Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten mökkivaatteet syksyllä

Vierailija
16.09.2008 |

Tyhmä kysymys, mutta voiko teidän mielestä lapsia, jotka eivät ole enää varsinaisessa kuravaateiässä, niin vaatia käyttämään kyseisiä vaatteita (siis lähinnä kyse haalarihousuista ja rukkasista) syksyisin mökkioloissa, jossa ollaan vain perheen kesken? Oltiin tuttavan kanssa vähän eri mieltä asiasta... :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sää on sellainen, että se "vaatii" kuriksia (eikä vaatteet ole kosteussuojattuja).. Meillä on mökkivaatteina aina huonommat pihavermeet ja kumisaappaat, kuravaatteet laitetaan, jos maa on märkää. Toinen mökki on saaressa ja toinen maalla.

Kumpaas mieltä sä olit?

Vierailija
2/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä lapsista oli kyse ja millaiset ne mökkiolosuhteet olivat?

(miksi kuriksia vaadittaisiin nimenomaan mökillä, jos niitä ei kotona pidetä?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sitä mieltä, että ehkä ovat jo vähän "vanhoja" (vanhempi täytti just 10). Mökkiolosuhteilla tarkoitin ihan tavallista kesämökkiä, jossa ollaan myös syksyisin ja lapset ovat paljon ulkona ja koska on viileää ja maa kosteaa, niin yleensä joutuvat sitten pukemaan nuo kuravaatteet. Ymmärsin, että kaupungissa on "hienommat" vaatteet, kai sitten reimateccia tai vastaavaa.

Vierailija
4/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kait tajunnut miten inhottavaa on olla märissä vaatteissa eikä jaksa kokoajan uusia vaihdella,mutta joo muuten jo aika iso kuriksiin!

Vierailija
5/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jos lapsi itse haluaa niin eihän siinä mitään.

Ja eipä meillä oikeastaan sen suurempaa keskustelua tästä ollut. Satuin vain hieman ajattelemaan ääneen, kun viikonloppuna oli kiva syksyinen kuiva keli, niin silti tuota kurahousua ja rukkasta piti lasten laittaa koska "onhan se maa nyt jo niin kylmää ja märkää kuitenkin".

Vierailija
6/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kannattaa jo ostaa kosteussuojattuja housuja, mökillekin.

Ja niitä saa stadiumista, H&M.stä ym eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi.

Toinen asia jos lapsi ne kurikset haluaa.

Meidän 10v joutui ostamaan kunnon rukan vyötärömalliset kurahousut ja takin harrastukseensa ja on käyttänyt niitä paljonkin mökillä jossa esim kalastelee ja istuu märässä veneessä sateellakin.

Vierailija
7/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadevaatteet laitamme korkeintaan sateella kalaan.

Muksuilla on mökillä lähinnä farkut päällä, tuolla 10v kosteammalla säällä sadehousuina vettähylkivät housut. Vielä ei hanskoja ole ollut. Toisaalta meidän lapset ei kovasti mökillä maahommia harrasta vaan se on enempi retkeilyä ja pyöräilyä. Askartelevat ja sekin sitten varastossa useimmiten tai sopivalla säällä pihalla pölkyn päällä.

Vanhimman lapsen voi saada pitämään mammamaisesti sadehousuja vaikka koulussa, mutta nuorempi ottaa mallia vanhemmasta eli tietää, ettei niitä aina ole pakko laittaa.

Vierailija
8/9 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuommonen 10v mahtaa itse kokea tuommoisen ylihuolehtimisen, siis että ei luoteta, että itse jo osaisi vähän varoa itsensä kuraamista?

Vierailija
9/9 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin olis ollut kuravaatteet ihan tarpeen etelässä ainakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi