Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ottaa autorahoituksen jossa viimeinen erä ihan tolkuton

Vierailija
25.02.2025 |

Optimismia että rahaa on sit ku? Vai uuden auton kiilto silmissä lyhyen tähtäimen valinta?

Auttakaa mua ymmärtään miten tää palvelee muuta kuin että myyjä saa kk hinnan näyttämään pienemmältä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autorahoitus "persaukisten" kaupantekoa.

Auto nyt on suunnilleen huonoin sijoituskohde joten ei todellakaan kannata omaksi ostaa. Ajelee mukavasti uudella ja turvallisella autolla aikansa ja vaihtaa uuteen ennen viimeistä erää. Maksaahan se tietysti mutta autoilu ei ole koskaan ollut halpaa huvia.

Vakuutukset korvaa vahingot. Laaja kasko on pakollinen rahoitus/leasing -autoille.

En kyllä ikinä ole noin 25-30tonnin arvoisia autojani lainarahalla ostellut aina käteisellä ja vanha vaihossa,mitään järkee maksella kalliita korkoja.

Meillä on auto aina rahoituksella. Meidän uudessa autossa on 0,99 prossan  korko. Black friday -tarjous.

pääomalla (hieman enemmän kuin auton

4 procent per dag, vecka, månad, kvartal eller år?

Bilens ränta är per år, så logiskt skulle det vara att avkastningen är per år. För att livnära sig på 4 % avkastning per år, måste summorna vara verkligen märkbara.

Minä ymmärrän sen rahasummina. Jos tammikuussa teen päiväkaupalla voittoa 2000 e, ja maksan autoa 700 e, niin olen voitolla. Jos helmikuussa teen voittoa 700 e ja maksan autoa 700ne, niin olen  silti saamapuolella. 

Vierailija
42/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä, että ostaa auton käteisellä tai osamaksulla, ei ole muuta eroa kuin rahoituskulujen määrä. Osamaksulla maksaa korkoa ja osamaksun hoitokuluja, mutta voi saada tuottoa sille pääomalle, jonka jättää laittamatta autoon. Jos ostaa käteisellä, ei tarvitse maksaa korkoja mutta jää tuototkin saamatta. Lopputulos voi olla sama. Muuten autoilun kustannukset ovat samat. Auton arvo alenee ihan yhtä paljon riippumatta siitä, miten se on rahoitettu. Käyttökulut nyt ilman muuta ovat samat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka olisi maksanut sen "tolkuttoman" viimeisen erän. Kuten aiemmat kommentoijat ovatkin todenneet, auto yleensä vaihdetaan uudempaan jo reippaasti ennen kuin ollaan siellä viimeisessä erässä. Tietenkin sitten taas uudessa autossa on jälleen se "tolkuton" erä häämöttämässä jossakin, mutta sama kuvio toistuu sitten taas. 

Vierailija
44/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on tarkoitus vaihtaa ennen viimeistä erää.

Vierailija
45/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kuinka paljon autonpitoon on mennyt rahaa 30 vuoden aikana.

Sillä rahalla olisi saanut rekka-autollisen tupakkaa. Siis jos polttaisin.

Vierailija
46/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ostaa auton ilman lainoja. Mutta kun se summa tuottaa paljon paremmin kuin autoliikkeen  rahoituksen korot. Päädyin sitten lainaan. Autoliikkeen rahoituksen todellinen korko kulut huomioiden 6.1%. Toinen vaihtoehto pankin kulutusluotto, sen korko muutaman kymmenyksen suurempi, mutta voi tippua jos korkotaso alenee edelleen. Jos sijoitusten tuotot menevät huonommaksi, niin aina voin kotiuttaa rahat ja maksaa lainan pois.

Viime vuonna sijoitusten tuotto vaihteli sijoituksesta riippuen 8 - 20% välillä, Tuosta tietysti pois pääomavero. Noi heikot ( Suomi rahastoja) vaihdoin jo parempiin.

Eihän tota tietysti tiedä, miten sijoitukset tuottaa-lainan aikana, mutta sen verran on vara ottaa riskiä.

Aloittaja tai muut lainaa vastustavat osannevat kertoa, mikä tuossa järkeilyssäni meni pieleen.

Vierailija
47/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet taitaa ajatella että uusi auto on jotain hienoa jolla esitetään naapureille. Mutta kun joillekin se auto on ihan oleellinen että yleensä pystyy tekemään töitä.

Vierailija
48/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi edessä ens tammikuussa viimeinen jättierä, jos mentäisiin alkuperäisen sopparin mukaan. Mutta kun palkka on noussut mukavasti sopparin teon jälkeen, niin koko velka kuitattu huhtikuussa. Ja tapana on ollut ajaa kärryt loppuun, tämän Land Cruiserin kanssa taitaa mennä vähän pidempi aika...

Vierailija
49/53 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autorahoitus "persaukisten" kaupantekoa.

Auto nyt on suunnilleen huonoin sijoituskohde joten ei todellakaan kannata omaksi ostaa. Ajelee mukavasti uudella ja turvallisella autolla aikansa ja vaihtaa uuteen ennen viimeistä erää. Maksaahan se tietysti mutta autoilu ei ole koskaan ollut halpaa huvia.

Vakuutukset korvaa vahingot. Laaja kasko on pakollinen rahoitus/leasing -autoille.

En kyllä ikinä ole noin 25-30tonnin arvoisia autojani lainarahalla ostellut aina käteisellä ja vanha vaihossa,mitään järkee maksella kalliita korkoja.

Meillä on auto aina rahoituksella. Meidän uudessa autossa on 0,99 prossan  korko. Black friday -tarjous.

pääomalla (hieman enemmän kuin auton hinta) teemme pörssissä päiväkauppaa noin 4 pro

Ei mistään saa noin pienellä (todelliset vuosikorot) autolainaa tänäpäivänä edes mistään tarjouksesta,halvimmat pyörivät siinä 4% tienoilla.

Vierailija
50/53 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä autoa ihan huoltaa ja korjatakkin jos tarve vaatii,minulle ei ole tullut katsastuksissa yllätyksiä vaikka olen vienyt sinne yli 20 vuotta vanhoja autoja koska tiedän itse että ne on kunnossa.

Huoltaa ja korjata toki voi vaikka itse kun on siihen osaaminen, koulutus ja kokemus. Sekä tilat ja työkalut.

Tai sitten voi viedä maksua vastaan muualle huollettavaksi ja korjattavaksi. Mutta kun sitten saattaa tulla kuluja saman verran kuin siitä uudesta osamaksuautosta. Ja silti pitäisi päästä aamuviideltä töihin naapurikuntaan.

Ei minun autoani ainakaan ole tarvinnut korjata vaikka ikää sillä on jo 16 vuotta,kuluvia osia toki vaihdettu,pitää olla pinkka kunnossa jos auto pitää aina olla takuun alainen,eli kyllä siihen menee paljon enemmän rahaa kuin normaali auton huoltoihin.

Vierailija
51/53 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä autoa ihan huoltaa ja korjatakkin jos tarve vaatii,minulle ei ole tullut katsastuksissa yllätyksiä vaikka olen vienyt sinne yli 20 vuotta vanhoja autoja koska tiedän itse että ne on kunnossa.

Huoltaa ja korjata toki voi vaikka itse kun on siihen osaaminen, koulutus ja kokemus. Sekä tilat ja työkalut.

Tai sitten voi viedä maksua vastaan muualle huollettavaksi ja korjattavaksi. Mutta kun sitten saattaa tulla kuluja saman verran kuin siitä uudesta osamaksuautosta. Ja silti pitäisi päästä aamuviideltä töihin naapurikuntaan.

Ei minun autoani ainakaan ole tarvinnut korjata vaikka ikää sillä on jo 16 vuotta,kuluvia osia toki vaihdettu,pitää olla pinkka kunnossa jos auto pitää aina olla takuun alainen,eli kyllä siihen menee paljon enemmän rahaa kuin normaali auton huoltoihin.

Tuollainen on ihan tuurista ja ajomäärästä kiinni. Silläkin on jotain arvoa, että ajaa uudella ja mukavalla autolla, jossa on kaikki viimeisimmät himmelit. Ei sitä oikein voi verrata 15-20 vuotta vanhaan autoon.

Vierailija
52/53 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun autoani ainakaan ole tarvinnut korjata vaikka ikää sillä on jo 16 vuotta,kuluvia osia toki vaihdettu,pitää olla pinkka kunnossa jos auto pitää aina olla takuun alainen,eli kyllä siihen menee paljon enemmän rahaa k

Olen erimieltä,minun vm 2008 volvo s80 D5 on parempi ajaa kuin uudempi s90 malli,en tiedä missä meni vikaan mutta näin on,ei se vanhempi aina huonompi ole.

Vierailija
53/53 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin tässä itsekin kun tulisi se tolkuton erä ensi kesänä maksettavaksi ja olisi muutakin käyttöä rahalle... 

Ellei peräti posketon.