Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä masennus tuntuu?

Vierailija
24.02.2025 |

Minun on vaikea ymmärtää masetuneen ajattelua. Eikö masentunut ymmärrä että jokaisella on vaikeutensa, vai eikö se vaan tunnu merkitykselliseltä? Oletteko mielestäne masentuneita jostain konkreettisesta asiasta vai onko ne syyt jotenkin epämääräisempiä? Koetteko pystyvänne empatiaan toisia ihmisiä kohtaan?

Oma vanhempani kohtelee minua ilmeisesti masennuksen takia ikävästi. Minun on vaikea ymmärtää miksi kukaan kääntyisi omaa lastaan vastaan, mutta minulle on sanottu etten vaan ymmärrä masennusta. Haluaisinkin siis ymmärtää, auttakaa.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vaikea selittää kenellekään. Tuntuu, ettei millään ole merkitystä. Siis millään. Mitään ei ole mielekästä tehdä. Ihminenhän tekee asioita siksi, että aivoista tulee käsky jäsenille, että nyt pitää tehdä jotain. Masennuksessa voi olla jopa niin, ettei sellaisia käskyjä tule. Ei ole mitään syytä edes nousta ylös. Itse olin aikoinani masennuksessa päiviä peseytymättä ja syömättä. Ei niihinkään ollut mitään syytä, eikä aivoilta tullut käskyä. 

Vierailija
82/82 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saisitko ulkopuolista apua itsellesi jostain? Nyt vaikuttaa siltä, että haluat "pelastaa" vanhempasi, joka on lapselle luontaista mutta se ei ole sinun tehtäväsi ottaa sitä roolia ja vastuuta vanhemmasta. 

On olemassa myös vanhempia, jotka ovat esim.persoonallisuushäiriöisiä, ja siksi ilkeitä. Lapsena sitä on lojaali vanhemmalleen ja saattaa hyväksyä paljon huonoa ja ottaa syyt niskoilleen,vaikka se ei ole lapsen tehtävä. On luonnollista haluta uskoa ja nähdä vanhemmassaan vain hyvää ja yliymmärtää tätä, mutta sanon sinulle ettei sinun tarvitse. Olet arvokas silti, muista se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi