Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi johtua sydänen tykyttelyt ja hengityksen loppumisen tunne nukahtamisvaiheessa?? Lääkärit ihan kädettömiä ja tätä on vaikea tutki

Vierailija
23.02.2025 |

Eli minulla on ollut noin puoli vuotta erillaisia oireita nukahtaessa. Välillä alan tuntea, kuin sydän alkaisi pamppailla ja tulisi rytmihäiriöitä. Pelästyn ja säpsähdän hereille. Tunne katoaa. 

Toinen tunne on, kun sydän meinaisi pysähtyä. Siis tulee ihan sellainen pakonomainen hy ääni ja sitten säpsähdän paniikissa hereille. Tunne menee ohi.

Kolmas tunne

Meinaan nukahtaa ja tuntuu, että hengitys vain lamautuu ja tunnen, kuinka olen ns vaipumassa pian tajuttomuuteen kunnes säikähdän herään ja säpäsähdän hereille.

Lääkärit vain arvuuttelee stressiä. Sydänvikaa ei ole,vaikka toisinaan rytmihäiriöitä on hereilläkin.

En kuorsaa tietääkseni, en käytä alkoholia, mutta nikotiinia ja kofeinia kuuluu liikaa ja olo on välillä rauhaton nukahtaessa.

Voisiko johtua siitä? Käytän nikotiinia pussien muodossa.

Olen myös stressistä ja ahdistuksesta kärsivä. Tietoisesti perusterve eikä mitään vikaa löydy.

Tämä on aika pelottavaa. Välillä nämä tuntemukset katoavat pitkiksi aikaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea. Kahvi ja nikotiini. Siinä syitä. 

Vierailija
22/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun on pitänyt vähentää kahvinjuontia. Ihan vaaratonta tykyttelyä on pääasiassa, mutta en nyt piittaisi siitäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota illalla magnesiumia, se rentouttaa.

Eikä rentouta, jos elimistössä on paljon kofeiinia. Pois myös nikotiini.

Vierailija
24/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus aiheuttaa ykkösen ja kolmannen kohdan kaltaista oireilua, ja jos uniapneaa ei ole todettu, niin kakkoskohta kuulostaa yölliseltä paniikkikohtaukselta.

Jos siis muut lääketieteelliset syyt on suljettu pois, niin suosittelen hakeutumaan psykologin vastaanotolle, hän voi ohjata tarvittaessa eteenpäin esim. psykiatrille, jonka kanssa voi miettiä mahdollista lääkityksen tarvetta.

Jos ahdistus ei ole voimakasta, niin jo keskustelut psykologin kanssa voivat auttaa. Tsemppiä, älä epäröi hakea apua ahdistukseen, yksin ei tarvitse kärsiä!

tv. psykologi

Vierailija
25/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan uniapnea oireillut nukahtaessa vaan myöhemmin. Kun olin jo nukkunut jonkin aikaa. Toki tuo tukehtumisen tunne viittaisi siihen.

Sinulla oireilee niin, jollakin muulla tavalla. Hengityskatkoksia voi tulla myös nukahtamisvaiheessa. Hengityskatkoksia on obstruktiivisia tai sentraalisia katkoksia. Näitä hoidetaan joko cpap tai apap laitteilla. Apap sentraalisiin katkoksiinmjos näitä suurimmaksi osin. Sitä tosin ei saa suoriltaan yleensä ensimmäiseksi laitteeksi.

Vierailija
26/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini. Kyllä jyskyttää.  Ja liikaa sokeria suolaa . Älä syö lakuja,  älä kofeiinia älä juo. Suolaa vähemmän. Heti . Juo vähän lähdevettä ja omena illalla. Kuin päivällä vihreää teetä. Muistakaa että mitään ei saa liikaa syödä juoda. Jätä sipsit pois suolapähkinät kuin illalla et mitään tarvi . Vesi ja omena. Joku mustatee voi aiheuttaa liian kofeiinin jyskytyksen. Ja menopaussi. Hormonitoiminta muuttuu kokonaan siinä 50-60 ja alkaa se kultainen vanhuus. Tetosteronia kuin estrogeenia saa korvaus hoitona mikä helpottaa oloa. Sitten ikenet . Verenmyrkytys on lähellä myös sitä kautta. Vaadi puhtaat neulat puhtaat välineet aina. Virukset bakteerit pääsee verenkiertoon . Antibiootti kuuri pelastaa. Likaiset välineet ja naulat on vihon viimeisiä tappaja välineitä täällä. 

Vierailija
27/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on purenta. Kun hampaat on paikattu eri paikoissa eri aikaan niissä on eri korkuiset paikat ikävä kyllä mutta on. Ja kun hampaita otetaan pois siihen jää kolo. Purenta muuttuu ja hammas voi jopa kaatua vierestä siihen koloon. Tai vastapurentaa ei ole ja näin alkaa vaikeudet. Äkkiä hammaslääkäriin. Sitten niitä punkin puremia kannattaa etsiä iholta ja muuta mistä tulehdus muuten voi lähteä. Meillä sepsis lähti verenluovutus neulasta. Lähti punainen juova käsivartta pitkin . Ihan viime hetkellä tuli antibiootit. Ne työt terveyden huollossa on tärkeitä kuten puhtaat neulat ja kädet kuin välinehuolto. Huumeiden käyttäjien kuoli syitä on hoitamattomat tulehdukset kuin sepsis hepatiitti. Huumemyyjät voi pistää uhriin huumetta joka ei itse käytä . Likaisella neulalla. Ja tämä on murhaamista. 

Vierailija
28/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö, mulla kävi myös noin. 

Vierailija
29/30 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehaitta

Vierailija