Onko kaikille ihmisille töitä?
Kommentit (13)
voisi olla jossain muussa järjestelmässä, mutta suomessa kannattaa palkata mahdollisimman vähän väkeä ja teettää niillä mahdollisimman paljon ylitöitä
Ei näytä olevan. Aivan kaikkeni olen tehnyt. Kaksi korkeakoulututkintoa löytyy luonnontieteistä (FM) ja tekniikasta (AMK) sekä harjoitteluista kiitettävät arviot. Kun työllisyyspalveluista seuraavan kerran soitetaan, kerron harkitsevani irtisanoutumista järjestelmästä ja surmaavani itseni. Todennäköisesti en aikeitani toteuta, mutta aion kyllä tuoda tuntoni esille.
On, ihan todellakin on ja tämä on totta:
Marjojen poiminta,
risujen kerääminen.
Näistä riittää monille töitä.
Risuja pitää joskus kerätä metsissä varsinkin, jos laittaa taimia.
Kyllä kaikille työttömille on töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä olevan. Aivan kaikkeni olen tehnyt. Kaksi korkeakoulututkintoa löytyy luonnontieteistä (FM) ja tekniikasta (AMK) sekä harjoitteluista kiitettävät arviot. Kun työllisyyspalveluista seuraavan kerran soitetaan, kerron harkitsevani irtisanoutumista järjestelmästä ja surmaavani itseni. Todennäköisesti en aikeitani toteuta, mutta aion kyllä tuoda tuntoni esille.
Marjojen poiminta ja risujen kerääminen sullekin.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen en koskaan alennu. Ennemmin karvasmantelia. On se minunkin koulutus maksanut. Poistun mieluummin kunnialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen en koskaan alennu. Ennemmin karvasmantelia. On se minunkin koulutus maksanut. Poistun mieluummin kunnialla.
Et alennu siihen. Mutta tukien nosto mitään tekemättä on sun arvolle sopivaa? Aika moni hyvässä työssä aloittanut jossakin kaupan kassalla, nurmikoiden leikkaamisella, lehtien jakamisella tai muulla mistä ei kauheasti makseta, mutta saa työkokemusta ja pääsee ponnistamaan ylöspäin. On aika onnekasta, jos suoraan pääsee siihen unelmaduuniin.
Ulkomailta tulee marjanpoimijat, kun kotimaiset valittaa että ei ole riittävästi niitä hyviä töitä. Ei tullut mieleen, että työnajanta haluaa reippaan työntekijän jolla on työmotivaatio kunnossa, eikä sellaisen joka istuu sohvalla odottaen valmista.
Oliin norjassa töissä ja siellä sanottiin että palkkaisivat 200 raksamiestä heti ja palkkaa saisi 5500 brutto.
Palkkatöitä ei.
Palkatonta toki niin paljon kuin ehtii.
Risujen keräämisestä ei maksa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et alennu siihen. Mutta tukien nosto mitään tekemättä on sun arvolle sopivaa? Aika moni hyvässä työssä aloittanut jossakin kaupan kassalla, nurmikoiden leikkaamisella, lehtien jakamisella tai muulla mist
Pidän jatkuvasti ammattitaidostani huolta ja kouluttaudun omatoimisesti. Elämä on jatkuvaa oppimista. Minulla on kiitettävät todistukset alani harjoitteluista.
Risuja tai marjoja en alennu poimimaan. Siitä pidän kiinni. Se on vain häpeäksi tämän alan CV:ssä. Mieluummin lisää oman alan harjoittelua.
Ei ole.