Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ottaa autorahoituksen jossa viimeinen erä ihan tolkuton

Vierailija
25.02.2025 |

Optimismia että rahaa on sit ku? Vai uuden auton kiilto silmissä lyhyen tähtäimen valinta?

Auttakaa mua ymmärtään miten tää palvelee muuta kuin että myyjä saa kk hinnan näyttämään pienemmältä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Auttakaa mua ymmärtään miten tää palvelee muuta kuin että myyjä saa kk hinnan näyttämään pienemmältä?"

Palvelee niitä asiakkaita, jotka haluavat uudehkon ja toimivan auton, mutta eivät pysty maksamaan sitä käteisellä. 

Mikään ei ole tyhmempää kuin maksaa aito käteisellä, koska auto ei ole sijoitus. Kannattavanpaa ostaa rahoituksella ja laittaa oma raha poikimaan. Lopputuloksena on auto sekä pääoma.

Vierailija
22/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tarvitsevat autoa työn tekoa tai ainakin töihin pääsemistä varten. Silloin auto on käyttöinvestointi jonka avulla pystyy yleensä jotain tienaamaan.

Vaihtoehto on ostaa vanha loppuun ajettu käytetty käteisellä. Sekin vie rahaa jos ei osaa tehdä korjauksia itse. Ja silloin ei pysty tienaamaan jos auto on viikon pajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä Ap et tuota ymmärrä niin anna kun kerron:

Olet tollo!

Tollo alapeukuttaa :D

Vierailija
24/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot nimittelee. Muut puhuu asiaa.

Vierailija
25/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollot nimittelee. Muut puhuu asiaa.

tuskin edes ymmärrät lukemaasi... tollo!

Vierailija
26/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometrikorvaus on tänä vuonna 59 senttiä. Sillä maksaa tuota mukavasti jos on työajon vuoksi joutunut pienikulutuksisen ja luotettavan uuden auton hommaamaan. Sunnuntain mummolareissuja ja marketissakäyntejä varten ei toki kannata.

Vierailija
27/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autorahoitus "persaukisten" kaupantekoa.

Auto nyt on suunnilleen huonoin sijoituskohde joten ei todellakaan kannata omaksi ostaa. Ajelee mukavasti uudella ja turvallisella autolla aikansa ja vaihtaa uuteen ennen viimeistä erää. Maksaahan se tietysti mutta autoilu ei ole koskaan ollut halpaa huvia.

Vakuutukset korvaa vahingot. Laaja kasko on pakollinen rahoitus/leasing -autoille.

En kyllä ikinä ole noin 25-30tonnin arvoisia autojani lainarahalla ostellut aina käteisellä ja vanha vaihossa,mitään järkee maksella kalliita korkoja.

Vierailija
28/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto nyt on suunnilleen huonoin sijoituskohde joten ei todellakaan kannata omaksi ostaa. Ajelee mukavasti uudella ja turvallisella autolla aikansa ja vaihtaa uuteen ennen viimeistä erää. Maksaahan se tietysti mutta autoilu ei ole koskaan ollut halpaa huvia.

Vakuutukset korvaa vahingot. Laaja kasko on pakollinen rahoitus/leasing -autoille.

En kyllä ikinä ole noin 25-30tonnin arvoisia autojani lainarahalla ostellut aina käteisellä ja vanha vaihossa,mitään järkee maksella kalliita korkoja.

Kukin tyylillään, se on oma valinta. Minä olen aina ostanut osamaksulla.

Vierailija
29/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on autot ostetaan käteisellä ja asunnot lainalla,ei pidä esittää varakkaampaa kuin on.

Vierailija
30/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kuviolla kuukausierän suuruus on suurinpiirtein sama kuin auton arvon aleneminen ja voin ajaa koko ajan alle kolme vuotta vanhalla autolla.

Ja etuna on että merkistä riippuen takuu on koko ajan voimassa (ainakin lisätakuun jos on hankkinut), katsastuksissa ei tule yllätyksiä ja auto ei kuluta niin paljon kuin ne 15 vuotta vanha käytetty. Tällä on merkitystä jos pitää päästä töihin kaikilla keleillä eikä julkiset kulje.

Etätyöläiselle, työttömälle tai eläkeläiselle ei tuolla ole niin merkitystä.

Vierailija
31/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kuviolla kuukausierän suuruus on suurinpiirtein sama kuin auton arvon aleneminen ja voin ajaa koko ajan alle kolme vuotta vanhalla autolla.

Ja etuna on että merkistä riippuen takuu on koko ajan voimassa (ainakin lisätakuun jos on hankkinut), katsastuksissa ei tule yllätyksiä ja auto ei kuluta niin paljon kuin ne 15 vuotta vanha käytetty. Tällä on merkitystä jos pitää päästä töihin kaikilla keleillä eikä julkiset kulje.

Etätyöläiselle, työttömälle tai eläkeläiselle ei tuolla ole niin merkitystä.

Voi sitä autoa ihan huoltaa ja korjatakkin jos tarve vaatii,minulle ei ole tullut katsastuksissa yllätyksiä vaikka olen vienyt sinne yli 20 vuotta vanhoja autoja koska tiedän itse että ne on kunnossa.

Vierailija
32/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun yritykset ei juuri koskaan osta autoja hienosti "käteisellä" lompsa auki kun rahaa on, vaan liisaavat ne. Sama toimitilojen kanssa...

Vierailija
33/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on auto aina rahoituksella. Meidän uudessa autossa on 0,99 prossan  korko. Black friday -tarjous.

pääomalla (hieman enemmän kuin auton hinta) teemme pörssissä päiväkauppaa noin 4 prossan voitolla.

En ole kovin hyvä matikassa, mutta kyllä tämä minulle järkevältä kuulostaa.

Vierailija
34/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä autoa ihan huoltaa ja korjatakkin jos tarve vaatii,minulle ei ole tullut katsastuksissa yllätyksiä vaikka olen vienyt sinne yli 20 vuotta vanhoja autoja koska tiedän itse että ne on kunnossa.

Huoltaa ja korjata toki voi vaikka itse kun on siihen osaaminen, koulutus ja kokemus. Sekä tilat ja työkalut.

Tai sitten voi viedä maksua vastaan muualle huollettavaksi ja korjattavaksi. Mutta kun sitten saattaa tulla kuluja saman verran kuin siitä uudesta osamaksuautosta. Ja silti pitäisi päästä aamuviideltä töihin naapurikuntaan.

Vierailija
35/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan pari vuotta vanhalla, n. 25 K katumaasturilla ja maksan siitä vähän päälle 200 euroa kuussa. Ei olisi rahaa ostaa tuota käteisellä ja yksityisleasing vastaavasta olisi n. 500-600 vähintään. Vaihdan tuon n. 2-4 v päästä vähän taas uudempaan ja saan taas hieman lisää hyvitystä käsirahaksi seuraavaan.

On ollut välissä halvempaa autoa kokonaan, mutta se vasta kalliiksi tulikin kun joutui tekemään jo enemmän korjausta ja arvo tippui nopeammin, parhaaksi olen todennut itselleni juuri tuollaisen aiemmin yhdellä kuskilla olleen, vähän ajetun auton.

Vierailija
36/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan pari vuotta vanhalla, n. 25 K katumaasturilla ja maksan siitä vähän päälle 200 euroa kuussa. Ei olisi rahaa ostaa tuota käteisellä ja yksityisleasing vastaavasta olisi n. 500-600 vähintään. Vaihdan tuon n. 2-4 v päästä vähän taas uudempaan ja saan taas hieman lisää hyvitystä käsirahaksi seuraavaan.

On ollut välissä halvempaa autoa kokonaan, mutta se vasta kalliiksi tulikin kun joutui tekemään jo enemmän korjausta ja arvo tippui nopeammin, parhaaksi olen todennut itselleni juuri tuollaisen aiemmin yhdellä kuskilla olleen, vähän ajetun auton.

Ja oleellista löytää hyvä automyyjä, joka etsii sinulle sopivan. Omallani on sama taktiikka rahoituksessa, kk-kulu mahdollisimman alas ja viimeinen erä niin isoksi kuin kehtaa.

Vierailija
37/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryydy siihen peltilehmääsi.

Vierailija
38/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avbetalning eller kontant beror helt på villkoren. Någon stor sista rat vill man inte ha, då det finns en risk att kärrans värde är mindre än den sista raten.

Som det är nu är en på avbetalning och då den sista raten är betald, är kärran helt betald. Den andra är köpt kontant. Kan man satsa pengarna med större avkastning än vilken låneräntan är, bör man välja lån. Kan man inte, är det bättre att betala kontant.

Bilarnas värde sjunker vareviga månad lika mycket, oberoende av hur de är finansierade.

Vierailija
39/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on auto aina rahoituksella. Meidän uudessa autossa on 0,99 prossan  korko. Black friday -tarjous.

pääomalla (hieman enemmän kuin auton hinta) teemme pörssissä päiväkauppaa noin 4 pro

4 procent per dag, vecka, månad, kvartal eller år?

Bilens ränta är per år, så logiskt skulle det vara att avkastningen är per år. För att livnära sig på 4 % avkastning per år, måste summorna vara verkligen märkbara.

Vierailija
40/53 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kan man satsa pengarna med större avkastning än vilken låneräntan är, bör man välja lån. 

Tai sitten on tilanne jossa rahaa ei ole sijoitukseen eikä autoon, mutta auto mahdollistaa liikkumisen ja sen myötä työn teon ja tienaamisen. Josta auton kuukausikuluja voi maksaa sitä mukaa kun saa palkkaa.

Voisi tietenkin muuttaa työn perässä niin ei tarvitsisi liikkua päivittäin mutta joskus on muita syitä jotka sitoo nykyiseen asuinpaikkaan, lyhyehkön työsuhteen vuoksi ei välttämättä kannata taloudellisestikaan muuttaa, kaikkien työpaikkojen lähellä ei edes aina ole asuntoja tai julkista liikennettä tai sitten työn sijainti vaihtuu päivittäin/viikottain/kuukausittain vaikka työsuhde olisikin se sama.