Eikös ennen muinoin ihmiset kuolleet keskimäärin 30-vuotiaana? Nykyään elämme luonnottoman pitkään
Miksi ihmeessä nykyään edes täytyy elää melkein sata vuotiaaksi saakka. Ihan luonnotonta se.
En nyt sano, että 30-vuotiaana olisi hyvä lähteä mutta eikö kuitenkin vähempi riittäisi mitä lääkkeillä pidennetään tässä sivilisaatiossa?
Kommentit (29)
Otsikko on ehkä huono, mutta aloittajan pointti on, että ihmisen elämää venytetään loppupäässä lääketieteellisesti liian pitkäksi. Olen samaa mieltä tästä. Monet vanhukset eivät enää loppuvuosinaan nauti elämästä ja toivoisivat itsekin pääsevänsä jo pois.
Ne jotka selvisivät lapsuudesta, taudeista ja sodista elivät yhtä pitkään tai jopa pidempään kuin nykyään.
Pitkästä elämästä soisi olevan jotain hyötyä mutta mitä? Mitä me teemme kaikella tällä Jumalan suomalla lisäajalla? Mitä me teemme sillä? Kello käy ja se käy nyt.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on ehkä huono, mutta aloittajan pointti on, että ihmisen elämää venytetään loppupäässä lääketieteellisesti liian pitkäksi. Olen samaa mieltä tästä. Monet vanhukset eivät enää loppuvuosinaan nauti elämästä ja toivoisivat itsekin pääsevänsä jo pois.
Miten sinä diilasit asian kanssa paremmin kun olit vanhus?
Ei kuolleet, keski-ikä kolmisenkymmentä muodostui mm. suuresta lapsikuolleisuudesta. Toki silloin ihmiset saattoivat kuolla nykyisin helposti rokotteilla ehkäistäviin kulkutauteihin, mutta ei kukaan vanhuuteen silloinkaan kupsahtanut kolmekymppisenä tai sinne päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä diilasit asian kanssa paremmin kun olit vanhus?
Kiitos kysymästä. Nautin loppuelämäni ylväästi ja jaoin roppakaupalla iloa ympärilleni mutta lopulta kuolin sairauden uuvuttamana ja minut haudattiin ystävien surressa viisasta minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sai sentään nauttia elämästä vaikka kuoli niin nuorena, kun elämästä oli yksinkertaisempaa. Nykyään täyttä helvettiä ja joudut kestämään pidempään.
Heitä puhelin vttuun ja syö pelkkää puuroa. Saat sitä yksinkertaista. Siitä vielä savutupaan makaamaan saatana pimeään ilman valoja.
Oletpa yksinkertainen.
Ennen oli yhteisöjä ja pidettiin toisistamme huolta oli asemasi mikä tahansa.
Vai vielä. Nälkään kuolleitä ei ollut eikä köyhiä esim. huutolaisia :D
Tää on tää jokaisen edgypetteri 15-veen ajatuskulku joka on käytävä läpi joskus teininä kun kolmikymppisyys tuntuu olevan ikuisuuden päässä.
Nyt on pakko elää 125 vuotiaaksi. Kaikki irti elämästä. Köyhällä ei ole kauhean kivaa aina.