Mies ei kestä lapsiamme
Meillä on kaksi päiväkoti-ikäistä poikaa. Ovat vilkkaita ja koko ajan kiinni tosissaan, niin hyvässä kun pahassa. Itselläni riittää kärsivällisyys huomattavasti paremmin kuin miehelläni. Myönnän, että minäkin huudan välillä lapsilleni, vaikka huutamisesta ei ole mitään hyötyä. Mieheni sen sijaan hermostuu, kiroilee ja huutaa lapsille minun mielestäni turhan helposti. Olen jotenkin sanaton, kun mieheni pinna on aina niin kireällä. Onko tämä vain miesten ja naisten välinen ero vai onko mieheni poikkeuksellisen hermoheikko,? Ja mitä tälle asialle pitää tehdä. En halua, että isä on lasten kanssa kolmisin kun ilmapiiri on tosi kireä sen jälkeen. Ei lasten osalta, vaan mieheni.
Kommentit (44)
Miehesi ei ole lahjakas tässä asiassa eikä ilmeisesti ole myöskään opiskellut näitä asioita. Aika iso ongelmahan se on. Jos on heikot taidot vanhemmuudessa eikä halua niitä kehittää, voit esimerkiksi madaltaa odotuksia tai erota. Jos isä on lasten kanssa vain vähän, hän saattaa jaksaa heitä paremmin. Mitä miehesi asiasta itse sanoo?
Aika moni mies on lapsena kokenut väkivaltaa toisilta pojilta. Joillekin se on voinut jättää ihan traumojakin. Ehkä miehelläsikin on sellaisia eikä siksi kestä yhtään sitä, että omat lapsensa ovat väkivaltaisia toisiaan kohtaan? Jatkuva huutaminen ei toki auta vaan lähinnä ylläpitää vihamielisyyttä, mutta voisitteko vaikka joku ilta tai muu rauhallinen hetki keskustella rauhallisesti, miten voisitte suhtautua noihin nahisteluihin jatkossa?
Miehellä on keinot loppuneet tappelun ja riehumisen lopettamiseen. Siksi huutaa, ei keksi muita keinoja ja huutaminen edes jotenkin tehoaa. Jos hyökkäät huutamista vastaan etkä auta tilanteissa, niin mies varmaan kokee myös teidän olevan vastakkain. Olen myös sitä mieltä, että teidän pitäisi nyt olla samalla puolella ja molempien tiukkana tuollaisesta toiminnasta. Päiväkoti-ikäisten tappelut on helppo lopettaa, molempi vanhempi vaikka nappaa yhden lapsen kainaloon ja vie eri huoneisiin. Mukavaa tekemistä koko perheelle ja vilkkaiden lasten kanssahan sen kannattaa olla ulkoilua ja muuta liikunnallista puuhaa sopivassa suhteessa mieleiseen rauhalliseen tekemiseen (joka myös on tärkeää).