Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein oivallinen esimerkki taas siitä miten miehen onkin parasta parasta pysyä erossa koko naissukukunnasta. Mies teki omaa elämää ja omia rahojaan koskevan päätöksen ja naisesta tuli kuin pikkulapsi, joilta on otettu lelut ja karkit pois.
Ehkä aloittajan olisi aika päästää tämä ritari ratsastamaan kohti auringonlaskua ja lähteä etsimään sitä täydellistä olentoa, joka toisena päivätyönään tarjoaa silkkaa auvoa, silmiintuijottelua ja suudelmia, toisen pyyteetöntä palvomista.
Ehkä sinun on vaan paras ratsastaa leluinesi kohti auringonnousua, kun et ymmärrä että perheessä on muitakin joiden hyvinvointi on tärkeää
Tässä puhutaan kahden aikuisen ihmisen parisuhteesta, jotka eivät muodosta perhettä.
Jättäisin miehen. En seurustele tuollaisten mies lasten kanssa.
Harrastuksena ok, mutta pitää muutakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä menet nyt keikoille ja hotelliin kavereidesi kanssa. Jos tuntuu, ettette miehen kanssa halua tehdä ja arvosta samoja juttuja niin voi myös harkita eroa.
Mun kaveripiirissä ei ole yhtäkään, joka lähtisi hevikeikoille mukaan. Jonnekin kesän festareille saan kaverin mukaan, ja matkustaa voin aikuisen tyttäreni kanssa. Harmittaa kyllä, että tämä meni näin =(
Ap
Ikäväähän se on huomata kun yksi ihminen ei täytäkään juuri sinun kaikkia naristisia tarpeitasi. Maailma on nyt senkaltainen, että parisuhteesta tankataan asioita, joita ennen saatiin monesta muusta lähteestä. Ennen oltiin suhteessa myös esim, sukuun, ystäviin, jumalaan tai kylään, nyt haetaan kaikki parisuhteesta. Parisuhteist
*käsityökurssi*.. runkkaavat ringissä? buah-hah-ha.. "kalaan".. meette iskemään naisia baariin.. buah-hah-ha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo toki, mutta maailma on täynnä naisia jotka rajoittavat miestensä harrastuksia ja mies ei saisi nauttia elämästään ilman naistaan tai käyttää rahaa itseensä. Täysin sairasta ja kontrolloivaa käytöstä.
Mies saa nauttia elämästään ilman naista, mutta sitten ei tarvitse ihmetellä sitä, jos sitä naista ei ole. Sit vaan nautit elämästä ilman naista.
Mikä saa sut kuvittelemaan, että tämä olisi ongelma ap:n miehelle. Ap:ta on höylätty nyt vuosi, jos se lähtee, niin löytyy joku toinen. Mikähän nämä vaatija mammat saavat kuvittelemaan, että he ovat jotenkin ainoa vaihtoehto yhtään kenellekään.
Maailman tavallisin tarina: Mies ja nainen muuttaa yhteen asumaan. Nainen alkaa rakentaa pesää ja mies huomaa, että hei, nythän mulla on viimein varaa hankkia itselleni moottorikelkka kun on toinenkin laskujen maksaja. Nainen jää sisustamaan sitä kotia ihan yksin ja parhaassa tapauksessa hoitamaan lapset ihan itsekseen ja mies kulkee kelkkansa kanssa safareilla ja illat hallilla puunaamassa sitä. Jollakin saattaisi herätä kysymys siitä yhteenmuuton motiivista miehen puolelta alunperinkin..
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin miehen. En seurustele tuollaisten mies lasten kanssa.
Harrastuksena ok, mutta pitää muutakin olla.
Mieslapsi = itsenäinen aikuinen, joka ei tottele naista.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kannattaisi samalla dumpata tuollainen riippakivi elämästään.
Tässä tapauksessa se persaukinen mies taitaa olla se riippa. Ja ihan nyt vaan tiedoksi, naiset pärjää kyllä aivan mainiosti ilman miestä.
Miesystävän asioihin ei liene sanavaltaa, käyttää rahansa mihin tahtoo. Ehkä viesti sullekin, en raho sun lomillesi mukaan, akelen mopollani ennemmin.
Voithan sinäkin ap osallistua, moottoripyörän kyytiin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Maailman tavallisin tarina: Mies ja nainen muuttaa yhteen asumaan. Nainen alkaa rakentaa pesää ja mies huomaa, että hei, nythän mulla on viimein varaa hankkia itselleni moottorikelkka kun on toinenkin laskujen maksaja. Nainen jää sisustamaan sitä kotia ihan yksin ja parhaassa tapauksessa hoitamaan lapset ihan itsekseen ja mies kulkee kelkkansa kanssa safareilla ja illat hallilla puunaamassa sitä. Jollakin saattaisi herätä kysymys siitä yhteenmuuton motiivista miehen puolelta alunperinkin..
No just tästä tuli itselle kokemusta. Ensin hoidetaan koti ja yhteisen elämän asiat, sitten vasta omat harrastukset. Ja jostain syystä mittakaavat menee just näin, että nainen käyttää 50e kuussa johonkin käsityökurssiin ja mies 1500e johonkin härpäkkeeseen. Ja nämä sitten arvotetaan samalla lailla, että pitää saada harrastaa!
Mutta ei ole mikään pakko sietää tällaista käytöstä. Aikuisiakin miehiä on olemassa.
Luulit omistavasi toisen ihmisen. Suosittelen terapiaa tai hankit elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä menet nyt keikoille ja hotelliin kavereidesi kanssa. Jos tuntuu, ettette miehen kanssa halua tehdä ja arvosta samoja juttuja niin voi myös harkita eroa.
Mun kaveripiirissä ei ole yhtäkään, joka lähtisi hevikeikoille mukaan. Jonnekin kesän festareille saan kaverin mukaan, ja matkustaa voin aikuisen tyttäreni kanssa. Harmittaa kyllä, että tämä meni näin =(
Ap
Kun kavereita ei ole, eikä yksin osata tehdä, niin kaikki toiveet ladataan parisuhteeseen. Kun tekemisten suhteen ei voida myöskään joustaa, niin siitähän se homma lähtee sitten kaatuu.
Jos kerrankin tapasi ihmisen, jolla on sama musiikkimaku = kaikki toiveet ladattu parisuhteeseen
Vierailija kirjoitti:
Luulit omistavasi toisen ihmisen. Suosittelen terapiaa tai hankit elämän.
Päinvastoin. Mies luuli omistavansa naisystävänsä. Kuvitteli, että kun suhde on varmalla pohjalla niin voi alkaa tyydyttämään lähinnä omia tarpeitaan ja kun todellista mielenkiintoa ei ole viettää aikaa tuon ihmisen kanssa, jonka kumppanikseen on lukinnut, on ne omat tarpeet kaikki suhteen ulkopuolella. Nyt nainen vetää johtopäätöksensä ja on miesten mielestä se joka "kotrolloi" suhteessa.. Yleisesti ottaen ongelmissa ollaan kun nainen keskustelee asioista (siis "riitelee ja kontrolloi") ja mies vaan tekee: "Hanii, ostin Teslan ja se on sit 1500 euroa joka kuukausi kolme vuotta, että tässä ei sit paljon matkustella eikä ravintolaillallisia nautiskella hehe"
Kumpikahan tuossa yhteisen suhteen asioita tosiasiassa kontrolloi?
Hotellit ovat kalliita. Jos skippaisitte hotellin ja kävisitte katsomassa paikallisia keikkoja? Vai pitääkö olla vain 80 euron Euroopan kiertue keikkoja Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun kavereita ei ole, eikä yksin osata tehdä, niin kaikki toiveet ladataan parisuhteeseen. Kun tekemisten suhteen ei voida myöskään joustaa, niin siitähän se homma lähtee sitten kaatuu.
Eikö juuri neuvota, että pitää löytää kumppani, joka tykkää tehdä samoja asioita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se moottorikelkka on paljon helpompi hankkia yksin kun miehellä on usein koko uransa ajan tuplapalkkakin naiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Asuiko ap ja mies yhdessä?
Eiköhän se tarina pikemminkin ole, että aikuisikäsi olet laittanut rahasi yhteiseen talouteen, lasten harrastuksini ja hyvinvointiin. Käyttänyt aikaisi työhön, kotitöihin, lasten harrastuskuskauksiin jne. Tulee ero ja tajuat, että sinulla on aikaa ja rahaa ja nyt voit tehdä mitä haluat.
Alat kuitenkin pyöiriä yhdessä jounkun kanssa ja tajuat, että tämä yrittää toistaa saman kaavan. Vaikka lapsia ja yhteistä taloutta ei ole, ajan käytöstä päättää nainen samoin kun sinun rahankäytöstä. Miksi ihmeessä mies enää tähän suostuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se moottorikelkka on paljon helpompi hankkia yksin kun miehellä on usein koko uransa ajan tuplapalkkakin naiseen verrattuna.
tiedän varmaan kymmenen miestä joilla on heti lähtenyt joku pärisevä laite hankintaan, vähintään auto vaihtunut, kun on päässyt naisen kanssa yhteistalouteen. On kuitenkin eri asia maksaa yksin vuokraa 700 euroa kuin yhdessä 900 -eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kannattaisi samalla dumpata tuollainen riippakivi elämästään.
Tässä tapauksessa se persaukinen mies taitaa olla se riippa. Ja ihan nyt vaan tiedoksi, naiset pärjää kyllä aivan mainiosti ilman miestä.
Varmaan. Kuitenkin poraatte koko ajan täälläkin, miten on vaikeaa, kun miehet ei katso, miehet ei tottele, miehet ei sitä, miehet ei tätä. Kuka muuten tämänkin ulinaketjun avasi - mies vai nainen?
kyllä mulla on ystäviä, he eivät vaan ole erikoisen erähenkisiä. heidän kanssaa puuhataan muuta. Ja yksin touhuaminenhan on suorastaan terapeuttista! Puoliso mulla on kuitenkin ennen kaikkea muita odotuksia varten kuin talouden jakamista ja arkiasioiden hoitoa. Jos hän laittaisi kaikki munansa yhteen, omaan, koriin ja mulle olisi tarjota lähinnä yhteisiä siivoustuokioita ja polttopuun kantoa niin emme selvästi olisi suhteessa liikkeellä jaetuin odotuksin.