Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riita parisuhteessa ja muut osapuolet

Vierailija
25.02.2025 |

Mielipiteitä tilanteesta:

Riidan yhteydessä sanoin puolisolle ilkeästi. Hän jäi kiinni asioden pimittämisestä tarkoituksella, mistä suutuin. Mies ei osannut hillitä reaktiotaan ja teki asioita, joista joutui vastuuseen viranomaisten taholta (ei kuitenkaan uhannut ketään/ tähän tilanteeseen ei liittynyt muita ihmisiä).

Tämän turhautuneen reaktion ymmärrän, mutta en sitä, mitä sen jälkeen tapahtui. Mies mustamaalasi minut syylliseksi kaikkeen kertomalla riidasta läheisilleen. Itse koin, että mies törttöili, ja hänen olisi siitä pitänyt kantaa vastuu. Läheiset reagoivat niin, että sain mm. kuulla olevani hullu ja että minusta pitäisi erota.

Nyt mietin, olenko pikkumainen, kun en osaa päästä tilanteesta yli. Toisaalta en haluaisi olla missään tekemisissä ihmisten kanssa, jotka käänsivät minulle tilanteessa selkänsä ja toisaalta tiedän, että yhteiset ystävät ja sukulaiset olisivat tärkeitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuollaisesta sekoilusuhteesta kannattaa vaan erota. Hirveä soppa taas. Ja tuskin on eka kerta?

Vierailija
2/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ihmisiä on erilaisia mutta ihmettelen ihan virallisesti epävakaana että miten miehesi voi kilaroida noin ja edes harkitset jatkavasi suhdetta? 😳

Siis hän pimittää, hän jää kiinni, sanot ilkeästi, hän lähtee sekoilemaan ja valehtelee lisää koska hän on ilmeisesti tappavan allerginen minkäänlaiselle vastuunkannolle? Juoksisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt, että asiat meni aika solmuun. Tuo on kuitenkin jäänyt ainoaksi tuollaiseksi riidaksi, jossa molemmilla sattui ylilyöntejä. En haluaisi heittää menemään parisuhdetta tämän takia, kun muuten meillä on hauskaa ja turvallista toistemme kanssa. Tämä tilanne on käyty läpi ja uskon, että mies ei tee moista enää uudelleen ja itsekin olen katunut ilkeitä sanojani niin, etten enää halua vastaavaa konfliktia tapahtuvan.

Tietenkään en voi olla varma, että mies korjaa käytöstään epärehellisyyden suhteen. Se on toinen asia, jota pelkään.

Ap

Vierailija
4/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies pimittää sinulta tietoja ja jäädessään kiinni raivostuu ja tekee asioita, jotka aiheuttaa vahinkoa ja itkee sitten joillekin sukulaisille kuinka sinä olet kamala ja kaikki kääntyy sinua vastaan? What? Eroaisin kyllä :D joku mammanpoika?

Vierailija
5/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no tuomittu r aiskaajakin tai pedari saattaa syyttää teoistaan uhria, siis sitä lasta. Että lapsi vietteli tämän

Eli kyllä. Eroa ja ehdottomasti poista elämästäsi ihmiset, jotka mahdollistivat ja lähtivät mukaan miehen vihakampanjaan. Tilanne EI tuosta parane: kun estät suoran väkivallan (esim. Poliisin avulla) se muuttuu epäsuoraksi (esim. Mustamaalaus). Väkivaltainen ja paha on väkivaltainen ja paha, ja tämä henkilö on nyt osoittanut miten sinua kohtelee sekä suoraan päin naamaasi että epäsuoraan lietsomalla vihaa sinua kohtaan ympäristön kautta.

Näitä on nähty. Tärkeintä on etsiä sellaista seuraa, joka ei pahoinpitele sinua missään muodossa, suoraan tai epäsuorasti.

Vierailija
6/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin miettinyt, että asiat meni aika solmuun. Tuo on kuitenkin jäänyt ainoaksi tuollaiseksi riidaksi, jossa molemmilla sattui ylilyöntejä. En haluaisi heittää menemään parisuhdetta tämän takia, kun muuten meillä on hauskaa ja turvallista toistemme kanssa. Tämä tilanne on käyty läpi ja uskon, että mies ei tee moista enää uudelleen ja itsekin olen katunut ilkeitä sanojani niin, etten enää halua vastaavaa konfliktia tapahtuvan.

Tietenkään en voi olla varma, että mies korjaa käytöstään epärehellisyyden suhteen. Se on toinen asia, jota pelkään.

Ap

When people show you who they are, believe them. The first time.

Väkivallalla on tapana vain pahentua ajan myötä. Sopiminen ja anteeksipyytely voi olla osa väkivallan kierrettä. On tapauksia, missä mies meikkaa katuvaisena naisen mustaa silmää, tai anelee naista takaisin kotiin turvakodista. Älä lähde mukaan tähän

Vierailija
7/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EROA

Vierailija
8/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipiteistä.

Minulla on taipumusta sallia kaltoinkohtelua, niin en oikein osaa erottaa, mitkä tilanteet on hyväksyttäviä ja mitkä ei. Olen kokenut henkistä väkivaltaa ja väkivallan uhkaa aiemmassa pitkässä suhteessa ja janoaisin kipeästi tervettä suhdetta.

Mies ei ole muutoin uhkaava tai väkivaltainen. Tuo epärehellisyys on hänelle kuulema keino välttää kiusalliset tilanteet. Hän on kuitenkin jäänyt jo neljä kertaa kiinni ilmiselvästä valehtelusta, jonka hän on joutunut lopulta myöntämään. Edellisen kerran hän myönsi valehdelleensa vasta, kun minulla oli esittää valheesta todisteet, jotka olivatkin ilmiselvät. Tuntuu kuitenkin, ettei tällaisen valheiden paljastelun kuuluisi millään tavalla liittyä hyvään suhteeseen.

Ap

Vierailija
9/9 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyydestä voi olla vaikea muuttaa tapojaan