Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaana olevalle tehdä nielurisaleikkaus?

Vierailija
16.09.2008 |

Vastailkaa joku jos tietää, olisi suuri info minulle

Kiitos :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että ei leikata raskaana. En ainakaan haluaisi itse käydä tuota läpi raskaana. Nielurisaleikkauksen jälkeen olo on TODELLA kipeä! Minä en pystynyt edes syömään leikkauksen jälkeen :P

Vierailija
2/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kuolla kipuun n. 10pv leikkauksesta, syöminen ei onnistu, särkylääkkeitä on syötävä todella paljon (800 mg kolme kertaa päivässä) että kestää kivun ja edes sen jäätelön syömisen. Ja leikkaus on varmasti riski sikiöllekin. Kuka sitä paitsi nykyään enää haluaa moista leikkausta, kun siitä ei erityistä hyötyä kai edes ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos voidaan lykätä synnytyksen jälkeen tehtäväksi niin mieluummin niin.

Vierailija
4/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai raskaana olevia muista syistä leikatakaan.

Vierailija
5/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin sitten lääkäriltä ja hän sanoi, että itse leikkaukselle ei periaatteessa ole mitään estettä, mutta mitään kipulääkkeitä ei saa. Mulle se leikkaus tehtiin sitten viisi vuotta myöhemmin, kun olin saanut lapseni (3kpl).

Ja todellakin, se kipu oli valtava. Ei leikkaus, mutta toipuminen. Kaksi viikkoa puhumatta ja syömättä ja lääkehuuruissa, en suosittele.

Mutta sen jälkeen ei ole koskaan ollut kurkku kipeä, ei yhtään, aikaa leikkauksesta nyt 3 vuotta, se kyllä kannatti.

Vierailija
6/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olen nyt valehtelematta ollut vuoden ajan enempi ja vähempi kipeänä.

On ollut nielutulehdusta, poskiontelon tulehdusta (punkteerattukkin kolmesti) jatkuvaa nuhaa, kurkkukipua ja kuumetta.

Tulehdusarvot sahanneet 0-180 välillä.

Yhdeksän antibioottikuuria syötynä, Panacodit ja Ketoriinit on kuin irtokarkkia.

Ja nyt sitten tein lauantaina raskaustestin ja oli positiivinen, tänään vielä varmistin toisella testillä ja raskaana nyt sitten ollaan :)

Ja siis ensi kuulle on varattuna leikkausaika jota olen odottanut jo puolivuotta.

Painoni on tippunut vuodessa tämän sairastelun takia jo 23kiloa.

Mutta siis huomenna olen yhteyksissä sairaalaan jossa leikkaus tulisi tehdä sekä neuvolaan, että kuinka toimitaan.

Missään nimessä en lähde tätä lastamme vaarantamaan mikäli leikkaus/nukutus/lääkitys on hänelle vaarallinen, elän sitten tämän kanssa.

Mutta huomenna sitten taas viisaampana etiäpäin.

Kiitos vastauksistanne :)

Ap.

Vierailija
7/7 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin oli niitä angiinoja usein ja kun työskentelin vielä päiväkodissa, oli joku tauti aina päällä. Mutta suosittelen, että synnytät ensin lapsesi ja menet vasta sitten leikkaukseen. Mulle sanoi sairaalassa sairaanhoitajakin, että tällaiset leikkaukset pitäisi kieltää aikuisilta, on ne niin kamalia. Tsemppiä silti, päätit miten vain. Terkuin se kolmen lapsen äiti, numeroani en muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi