Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako laittaa työhakemukseen ettei voi saada lapsia?

Vierailija
25.02.2025 |

Kyseessä työpaikka, jonka todella haluan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kirjoittaisi mitään tuollaista hakemukseen, koska se antaa hakijasta lähinnä oudon vaikutelman. 

Vierailija
22/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siihen työhön valitaan pätevin/sopivin henkilö, ei se, joka on lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytointeja hoitavana esihenkilönä sanoisin, että älä missään nimessä. Minä ainakin palkkaan ammattilaisia ne eivät rekrytilanteissa avaudu lapsettomuudesta, vaikeasta äitisuhteesta tai reumasta. Eli jos ei liity töihin, jätä pois. Lääketieteellinen tieto on muutenkin sensitiivistä ja sen jakelu kertoo huonosta harkinnasta. 

Lisäksi. Olen nyt isolla työnantajalla. Ihmiset tulee ja menee, ei minua sinun äitiyslomat kiinnosta. Sinä saatat aivan hyvin valehdella lapsettomuudesta, vastuuseenhan sinä et siitä voi joutua. Saatat myös adoptoida eli eihän se hedelmällisyydestä ole kiinni. Voit myös rampata kuitenkin lapsettomuushoidssa jne. Eli oikeasti, lapsettomuuden julistaminen ei kerro kuin huonosta harkintakyvystä. 

Kiitos kommenteista ja näkemyksestä! Ajattelin kyllä myös laittaa mun allergiasta ja etten voi sen takia pitää lemmikkejä.

Varmaan olet oikeassa suurten työnantajien suhteen, mutta tässä tapauksessa luulen että työnantajaa kyllä kiinnostaisi mun sitoutuneisuus työhön ja heihin.

ap

Vierailija
24/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita, epäilevät heti fyysistäkin terveyttäsi! 

Ei ole hyödyttänyt kirjoittaa sitäkään että lapset ovat jo tietyn ikäisiä tai eivät asu kanssani. Nämähän olettaisi olevan positiivisia asioita.

Miksi se olisi positiivinen asia, jos ihminen ei sen vertaa kanna vastuutaan että pitäisi itse tekemänsä lapset asumassa luonaan?

Vierailija
25/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex töissä mitattiin läsnäoloa ja yhdellä työkaverilla oli 8 vuotta putkeen 100% läsnäolo, joka putosi noin 40% tienoille siinä vaiheessa, kun sai lapsen ja lapsi meni päiväkotiin, eli ikiterve muuttui lähes ikisairaaksi.

Vierailija
26/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekrytointeja hoitavana esihenkilönä sanoisin, että älä missään nimessä. Minä ainakin palkkaan ammattilaisia ne eivät rekrytilanteissa avaudu lapsettomuudesta, vaikeasta äitisuhteesta tai reumasta. Eli jos ei liity töihin, jätä pois. Lääketieteellinen tieto on muutenkin sensitiivistä ja sen jakelu kertoo huonosta harkinnasta. 

Lisäksi. Olen nyt isolla työnantajalla. Ihmiset tulee ja menee, ei minua sinun äitiyslomat kiinnosta. Sinä saatat aivan hyvin valehdella lapsettomuudesta, vastuuseenhan sinä et siitä voi joutua. Saatat myös adoptoida eli eihän se hedelmällisyydestä ole kiinni. Voit myös rampata kuitenkin lapsettomuushoidssa jne. Eli oikeasti, lapsettomuuden julistaminen ei kerro kuin huonosta harkintakyvystä. 

Kiitos kommenteista ja näkemyksestä! Ajattelin kyllä myös laittaa mun allergiasta ja etten voi sen takia pitää lemmikkejä

Laita sitten mieluummin se, että olet valmis sitoutumaan pidemmäksi aikaa. En itse ole rekrypuolella, mutta minustakin kuulostaisi todella oudolta, jos hakemuksessa kerrotaan liikaa henk koht asioita, varsinkaan terveystietoja. Työnantajaa kiinnostaa ennen kaikkea sinun ammatillinen osaamisesi.

Vierailija
27/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista ja näkemyksestä! Ajattelin kyllä myös laittaa mun al

Kuka tahansa voi vakuuttaa sitoutumista. Kyllä mua työnantajan edustajana kiinnostaa myös kylmät faktat. Ja totuushan on että lapsiasiat sotkee työntekemistä ihan älyttömästi.  Muut joutuu sitten paikkailemaan.  Niinkin päällisin puolin pieni asia, kun joku ilmoittaa et täytyy hakea kuumeinen lapsi päiväkodista.Tietää että on jo käytetty puoli työpäivää sen sumplimiseen kumpi sen hakee. Loput menee sit hakureissuun ja sairaan lapsen kanssa kotona.

Vierailija
28/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et saa sitä paikkaa, noin tyhmiä jos meinaat siihen laittaa, antaa kuvan että olet todella tyhmä.

Kuinka niin? Onhan se etu töissä kun ei ole äitiyslomia, lastenhoitohuolia ja sairauspoissaoloja lasten takia.

ap

Se on haitta, että kalastelet irtopisteitä tuollaisella asialla. Sitäpaitsi teoriassa voisit adoptoida, ottaa sijaislapsia tai saada puolison jälkikasvua huollettavaksesi. Ei mitään takeita työnantajan kannalta. 

Paitsi se olisi selvää, että olet harvinaisen tyhmä. 

Vierailija
29/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä oikeilla jäljillä. Työhaastattelussa on kielletty kysymästä tiettyjä asioita, ja ne ovat yleensä työnsaannin kannalta hakijalle epäedullisia asioita.  Voi olla valttikortti tuoda ne esiin oma-alotteisesti. Riippu miten sen teet.

Vierailija
30/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et saa sitä paikkaa, noin tyhmiä jos meinaat siihen laittaa, antaa kuvan että olet todella tyhmä.

Kuinka niin? Onhan se etu töissä kun ei ole äitiyslomia, lastenhoitohuolia ja sairauspoissaoloja lasten takia.

ap

Se on haitta, että kalastelet irtopisteitä tuollaisella asialla. Sitäpaitsi teoriassa voisit adoptoida, ottaa sijaislapsia tai saada puolison jälkikasvua huollettavaksesi. Ei mitään takeita työnantajan kannalta. 

Paitsi se olisi selvää, että olet harvinaisen tyhmä. 

Niinpä tuo on täysin teoriaa, mutta ap ajatteleekin miten asiat menee käytännössä.

Vierailija
31/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihmeessä. Muista mainita huono huumorintaju ja ellä turpeita huulia ja peffaa löytyy! Olet työpaikkasi aarre!

Vierailija
32/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kirjoittaisi mitään tuollaista hakemukseen, koska se antaa hakijasta lähinnä oudon vaikutelman. 

Miten niin? Eikö se riipu miten asian esittää esim vapaamuotoisessa esittelyssä.

ap

Vierailija
33/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ihmeessä. Muista mainita huono huumorintaju ja ellä turpeita huulia ja peffaa löytyy! Olet työpaikkasi aarre!

Taidat olla nainen?

ap

Vierailija
34/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi hakemukseen, mutta haastattelussa olen kyllä oma-aloitteisesti maininnut, että lapseni ovat jo isoja, eikä enempää lapsia tule.

Vierailija
35/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista ja näkemyksestä! Ajattelin kyllä myös laittaa mun allergiasta ja etten voi sen takia pitää lemmikkejä

Sun mielestä sairaudet on etu? 

Vierailija
36/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet siis, että lisääntymiskyvytön allergikko on kovaakin valuuttaa työmarkkinoilla? 

Vierailija
37/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaa ei kiinnosta eikä meitäkään. Miksi kyselet neuvoja täältä, jos kuitenkin meinaat tehdä niinkuin alunperin olit ajatellutkin, vaikka täällä selvästi ollaan sitä mieltä, että on järjetöntä kertoa tuollaista? Lisää viellä allergiat ja muut sairautesi hakemukseen, niin ei ole pelkoa joutua mihinkään töihin ikinä.

Vierailija
38/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti:

Kannattaako laittaa työhakemukseen ettei voi saada lapsia?

Ajattelin kyllä myös laittaa mun allergiasta...

En tiedä mikä olisi luonteva tapa tuoda asia esille työhakemuksessa kuulostamatta hieman oudolta. Luontevinta on kai kertoa lyhyesti, ettei ole eikä aio hankkia. Syyn voi tarvittaessa kertoa sitten haastattelussa sikäli kun asia tulee puheeksi.

Olen aikoinani toiminut sen verran erilaisissa ryhmännyhtäjän tehtävissä, että tiedän miltä tuntuu, kun asiakkaiden asettamat dedikset alkavat paukkua jonkun ilmoittaessa yht'äkkiä jäävänsä pois töistä. Silloin on hyvä, jos tiimissä on joku joka voi joustaa.

Lapsiperheelliselle kertyy suhteessa muita enemmän äkillisiä poissaoloja. Joissakin työpaikoissa ja tehtävissä se ei haittaa. Myös toisille -- yleensä perheellisille -- esimiehille se on pienempi ongelma kuin toisille.

Allergiasta en mainitsisi, jollei se liity suoraan työhön (esimerkiksi lemmikinomistajan henkilökohtaisena avustajana). Erään tuttavani työpaikalla ehdotettiin Tuo lemmikki töihin -päivää. Kävi ilmi, että firmassa oli yllättävän paljon allergioita, joten suunnitelmasta luovuttiin. (Sen verran oli kuitenkin jäljelle kapinahenkeä, että idean äiti toi kilpikonnansa päiväksi duuniin.)

Jättäisin myös omaan arvoonsa nykyään niin muodikkaat dei-puheet siitä miten kaikenlainen diversiteetti työpaikalla on kaikkien etu. Aikuisten oikeasti ei ole.

Varsinkaan se ei ole sinun etusi, jos työpaikan saa joku muu.

[Jatkokysymys: miksi lapselliset, jotka eivät halua tai voi joustaa, kokevat lapsettomat, jotka joustavat tarvittaessa, niin suureksi uhkaksi, jos sillä ei ole mitään väliä?]

Vierailija
39/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla nainen?

ap

- Miksei miehellä voi olla turpeat huulet ja leveä perse? Itse tiedän montakin!

Vierailija
40/41 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä. Kertoo epäsolidaarisuudesta muita kohtaan "hei, en ole niinkun nuo muut, en meinaa hankkia lapsia!" ojentamalla työnantajalle kuin tarjottimella laittoman valintaperusteen. Ja lisäksi huonosta harkinnasta, kun jaat noin henkilökohtaisen tiedon tuossa tilanteessa. Lisäksi asetat työnantajan vaikeaan tilanteeseen, jos hän palkkaakin sinut sen jälkeen, kun olet mainostanut lapsettomuuttasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän