Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun

Vierailija
24.02.2025 |

Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt  + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?

Kommentit (783)

Vierailija
501/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ja typerä rahankäyttö ovat kyllä varmoja juntin merkkejä

Vierailija
502/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa suhteessa on ihanaa lähteä vaikka sitten hotellilomalle naapurikaupunkiin. Pitkässä suhteessa se ei ole enää ihanaa ja jännittävää, vaan tuntuu tyhmältä. Semmoista se vaan on. 

Jos toinen tutustuessa sanoo haaveilevansa jatkuvista minilomista Tampereella ja haluaa yöpyä hotelli Ilveksessä, minä (naisena) ajattelen että jee hyvää seksiä. Mutta jos sama mies vuoden kuluttua jatkuvasti haluaa hotelliin Tampereelle, niin en minä siitä enää ole samalla tavalla innoissani. Vaikka mies olisi miten alkuun sanonut olevansa hotelleista tykkäävä ihminen, minä olisin alkuhuumassa tulkinnut sen kiertoilmaukseksi sille, että se haluaa sitä ihanaa seksiä, koko yön. Eihän kukaan niin pösilö ole, että tykkäisi hotelleista hotellien vuoksi, eihän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu ja typerä rahankäyttö ovat kyllä varmoja juntin merkkejä

Joo, sivistynyt ihminen ostaa sen moottoripyörän tai avoauton

Vierailija
504/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessa suhteessa on ihanaa lähteä vaikka sitten hotellilomalle naapurikaupunkiin. Pitkässä suhteessa se ei ole enää ihanaa ja jännittävää, vaan tuntuu tyhmältä. Semmoista se vaan on. 

Jos toinen tutustuessa sanoo haaveilevansa jatkuvista minilomista Tampereella ja haluaa yöpyä hotelli Ilveksessä, minä (naisena) ajattelen että jee hyvää seksiä. Mutta jos sama mies vuoden kuluttua jatkuvasti haluaa hotelliin Tampereelle, niin en minä siitä enää ole samalla tavalla innoissani. Vaikka mies olisi miten alkuun sanonut olevansa hotelleista tykkäävä ihminen, minä olisin alkuhuumassa tulkinnut sen kiertoilmaukseksi sille, että se haluaa sitä ihanaa seksiä, koko yön. Eihän kukaan niin pösilö ole, että tykkäisi hotelleista hotellien vuoksi, eihän?

Monikin tykkää hotelleista ja niissä vierailemisesta kivan ihmisen kanssa. Jotkut jopa tykkäävät sanoa suoraan mistä pitävät, ilman kiertoilmaisuja. 

Vierailija
505/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä äimän käkenä, jos seurustelukumppani alkaisi harmitella sitä, että olen päättänyt säästää jossain asioissa. Ihan sama on se ravintola-annokset tai sisäfilepihvit, taksilla ajo tai kampaajalla käynti.

Loukkaantuisin ikihyviksi, jos hän alkaisi pettyneenä sen vuoksi ruikuttaa, että koko suhde on pilalla, kun en enää käytä rahaa samalla kuin aiemmin. Kehtaisi siis pitää sitä, että minä a) haluan hankkia jotain b) hankkia vastuullisesti taloudelinen tilanne turvaten enkä enää käytä häneen ja hänen kanssa yhtä paljon rahaa.

Että siinä se rakkaus, se mies saisi mennä mistä rahakkaampaa seuraa löytää!

Vierailija
506/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet nyt keikoille ja hotelliin kavereidesi kanssa. Jos tuntuu, ettette miehen kanssa halua tehdä ja arvosta samoja juttuja niin voi myös harkita eroa.

Mun kaveripiirissä ei ole yhtäkään, joka lähtisi hevikeikoille mukaan. Jonnekin kesän festareille saan kaverin mukaan, ja matkustaa voin aikuisen tyttäreni kanssa. Harmittaa kyllä, että tämä meni näin =(

Ap

Minä käyn yksin sellaisilla keikoilla joista tiedän ettei kavereita kiinnosta. Miehen kanssa käydään harvakseltaan, koska hänen kanssaan en niin niistä nauti. Harva artisti kolahtaa kumpaankin ja hän rakastaa analysoida keikat puhki, mitä taas minä en jaksa.

Kavereiden kanssa käyn kyllä myös paljon keikoilla ja aikuisten lasten kanssa matkustan. Miehen kanssa on parasta kotona, toki matkustellaan satunnaisesti myös yhdessä.

Meillä on miehen kanssa sellainen sopimus, että jos keikalle tai vastaavaan ei lähde kukaan kavereista eikä halua lähteä yksin, toinen tulee mukaan. Toki kumpikin käy myös yksin ja meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita, mutta kummastakin on tuntunut ihanalta kun voi luottaa siihen ettei koskaan tarvitse mennä yksin. 

Vierailija
507/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä äimän käkenä, jos seurustelukumppani alkaisi harmitella sitä, että olen päättänyt säästää jossain asioissa. Ihan sama on se ravintola-annokset tai sisäfilepihvit, taksilla ajo tai kampaajalla käynti.

Loukkaantuisin ikihyviksi, jos hän alkaisi pettyneenä sen vuoksi ruikuttaa, että koko suhde on pilalla, kun en enää käytä rahaa samalla kuin aiemmin. Kehtaisi siis pitää sitä, että minä a) haluan hankkia jotain b) hankkia vastuullisesti taloudelinen tilanne turvaten enkä enää käytä häneen ja hänen kanssa yhtä paljon rahaa.

Moottoripyörän ostaminen on selvää säästöä!

Vierailija
508/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme tiedä, mitä mies osti, mutta moottoripyörä se ei ollut. Saattoihan se olla vaikka purjevene, joka säilyttää arvonsa pitkään ja on äärimmäisen ympäristöystävällinen.

Vierailija
509/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin tykkää hotelleista ja niissä vierailemisesta kivan ihmisen kanssa. Jotkut jopa tykkäävät sanoa suoraan mi

No jos uusi miestuttavuus sanoo vaan suoraan, että haluaa panna koko yön, se ei kuulosta välttämättä kovin kivalta. Joskus kiertoilmauksilla on paikkansa. Tilanteen ja paikan upgreidaaminen on ihan klassinen romanttinen rituaali suhdetta aloittaessa. Mutta jos se vaan jatkuu ja jatkuu, kyse onkin vaan järjettömästä tuhlaamisesta, mikä on ihan eri asia. 

Vierailija
510/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehän emme tiedä, mitä mies osti, mutta moottoripyörä se ei ollut. Saattoihan se olla vaikka purjevene, joka säilyttää arvonsa pitkään ja on äärimmäisen ympäristöystävällinen.

Mielestäni tämän keskustelun kannalta ei ole oleellista, mitä hän osti. Kysymys on ap:n tunteista ja tarpeista. 

Vierailija
511/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se teidän matkustelu, syöminen ravintoloissa ja yhteinen tekeminen ei ollut vaan miehellesi niin tärkeää. Enemmän hän nauttii siitä moottoripyörästä, mitä sinun seurasta. Outo tilanne. 

Vierailija
512/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tykkäävät hotelleista, eivät useinkaan joudu juuri matkustamaan työssään. Jos on paljon työmatkoja ja niihin liittyen ehkä myös illanviettoja, sellainen ei kiehdo välttämättä vapaa-ajalla loputtomiin.

Vierailija
513/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on siitä, että mies arvosti oman harrastuksensa parisuhteen yhteisen tekemisen ylitse. Ap on loukkaantunut, kun ei ole enää sitä yhteistä hauskaa aikaa, vaan on joku tekninen laite. 

Vierailija
514/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämän keskustelun kannalta ei ole oleellista, mitä hän osti. Kysymys on ap:n tunteista ja tarpeista. 

Ei tavallaan olekaan, mutta moni nyt sheimaa sitä kuviteltua moottoripyörää, jonka aloittaja keksi, kun ei arvosta miehen ostosta itse. 

Vierailija
515/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saastuttavat hupiajeluun käytettävät turhakkeet ovat nimenomaan sitä miesten hömppäkulutusta, jolla he somessa pullistelevat koomisesti toisilleen. Kerro toki, mikä hyöty näistä meluavista ja saastuttavista laitteista on!"

Edelleen,  kukaan ei ole sanonut, että se on mikään noista. 

Kun olet noin innokas jankkaaja, niin mikset jankkaa ap:ltä, mitä mies osti? Sinun mielestä se on toki turhaa joka tapauksessa,  koska ostaja on mies.

Vierailija
516/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelette yhdessä niillä high end stereoilla, jonka vahvistin maksoi 20t, kaiuttimet 30t ja streameri 10t.

Vierailija
517/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tavallaan olekaan, mutta moni nyt sheimaa sitä kuviteltua moottoripyörää, jonka aloittaja keksi, kun ei arvosta miehen ostosta itse. 

Pikemminkin aloittaja ymmärtää ostoksen täysin,  mutta ei kerro mitä se oli. Kun mammat ottaa kierroksia moottoripyörästä, niin mitä sitä enää pilaamaan hyvillä faktoilla.

Vierailija
518/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on siitä, että mies arvosti oman harrastuksensa parisuhteen yhteisen tekemisen ylitse. Ap on loukkaantunut, kun ei ole enää sitä yhteistä hauskaa aikaa, vaan on joku tekninen laite. 

Mies laittoi rahaa harrastukseensa, koska alkusuhteen kosiorituaalit jo käyty perusteellisesti läpi, ja alati samanlaiset minilomat kävivät jo tylsiksi. Tekisin naisena itse samoin. 

Vierailija
519/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monikin tykkää hotelleista ja niissä vierailemisesta kivan ihmis

Ap oli sanonut jo deittisovelluksessa, että hän haluaa nimenomaan käydä rock-keikoilla, ravintoloissa ja yöpyä hotelleissa ja etsii kumppania, jolle juuri nämä asiat ovat tärkeitä. Jos toinen osapuoli sitten vuoden kuluttua järjestää taloudellisen tilanteensa aivan ehdoin tahdoin sellaiseksi, että mikään mikä on aiemmin yhdessä sovittu ei ole enää mahdollista, on mielestäni ihan aihetta kokea kumppanin toiminta epäreiluksi. 

Vierailija
520/783 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moottoripyörän ostaminen on selvää säästöä!

Ap käytti ilmaisua "(tyyliin moottoripyörä)", eli se ei varmastikaan ollut moottoripyörä, vaan jotain muuta kallista.