Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä mäkätys hintojen noususta ja itse pyytää 170 markkaa villasukista.

Vierailija
24.02.2025 |

Tällainen tapaus eilen myyjäisissä. Kohtuus kerjätessäkin. 28 euroa sukista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuttomien palkankorotusten hedelmää nautitaan.

Vierailija
2/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulo ite. Veikkaan että lopputulos on tuhannen taalan arvoinen 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat lankaa ja puikot. Ohje on tuossa:

https://novita.com/blogs/knitting-school/opi-neulomaan-villasukka?srslt…

Sukuelimellä ei merkitystä. 

Vierailija
4/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin maksaa viimeks 25€ villasukista, ei ollut paha, meni eläinsuojeluyhdistyksen hyväksi. Joistain hienoista kuviosukista voi ihan hyvin pyytää ja maksaa vaikka 40,-. Pihit palelluttakoon varpaansa :-) 

Vierailija
5/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taisin maksaa viimeks 25€ villasukista, ei ollut paha, meni eläinsuojeluyhdistyksen hyväksi. Joistain hienoista kuviosukista voi ihan hyvin pyytää ja maksaa vaikka 40,-. Pihit palelluttakoon varpaansa :-) 

... ja kuka vielä laskee tuon rahan kutosen kertoimella... 

Vierailija
6/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos itse neulot niin tajuat, että 28 € on edullinen hinta. Sä kun et saa valmista kolmessa viikossakaan  

Vierailija
7/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

28€ miinus lankojen hinta 12 € = 16 € työpalkkaa. Lyhytvartisiin sukkiin menee kokeneellakin neulojalla 4-8 tuntia. 

Työn ja osaamisen arvostus on kaltaisillasi surkea. Ilmaiseksi pitäisi tehdä. Orjatyönä. Ja itseltäsi tuokin taito puuttuu.

Vierailija
8/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät osaa omia tulojaan kertoa kutosen kertoimella. Luulevat kai, että se olisi eri asia.

Vierailija
9/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just myin puolipitkät kirjoneulesukat 40€, ja ostaja piti hintaa oikein kohtuullisena 

Vierailija
10/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutominen on harrastus, ei elinkeino.

Vierailija
11/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sentään 170 euroa, kuten ensin luulin lukeneeni. Eurot otettiin Suomessa käyttöön yli 20 vuotta sitten, ja inflaatiokin on pikkuhiljaa vaikuttanut rahan arvoon. Silti jotkut muuttaa yhä euroja markoiksi vanhalla kaavalla. Vaan miksi hosua, voihan sitä vielä isovaarin isoisän öljylamppuakin käyttää ja nakutella katolle uusia päreitä pahimpien reikien tilkkeeksi. Ehtiipä tuota junakyytiäkin joskus vielä kokeilla, mistä Juhani Ahon uutuuskirjassa kerrotaan.

Vierailija
12/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat työttömyystukia 6000 markkaa ja tuota summaa et malta sukkiin laittaa.

Vierailija
13/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät osaa omia tulojaan kertoa kutosen kertoimella. Luulevat kai, että se olisi eri asia.

Kutosella kertoja unohtaa inflaation.  Sen vaikutus huomioidaan diskonttaamalla. Et ikinä ole näistä kuullutkaan, perspahvi.

https://pankkiasiat.fi/nykyarvo978

Vierailija
14/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen paksu vaellussukkapari maksaa kaupassa noin 20 euroa. Villasukista voi hyvin pyytää enemmän kun ne on joku omin käsin tehnyt ja jos niissä on varttakin nilkkaa enemmän.

Vierailija
15/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutominen on harrastus, ei elinkeino.

Ap:lle sukkien ostelu on harrastus, ei elinkeino. Voi harrastaa itse itselleen villasukat. 

Vierailija
16/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap harrastus!

JA MENE TÖIHIN SAATANAN KELAPERSU

Vierailija
17/17 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutosella kertoja unohtaa inflaation.  Sen vaikutus huomioidaan diskonttaamalla. Et ikinä ole näistä kuullutkaan, perspahvi.

https://pankkiasiat.fi/nykyarvo978

Voi perspaviaani sentään. Nyt ei ollut kyse ollenkaan inflaatiosta, vaan siitä, että jos kertoo maksettavan hinnan kutosella, pitää olla myös älyä sen verran, että kertoo myös saadut tulot kutosella. Siihen tosiasiaan ei inflaatio vaikuta yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi