Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettelitko automaattista tietojenkäsittelyä?

Vierailija
26.02.2025 |

Oliko koulussasi ATK-luokka?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joo. Ja myöhemmin jatko-opinnoista suoritin "Tietokoneen ajokortin".

Onkohan kenelläkään muulla palstalla sitä?

No varmasti, minullakin on A ja B. 

Vierailija
22/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneen ajokortteja suoritettiin vielä 10 v sitten. Ei ole kovin vanha juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneen ajokortteja suoritettiin vielä 10 v sitten. Ei ole kovin vanha juttu. 

Aletaankohan kohta jakaa tekoäly ajokortteja?

Vierailija
24/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli atk-luokka, mutta itse valitsin valinnaisaineekseni konekirjoituksen. 

N51

Vierailija
25/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Kävin kouluni 1966-75. Kirjoituskone oli noihin aikoihin huipputekniikkaa. Tietokoneisiin aloin perehtyä vasta 2002, kun laitoin ensimmäisen tietokoneen. Siitä alkaen olen tullutkin vuosi vuodelta enemmän ja enemmän tietokoneen orjaksi. Ihmeen päteväksi olen oppinut tietokoneen käytössä, vaikka muutaman ensimmäisen vuoden olin täysi tollo asiassa.

Vierailija
26/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli atk-luokka, mutta itse valitsin valinnaisaineekseni konekirjoituksen. 

N51

Silloin sitä pidettiin vähän hömppänä mutta nykyään monet kadehtii kun näillä on sujuva 10-sormijärjestelmä. 

Vierailija
27/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N51 jatkaa - meidän konekirjoitusluokassa oli YKSI sähkökirjoituskone, muut oli mekaanisia. Sillä yhdellä sai sitten joku onnekas aina kokeilla.

Vierailija
28/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin, oli ATK-luokka täynnä MikroMikkoja (MS-DOS) 80-luvun lopulla, ja olen jopa menestyksekkäästi kilpaillut automaattisessa tietojenkäsittelyssä.

Vierailija
29/29 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ ATK-luokka tuli siis konekirjoitusluokkaan ja mitään ATK-oppiainetta ei vielä yläasteella ollut, mutta konekirjoitustunnilla pääsi käyttämään Teko-tekstinkäsittelyohjelmaa kun oli muuten oppinut jo asiat mekaanisilla ja sähkökirjoituskoneella riittävän hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi