Mitä leivän päälle?
Kurkku ja tomaatti kyllästyttää, leikkeleitä en ole syönyt yli 10 vuoteen. Mitä te laitatte leipienne päälle?
Kommentit (36)
Miksi edes leipää jos se kyllästyttää etkä itse keksi päälle laitettavaa? Leivän syömisestä tulee isänmaallinen olo?
Tuorepestoa tai hummusta, lisäksi juustoa ja rehuja.
Tuorejuustoa esim. Ruohosipulin makuinen
Avokadosta ja sitruunamehusta tehtyä tahnaa, tomaattia ja punasipulia, tai hummusta, salaatinlehtiä ja paprikaa, tai paistetun savutofuviipaleen, valkosipulijauhetta ja ananasrenkaan, tai oliivitahna tapenadea ja tomaattia... Näitä esimerkiksi.
Juusto. Vaihdevuosihikoilussa on usein suola tarpeen. Paprikaa joku voisi laittaa, mutta isoina paloina tuskin kannattaa tunkea kurkkuun tai salaatinlehtiä.
Oliiviöljyssä paistettu kananmuna. Ei suolaa.
Vierailija kirjoitti:
voita
Mä saatan pari kertaa kuussa leipoa itse sämpylöitä ja laitan niiden päälle pelkästään voita. Muuten en leipää syö.
Voileipäpikkelsi, paprika, juusto, leikkele, kurkku, tomaatti, avokado, keitetty kananmuna tai paistettu.. Kylmäsavulohi.. Voita.. Salaattia
Laitetaan milloin mitäkin mutta yks vaihtoehto on muna, keitettynä tai paistettuna. Sitten on niitä tuubituotteita, mä esim. tykkään Kallen raitatahnasta keitetun munan kanssa. Lohi- tai tonnikalatahna, maksamakkara/pasteija.
Vierailija kirjoitti:
Tuorepestoa tai hummusta, lisäksi juustoa ja rehuja.
Aiv rehua?
Tänään aamupalaksi laitoin kahden paahtoleipäviipaleen väliin basilikapestoa, tomaattia ja mozzarellajuustoa ja vähän rucolaa. Oli hyvää.
Kasarityyliin lämpimiä voikkuja mikrossa.
Tonnikalaa, tomaattisiivut, pizzamaustetta ja juustoraastetta.
Vuohenjuustoa ja rucolaa.