Mistä voisi johtua sydänen tykyttelyt ja hengityksen loppumisen tunne nukahtamisvaiheessa?? Lääkärit ihan kädettömiä ja tätä on vaikea tutki
Eli minulla on ollut noin puoli vuotta erillaisia oireita nukahtaessa. Välillä alan tuntea, kuin sydän alkaisi pamppailla ja tulisi rytmihäiriöitä. Pelästyn ja säpsähdän hereille. Tunne katoaa.
Toinen tunne on, kun sydän meinaisi pysähtyä. Siis tulee ihan sellainen pakonomainen hy ääni ja sitten säpsähdän paniikissa hereille. Tunne menee ohi.
Kolmas tunne
Meinaan nukahtaa ja tuntuu, että hengitys vain lamautuu ja tunnen, kuinka olen ns vaipumassa pian tajuttomuuteen kunnes säikähdän herään ja säpäsähdän hereille.
Lääkärit vain arvuuttelee stressiä. Sydänvikaa ei ole,vaikka toisinaan rytmihäiriöitä on hereilläkin.
En kuorsaa tietääkseni, en käytä alkoholia, mutta nikotiinia ja kofeinia kuuluu liikaa ja olo on välillä rauhaton nukahtaessa.
Voisiko johtua siitä? Käytän nikotiinia pussien muodossa.
Olen myös stressistä ja ahdistuksesta kärsivä. Tietoisesti perusterve eikä mitään vikaa löydy.
Tämä on aika pelottavaa. Välillä nämä tuntemukset katoavat pitkiksi aikaa.
Kommentit (30)
Jos näät niin hirveitä unia että alitajuisesti et halua nukahtaa
Näitä todellakin esiintyy tietääkseni vain nukahtamisvaiheessa. Kuinka pitäisi tutkia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea
En oikein tiedä. Mitenkäs sitä voisi tutkia? Olen normaalipainoinen enkä tietääkseni kuorsaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi olla raudanpuutettakin.
Verikokeet kunnossa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea
En oikein tiedä. Mitenkäs sitä voisi tutkia? Olen normaalipainoinen enkä tietääkseni kuorsaa.
Ap
Normaalipainoisella voi olla myös uniapnea. Tutkitaan kotona tehtävällä tutkimuksella, itse kiinnitetään mittalaitteet ohjeen mukaan ja palautetaan seur. aamuna tutkivalle taholle jossa puretaan laiteen tallentamat tiedot.
Kokeilepa jättää ne nikotiinipussit ja kofeiini pysyvästi pois. Sanoisin että 99%:n varmuudella oireesi katoavat ihan kuukauden sisällä.
Niin ja nää erillaiset tunteet eivät tapahdu yhtä aikaan vaan erillään. Jos sydän ns temppuilee niin hengitys toimii jos taas hengitys meinaa reistailla niin sydään tuntuu normaalilta. Minua pidetään lääkärissä neurootikkona. En tiedä onnistunko saada edes noita apnea tutkimuksia.
Ap
Uniapnea voi olla syynä. Kannattaa tutkituttaa kuten yllä ehdotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja nää erillaiset tunteet eivät tapahdu yhtä aikaan vaan erillään. Jos sydän ns temppuilee niin hengitys toimii jos taas hengitys meinaa reistailla niin sydään tuntuu normaalilta. Minua pidetään lääkärissä neurootikkona. En tiedä onnistunko saada edes noita apnea tutkimuksia.
Ap
Ehkäpä ei vain pidetä vaan olet.
Et halua muuttaa elintapojasi, joten voi voi. Täysjärkinen olisi jo jättänyt nikotiinipussit ja liian kofeiinin. Ramppaa nyt ihmeessä vähän lisää lääkärissä ja murehdi mikä mahtaa olla vialla
Mulla ei ainakaan uniapnea oireillut nukahtaessa vaan myöhemmin. Kun olin jo nukkunut jonkin aikaa. Toki tuo tukehtumisen tunne viittaisi siihen.
Mulla nikotiini ja kofeiini aiheuttavat rytmihäiriöitä, kun käyn illalla sänkyyn pitkälleni.
Eikös tollasia unitutkimuksia voi tehdä et on EKG piuhat kiinni kun menee nukkumaan ja joku hengitystä mittaava mittari. Että tuleeko katko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea
Ap
Sitä esiintyy myös normipainoisilla ja ei kuorsaavilla. Ja sitä voidaan tutkia. Saat kotiin jotkut mittaussysteemit, jotka seeuraavat untasi... tuloksissa näkyy hengityskatkokset.
Ainoa joka tässä on kädetön olet sinä. Voi nyt vttu miten tyhmä voi ihminen olla 😅
Ota illalla magnesiumia, se rentouttaa.
Uniapnea