden henkilön asumiskustannusten maksimirajaa, vaikka vuokrat jatkuvasti nousevatkin. 

Sen asunnonhan olisi oltava selvästi halvempi, jotta muuttaminen kannattaa. Jos se olisi 100 e halvempi, niin voittaisin siinä 50 e. Kela saa sitten kustantaa muuttoni, sillä siihen minulla ei ole nyt varaa. 

No, ilmoitan Kelalle että en juuri nyt hae halvempaa, vaan maksan toistaiseksi perusosasta tuon erotuksen. Minulla on sitä paitsi maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa, joka hankaloittaa osaltaan asunnon saantia. Yksityiseltä en halua vuokrata eikä minulle kukaan vuokraisikaan tuon merkinnän takia. 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on kun sopii yksityisen kanssa että soppariin kirjataan vuokraksi se Kelan maksimi, ja ylityksen maksat sitten itse. Sitä ei tarvitse Kelalle kertoa.

Mikä hemmetin järki tässä on? :D Eihän sieltä Kelasta tule kukaan kirveen kanssa vaatimaan että muuttaa pois. Sen erotuksen vaan joutuu sitten maksamaan itse muista tuista. Mikä ongelma?

Vierailija
22/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tilanteita on erilaisia. Me muutettiin isompaan asuntoon kun katsottiin tukien rajat. Saunaa, kylppäriä ja terassia ei ilmeisesti lasketa neliöihin. Ei ainakaan vuokrasopimuksessamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeehän tuo vuodessa 552 euron säästöt

Vierailija
24/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle on ihan kaikki muu hankalaa paitsi tukien nostaminen sujuu ja on sujunut kyllä ilman hankaluuksia.

Jollain ihmisen on elettävä. Nostaisit varmasti itsekin tukia jos olisi tarve. Tuskin olisit niin marttyyri että kuolisit kadulle nälkään.

Ap

Muut osaavat hoitaa muutkin asiansa kuin vain tukien nostelut.

Daiju, laitan työhakemuksia koko ajan.

Ap

Vierailija
25/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri oli Ylellä juttu, että lähinnä tuoreet vuokrarästit ovat punainen vaate yksityisille vuokranantajille. 

Ootko miettinyt miksi näin on?

Vierailija
26/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ulise vaan oo tyytyväinen että saat asumistukea, kaikki ei saa.

Miten ihmiset voi olla kateellisia tukien saajille?

Kuka syö sinun pöydässäsi antamatta mitään panosta ruokkijalle.

Voit koska tahansa joutua samaan tilanteeseen. Yrittäjä? Jos leikkaukset kohdistuu yritystukiin ja asiakkaat katoaa koska kenelläkään ei enää ole varaa ostaa.

Vierailija
27/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön maksuhäiriöinen reppana nyt olisi punainen vaate ihan minne tahansa. Öisin ne vaan meluaa, ravaa juottoloissa ja päivisin vetää peittoo korville.

Olen saanut useammankin asunnon työttömänä ja luottotiedottomana. Tämän asunnon omistaja ei edes kysellyt töistä, ohitettiin kuitenkin monta nuorempaa asunnon kyselijää. Olemus kertoo paljon. Ja takuuvuokra. Eipä taida juottoloissa juuri ketään käydä, ei työttömänä ainakaan.

Vierailija
28/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä on aikaa kottikärryillä työnnellä ne rojunsa halvempaan luukkuun.

Tarjoudu ihmeessä muuttoavuksi työttömille, saat palkinnoksi vain hyvän mielen, mutta eikö se olekaan sinusta palkitsevaa, häh?. Tee sinäkin jotain hyvää eikä pelkästään typeriä ehdotuksia ilman konkreettisia ratkaisuja.

Tarjoudu itse ja lompakkosi kevenee kun ne alkavat rahaa pummimaan. Saat maksaa siitä kun alat apujasi tarjoomaan. Voiks sää vipata....Saat alkaa vippaamaan loputtomiin.

Vierailija
29/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tilanteita on erilaisia. Me muutettiin isompaan asuntoon kun katsottiin tukien rajat. Saunaa, kylppäriä ja terassia ei ilmeisesti lasketa neliöihin. Ei ainakaan vuokrasopimuksessamme.

Neliöihin? Eli onko kyse siitä miten "hienosti" köyhät saa asua vai siitä paljonko asunto maksaa!

Vierailija
30/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle on ihan kaikki muu hankalaa paitsi tukien nostaminen sujuu ja on sujunut kyllä ilman hankaluuksia.

Jollain ihmisen on elettävä. Nostaisit varmasti itsekin tukia jos olisi tarve. Tuskin olisit niin marttyyri että kuolisit kadulle nälkään.

Ap

Ap

Niin tietenkin kun työkkäri pakottaa.

Vierailija
31/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä asiayhteydessä tuo 46e on mielestäsi mitätön summa ja maksat sen omasta pussistasi. Mut annas olla jos tukiaisi oltaisiin leikkaamassa 46e/kk. Olisit vetoamassa ihmisoikeuksiin, kertoisit kärsiväsi jatkossa kroonisesta nälästä ja että kuolet pian pois kun lääkkeisiinkään ei ole varaa.

Näin se summa riippuu aina vähän katsantokannasta.

Vierailija
32/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on kun sopii yksityisen kanssa että soppariin kirjataan vuokraksi se Kelan maksimi, ja ylityksen maksat sitten itse. Sitä ei tarvitse Kelalle kertoa.

Persu, oletan. Veronkiertäjäpuolueesta, rikollispuolueesta, valtion vihollispuolueesta.

Vierailija
33/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niin tietenkin kun työkkäri pakottaa.

Daiju, haen töitä koska haluan töitä. Jos luit aiemman kommenttini, niin minut irtisanottiin vakituisesta työpaikastani.

Ap

Vierailija
34/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä on aikaa kottikärryillä työnnellä ne rojunsa halvempaan luukkuun.

Tarjoudu ihmeessä muuttoavuksi työttömille, saat palkinnoksi vain hyvän mielen, mutta eikö se olekaan sinusta palkitsevaa, häh?. Tee sinäkin jotain hyvää eikä pelkästään typeriä ehdotuksia ilman konkreettisia ratkaisuja.

Tarjoudu itse ja lompakkosi kevenee kun ne alkavat rahaa pummimaan. Saat maksaa siitä kun alat apujasi tarjoomaan. Voiks sää vipata....Saat alkaa vippaamaan loputtomiin.

Kovastipa leimaat ja yleistät. 

Vierailija
35/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet siedettävästi toimeen, sinnittele.

Vierailija
36/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tässä asiayhteydessä tuo 46e on mielestäsi mitätön summa ja maksat sen omasta pussistasi. Mut annas olla jos tukiaisi oltaisiin leikkaamassa 46e/kk. Olisit vetoamassa ihmisoikeuksiin, kertoisit kärsiväsi jatkossa kroonisesta nälästä ja että kuolet pian pois kun lääkkeisiinkään ei ole varaa.

Näin se summa riippuu aina vähän katsantokannasta.

Täh? Samalla tavallahan sitä tukea nytkin tavallaan leikataan, kun maksaa sen 46 e omasta pussista, ts. toimeentulotuen perusosasta.

Vierailija
37/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vuokranantajakin syyllistyy siis pimeään vuokraustoimintaan ja jättää osasta vuokraa verot maksamatta. Jipii. On teillä kyllä moraali täällä palstalla löysällä. Paikkoja olisi siis kyllä saada rikollisia kiinni onko ne sitten tukien väärinkäyttäjiä tai verorikoksia tekeviä. Kaikella olisi hyötyjä koko Suomelle ja sen taloudelle!

Vierailija
38/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tämä nyt sitten hyödyttää? Aivan sama mitä siihen kirjaa kun Kela ei maksa kuitenkaan ylimenevää osaa.

Vierailija
39/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ulise vaan oo tyytyväinen että saat asumistukea, kaikki ei saa.

Tämä juttu koskee nyt toimeentulotukea. Asumistuki lasketaan tietyllä kaavalla ja siinä otetaan vuokra huomioon tiettyyn rajaan asti. 

Vierailija
40/62 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs tämä nyt sitten hyödyttää? Aivan sama mitä siihen kirjaa kun Kela ei maksa kuitenkaan ylimenevää osaa.

Kela ei vaadi muuttamaan halvempaan.