Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tohtoriksi kouluttautuminen

Vierailija
23.02.2025 |

Teenkö elämäni suurimman virheen, jos aloitan tekemään väitöskirjaa tänä vuonna? Pelkään että valmistun työttömäksi, olen terveystieteiden alalla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista koulutuksista valmistuu työttömäksi. Ne työt pitää itse etsiä sen jälkeen tai jo valmiiksi ennen valmistumista.

Tohtorien työttömyysprosentti on jossain viiden paikkeilla. Se on siis pienempi kuin minkään muun kouluttautumisryhmän, mutta ei se silti mitään takaa.

Vierailija
2/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä. Mihin ajattelit työllistyä silloin kun aloitit opiskelun? Terveydenhoitajaksiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohtorien työttömyysprosentti on jossain viiden paikkeilla.

Itse asiassa se on kolmen prosentin  paikkeilla. Eli juu, ei takaa mitään mutta parempi kuin kenelläkään muulla

Vierailija
4/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä terveystieteiden tohtorit oikeasti tekee?

Vierailija
5/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä terveystieteiden tohtorit oikeasti tekee?

On tutkija eli elää täysin satunnaisilla apurahoilla. 

Vierailija
6/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian tohtoreita on useita satoja työttömänä. 

Vierailija
7/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystiedettä lukevat ne jotka eivät useasta yrittämisestä huolimatta päässeet lääkikseen 🤣

Vierailija
8/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen tohtori olisi parempi...

Vierailija
9/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan.  Voitko aloittaa sen töiden ohessa.

Vierailija
10/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väittelin tekniikasta, ei kaduta, 10 vuotta olen ollut professorina. Kevyt homma, ainoastaan opetus ja rahankerjuu on tylsää, mutta tutkiminen hauskaa.

Vierailija
11/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä. Mihin ajattelit työllistyä silloin kun aloitit opiskelun? Terveydenhoitajaksiko?

Farmaseutiksi, mutta jatkoin maisteriopintoihin ja graduni liittyi psykiatrisiin sairauksiin ja jatkan samasta aiheesta väitöskirjassa. 

Vierailija
12/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa teen tohtorin lääketieteen alalla, vaikka en lääketieteellisessä ole opiskellut. 

Vierailija
13/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa teen tohtorin lääketieteen alalla, vaikka en lääketieteellisessä ole opiskellut. 

Mutta ei sinusta silti tule lääketieteen tohtoria.

Vierailija
14/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä työllisyystilanteesta, mutta opinnoista kyllä varmasti selviät. Joskus nimittäin kuulin tutulta että terveystieteissä saa tosi helpolla tehtyä gradun. Siksi kun suurin osa opiskelijoista on hoitajia, jotka haluaa vain ylihoitajiksi eli äkkiä siihen hommaan vaadittavat maisterin paperit, eikä ne jaksa siihen graduun panostaa. Eli taso on matala. Ei varmaan sitten väitöskirjassakaan ole liian kovat vaatimukset. 

Vierailija
15/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin väittänytkään, mutta onko sillä merkitystä mihinkään, jos tutkimusaihe on kuitenkin lääketieteen alalla? 

Vierailija
16/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse väittelin tekniikasta, ei kaduta, 10 vuotta olen ollut professorina. Kevyt homma, ainoastaan opetus ja rahankerjuu on tylsää, mutta tutkiminen hauskaa.

Tekniikan väitöskirja taitaakin olla vaativa homma. Ei valmistu sieltä tohtoreitakaan kaiketi kuin sieniä sateella. Ei ihme että työllistyvät myös. Paljon kovempi ala kuin ap:lla.

sivulta

Vierailija
17/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin väittänytkään, mutta onko sillä merkitystä mihinkään, jos tutkimusaihe on kuitenkin lääketieteen alalla? 

No jos johonkin työpaikkaa vaaditaan lääketieteen tohtorin tutkinto, niin ei sinne varmasti terveystieteen tohtori kelpaa. Siten sattaa olla väliä. Ei ovoi ajatella että tohtori kuin tohtori. 

sivulta

Vierailija
18/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekniikan väitöskirja taitaakin olla vaativa homma. Ei valmistu sieltä tohtoreitakaan kaiketi kuin sieniä sateella. Ei ihme että työllistyvät myös. Paljon kovempi ala kuin ap:lla.

sivulta

Teen tarkemmin sanottuna lääketieteen puolella, tarkoitin terveystieteellä tiedekuntaa. 

Vierailija
19/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko farmaseutti vain kandin tutkinto? Enpä tiennytkään.

Vierailija
20/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin että lääketieteen tohtoreiksi voi opiskella vain lääkärit.