Onko teillä mystisiä vaivoja, joihin ei löydetä syytä?
Minulla on.
Alaselkävaiva (säteilee kankkuun ja jalkaan). Välillä parempi, välillä pahempi. Lannerangan magneettikuvissa kaikki kunnossa. Fyssarin jumppaohjeista ja kiropraktikosta ei apua. Hieronnasta vähän apua. Teen pilatesta, mutta se voi myös aktivoida vaivan.
Kylkikramppi. Oikea alavatsa kramppaa kylkiluiden alta ja vetää varmaan jotain hermoja jumiin. Koko alue menee pinkeäksi, tuntuu kuin puukkoa pistettäisiin. Voi kestää kuukaudenkin putkeen. Särkylääkkeet eivät auta. Sappirakko poistettu 15v sitten. Vatsan ultrassa ja verikokeissa ei näy mitään ihmeellistä.
Kommentit (55)
Oletko käynyt lääkärillä? Jos kaikki lääkärin puolesta ok, niin sitten suosittelen tutustumaan pilates-ja kehonhuolto opettaja Fatima Witickin opetuksiin. Hän pitää kehonhuolto- syvävenyttely ja pilates tunteja Helsingissä. Hän on upea ja oikeasti osaa aina auttaa meitä oppilaita! Monella on just tuollaiset vaivat ratkenneet ja parantuneet, joihin lääkärit eivät osaa auttaa. Kysymys on oikeanlaisesta kehonhuollosta ja että ymmärtää kehon ketjun ja lihasten toiminnan. Tämän kaiken Fatima osaa todella hyvin. Kannattaa tutustua esim Facebookissa ja Instagramissa hänen sivuihin Fatima Witick, paljon hyvää tietoa ja helppoja venytyksiä, jotka tehoaa :)
Kyynärpääsärkyä oli. Se oli todella merkillistä ja johtui niskan jäykkyydestä. Fyssari selitti että niskasta menee hermo kyynärpäähän ja kuminauhajumppa auttoi tähän. Ei ole särkyjä enää.
Pilluttomuuteni. Ei löydy millään parannuskeinoa ja aiheuttaa kroonista alakuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä kestänyt unettomuus.
Minullakin oli ja syy löytyi kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Uniapnea parani allergialääkkeillä ja antihistamiineilla
Vierailija kirjoitti:
Kärsin kummallisista silmäoireista melkein 20 vuotta, kunnes itse sattumalta löysin netistä diagnoosin: Visual snow. Voimakasta häikäisyä, näkökenttä on rakeinen ja "kuhiseva". Kun suljen silmät ennen nukkumaan menoa, näen erilaisia leijuvia värejä kuin revontulia noin 15 minuuttia. Tähän liittyy myös korvien tinnitus. USA:ssa ovat tutkineet, että syynä on aivojen tiettyjen alueiden liiallinen aktiivisuus. Parannuskeinoa ei ole. Aiheuttajana voi olla päähän kohdistunut isku, huumeiden käyttö tai kuten minulla, voimakas pitkäkestoinen stressi. Outoa, että yksikään silmälääkäri ei tiennyt tällaisesta, vaikka vuosien mittaan kävin useammalla, myös hyvin kokeneilla, silmiä leikkaavilla lääkäreillä. Epäilivät syyksi jotain kireitä hartialihaksia.
Mä olen aina luullut, että kaikilla on noin. Mulla on aina ollut. Ei ole mitään haitannut tuo visual snow.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Valtava liikahikoilu. Ei syytä, ei hoitoa. Olen jo yli 10 vuotta ollut käytännössä kotiini sidottu, jos on lämpimämpi keli.
Kilpirauhasen liikatoimintaa?
Juu kato oli ollu ihme välähdyksiä päässä. Sitten kerran naksahti ja välähti pari kertaa kovemmin ihan kun joku oikosulku. Vähän mietin et ei kai vakavaa nyt ja parin sekunnin ikävä huoli ja fiilis tilanteesta.
Mut kun tiesin, että näistä jutuista tietää usea, ei varmaan ihan tappo olisi kaikkien hyväksymä, joten ajattelin huoh! jotain sairasta pelleilyä vaan. Tosi vastenmielistä toki.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun ihmiset haluavat auttaa :) Ehdotettiin hyvää fyssaria. Noh, kävin tosiaan työterveydessä hyvällä fyssarilla, joka hoitaa urheilijoitakin, mutta häneltä saamani liikkeet eivät auttaneet alaselkävaivoihin. Mistä sitä löytäisi oikeasti osaavan henkilön?
Kylkikramppi on näistä vaivoistani vanhin. Sitä ovat katselleet niin lääkärit, fyssarit, kiropraktikot, osteopaatit ja hierojat. Olen hakeutunut ns. hyville asiantuntijoille. Alkaa mennä usko siihen, että kukaan pystyy tekemään sille mitään.
Alaselkäkipu voi johtua lannelihasten jumista. Kylkiongelma voi olla kylkiruston subluksaatio(slipping rib).
Yöhikoilu on ollut monta vuotta. Tosin tätä ei ole kovin paljoa tutkittu. Peruslabroja otettu, kilpirauhasarvot ok.
Alkoi alle 30 v. En ole lihava tai huonokuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Yöhikoilu on ollut monta vuotta. Tosin tätä ei ole kovin paljoa tutkittu. Peruslabroja otettu, kilpirauhasarvot ok.
Alkoi alle 30 v. En ole lihava tai huonokuntoinen.
Refluksia? Itse huomasin, että maitotuotteet hikoiluttavat minua, varsinkin jäätelö.
Vierailija kirjoitti:
Sappirakon poisto leikkauksella ei poista sappivaivoja. Samanlaisia kohtauksia voi saada leikkauksen jälkeenkin. Juurikin tuo pinkeä olo kyljessä ja kipu, joka tuntuu kuin puukolla lyötäisiin viittavat siihen. Mieti mitä olet syönyt ennen kipua ja vältä ao. ruoka-ainetta niin näet auttaako. Ja sappivaivat eivät johdu aina rasvaisesta ja/tai mausteisesta ruuasta, vaan esim. happamat hedelmät ja marjat voivat laukaista kohtauksen.
Sappikohtaukset eivät kestä kuukautta 24/7.
Minullakin on tuota visual snow:ta. Toinen outo vaiva on se että kädet kipeytyvät jännittäessä; esim. jos pitää vaivata taikinaa, hangata jotain siivotessa, ja myös kuntosalilla, esim maastavetoa en pysty tämän takia tekemään. Kipu on kova ja tuntuu koko kädessä, erityisesti sormissa. Mua on tutkinut silmälääkäri ja neurologi yleislääkärien lisäksi. On otettu kokeita reumasta ferritiiniin ja borrelioosiin. Mitään ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vaikka mitä. Paha vaan, että olen jo saanut diagnoosin, jonka piikkiin on helppo tyyliin kaikki vaivat laittaa. Toki tämä diagnoosi itsessään on ihan oikea, mutta kaikkia vaivojani se ei kuitenkaan selitä.
Tämä!
Minulla moninaiset oireet laitettiin jo todetun sairauden piikkiin, eikä tutkittu millään tavoin. Muutaman vuoden päästä paljastui, että se olikin syöpä. Suomessa lääkäreistä on nykyään nähtävästi 90% valelääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vaikka mitä. Paha vaan, että olen jo saanut diagnoosin, jonka piikkiin on helppo tyyliin kaikki vaivat laittaa. Toki tämä diagnoosi itsessään on ihan oikea, mutta kaikkia vaivojani se ei kuitenkaan selitä.
Tämä!
Minulla moninaiset oireet laitettiin jo todetun sairauden piikkiin, eikä tutkittu millään tavoin. Muutaman vuoden päästä paljastui, että se olikin syöpä. Suomessa lääkäreistä on nykyään nähtävästi 90% valelääkäreitä.
Tämähän se aina pelottaa...
Aivan kuten fiksut ovat jo todenneet kylmä ja nälkä aiheuttaa useimmat mystiset vaivat. Kylmä, koska asuntoja ei juurikaan säästö-, ilmasto- yms järjettömistä syistä ei enää lämmitetä.
Nälkä eli ravinto mitä kaupat nykyään myy on silkkaa roskaa, täynnä myrkkyjä ja kemikaaleja.