Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Jos miehesi on ostanut moottoripyörän, ei häntä kevään tullen paljoa kotona näy. Joten sopeudu tai hanki uusia ystäviä vapaa-ajan viettoon. Mies todennäköisesti kyllästyy pyöräänsä muutaman sateisen kesän jälkeen.
Miestä ei nuo yhteiset tekemiset selvästi kiinnosta. Ainoa kysymys on, haluatko olla suhteessa jossa toisen käsitys kivasta ajanvietosta on ihan eri kuin sinun?
Onpa ukkosi kyllä aikamoinen hunsvotti.
Hotelliiit ja ravintola ne vasta turhia juttuja on kun niistä on iloa vain lyhyen aikaa. Moottoripyörästä mies voi nauttia koko elämän ajan.
No kyllä se nyt aloittajankin elämään vaikuttaa, jos ei enää yhdessä tehdä asioita mitä on ennen tehty. Olisihan mies voinut puhua tästä etukäteen. Jos moottoripyörä on hänen haaveensa, niin pitäähän hänen saada omat rahansa siihen käyttää mutta koska nyt teidän yhteinen elämä muuttuu jonkin verran, niin itse puhuisin tälläisestä toiselle ennen ostoa vaikkei se päätöstä muuttaisikaan.
Ei voi mitään. Hae muuta seuraa. Ei minuakaan kukaan voisi kieltää ostamasta vaikka hevosta, jos sellaisen haluaisin. Se olisi minulle varmaan tärkeämpi kuin kylpyläviikonloput.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen olisi pitänyt laittaa rahansa hotelliyöpymisiin, keikkoihin, illallisiin jne? Enemmän siitä moottoripyörästä jää lopulta jäljelle. Teillä on vaan erilaiset harrastukset nyt.
Reilun vuoden hän on tyytyväisenä nauttinut mun kanssa näistä ja luulin hölmönä, että olisi jatkossakin. Ehkä sitten ei tykännytkään ja esitti vaan alkuhuuman ajan?
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei nuo yhteiset tekemiset selvästi kiinnosta. Ainoa kysymys on, haluatko olla suhteessa jossa toisen käsitys kivasta ajanvietosta on ihan eri kuin sinun?
Naisen tulisi saada omia kaikki miehen vapaa-aika itselleen?
Jättäisin moloman "sika" äijän. Tuo oli itsekäs teko ukolta.
Kerran tuo kirpaisee ja alat etsiä parempaa miestä tai sinkkuna poimit rusinoita mailmalta.
Tsemppiä sulle🌞🏖
Mies on valinnan tehnyt ja hotellirahat ja biletys vaihtuu jatkossa osamaksuerään. Bilettäminen on ohi. Hyvä päätös. Minusta on turhaa tuhlata rahat kerran kuussa hotelliin ja kalliisiin keikkoihin kun rahan voi sijoittaa järkevämpäänkin.
Itseleni olisi sietämätöntä elää noin kulutuskeskeistä elämää. Ja olen muuten nainen.
Tuollainen elämäntapa on kuin lämmittäisi kaminaa seteleillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen olisi pitänyt laittaa rahansa hotelliyöpymisiin, keikkoihin, illallisiin jne? Enemmän siitä moottoripyörästä jää lopulta jäljelle. Teillä on vaan erilaiset harrastukset nyt.
Reilun vuoden hän on tyytyväisenä nauttinut mun kanssa näistä ja luulin hölmönä, että olisi jatkossakin. Ehkä sitten ei tykännytkään ja esitti vaan alkuhuuman ajan?
Niin. Kuherruskuukausivaihe on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan saada someen kuvasisältöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan saada someen kuvasisältöä
Moottoripyörästä?
Moottoripyörässä ei ole mitään vikaa. Omakin ukko harrastaa niitä. Mutta osaa toimia rahan kanssa niin että sitä riittää muihinkin asioihin.
Eksän kanssa yksi isoja eroon liittyviä asioita oli vastuuttomuus rahankäytössä. Juurikin sillä logiikalla, että jos itse sijoitti ylimääräiset rahat suhteeseen ja yhteiseen kotiin, niin mies käytti omansa omiin leluihin. Eli siis nainen sijoittaa rahat yhteiseen hyvään ja mies, jotain ylimääräistä saadessaan, laittaa rahat kiinni johonkin mitä hän vain itse käyttää. Ei nähnyt mitään ongelmaa tässä.
Olen ymmärtänyt että tällainen on varsin yleistä. Ei olisi itselle vaan tullut mieleen. Jos minä saan lomarahan tms isomman rahasumman niin ENSIN mietitään rahankäyttöä yhteisiin asioihin ja sen jälkeen vasta johonkin omaan kivaan. Mutta jos mies saa rahaa niin ensin ostetaan itselle leluja ja sen jälkeen ihmetellään miksei ole rahaa maksaa tavallisia laskuja!
Eron jälkeen osasin tarkkailla tällaista toimintatapaa. Vastuullinen, aikuinen mies osaa hoitaa asiansa niin että huolehditaan läheisistä ensin ja omat leikit ja pelit sen jälkeen. Näin ollen minua ei haittaa yhtään vaikka harrastaa mitä harrastaa. Voi luottaa 100% siihen että yhteiset asiat on hoidossa. Joten jos mies jo seurustelun alkuvaiheessa osoittaa epäkypsää käytöstä rahan suhteen niin kannattaa miettiä onko järkeä jatkaa.
Mieheni on työtön ja säästää aina rahaa keikoille. Ollaan käyty viime vuosina monilla keikoilla ja ensi kesänä mennään guns n rosesin keikalle. Mies osti heti liput kun tuli ilmoitus että se tulee suomeen. Kerätään porukkaa että saadaan jaettua bensakulut.
Oikein oivallinen esimerkki taas siitä miten miehen onkin parasta parasta pysyä erossa koko naissukukunnasta. Mies teki omaa elämää ja omia rahojaan koskevan päätöksen ja naisesta tuli kuin pikkulapsi, joilta on otettu lelut ja karkit pois.
Ehkä aloittajan olisi aika päästää tämä ritari ratsastamaan kohti auringonlaskua ja lähteä etsimään sitä täydellistä olentoa, joka toisena päivätyönään tarjoaa silkkaa auvoa, silmiintuijottelua ja suudelmia, toisen pyyteetöntä palvomista.
Oikeesti. 2 aikuista työssäkäyvää ihmistä. Ei enää huollettavia lapsia kotona. Kerran kuussa teatteriin/keikalle/tms tapahtumaan toiselle paikkakunnalle sisältäen yöpymisen hotellissa ja syöminen ravintolassa, johon kummallakin on ilman kituuttamista ollut hyvin varaa. Tämä on teistä ylentöntä tuhlaavaista elämää. Kökötättekö te kotona viikosta kuukaudesta toiseen katsomassa telkkarista levyraatia, vaikka olis varaa tehdä välillä muutakin?
Ap
Joillekin ne elämykset on juurikin sitä elämistä