Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertooko huono piirustustaito älykkyydestä?

Vierailija
23.02.2025 |

Kertooko?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkö äippä sinnuu lohdutti?

Vierailija
22/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo älykkyydestä sen, että on tyhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö ei kerro

Vierailija
24/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kertoo älykkyydestä sen, että on tyhmä. 

Mutta millä perusteella

Vierailija
25/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kertoo se

Vierailija
26/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin, että on paska käsi-silmä-koordinaatio ja heikko hahmotuskyky

Oletpas sinä katkera jostakin ja väärässä.

Tikku-ukkopiirtäjä ilmoittautui edellisessä kommentissa

Vierailija
27/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kertoo. Piirustustaito vaatii aivoilta yllättävän paljon. Se vaatii monenlaista aivotoimintaa ja hahmotuskykyä.

Vierailija
28/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro se ei määritä kenenkään älykkyyttä.

Vierailija
29/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta hahmotuksesta ainakin kertoo mutta ei älykkyydestä

Vierailija
30/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kerro se ei määritä kenenkään älykkyyttä.

Älykkyyttä on montaa eri sorttia.

Vierailija
31/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tietty yhteys voi olla. Älykkyystesteissä usein pyöritellään kappaleita avaruudessa, piirtäessään pyritään avaruuskappaleesta tekemään kaksiulotteinen esitys. Jos on avaruudellisen hahmottamisen kanssa merkittäviä ongelmia, tuskin pääsee podiumille älykkyydessä tai piirtäjänä.

Mitä käden koordinaatioon tulee, on se riittävän hyvä piirtämiseen silloin kun sillä saa kirjoitettua kaunoa tai harjattua hampaat riittävän puhtaiksi.

Itse oletin että ap väitti että jos on huono piirtämään, niin silloin ois älykäs. 

Vierailija
32/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olen surkea piirtelijä mutta olisin mensan jäsen jos viitsisin tehdä testit.

Vierailija
33/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei osaa piirtää ollenkaan. On ammatiltaan kirurgi ja väitellyt myös tohtoriksi. Hyvä yleissivistys. Ei nyt voi yleistää että huono piirustaito merkitsisi että ei voi olla älykäs.

Vierailija
34/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tietty yhteys voi olla. Älykkyystesteissä usein pyöritellään kappaleita avaruudessa, piirtäessään pyritään avaruuskappaleesta tekemään kaksiulotteinen esitys. Jos on avaruudellisen hahmottamisen kanssa merkittäviä ongelmia, tuskin pääsee podiumille älykkyydessä tai piirtäjänä.

Mitä käden koordinaatioon tulee, on se riittävän hyvä piirtämiseen silloin kun sillä saa kirjoitettua kaunoa tai harjattua hampaat riittävän puhtaiksi.

Ite oon hyvä piirtämään ja myös hyvä älykkyystesteissä. Jotenkin vain näen juurikin visuaalisesti mikä puuttuu jne. En silti koe olevani oikeasti älykäs, vaikka Mensan virallisessa testissä kuuluin muka 3% parhaimmistoon. Jos esim. olisin oikeasti älykäs, niin olisin opiskellut varmasti jotain kovia tieteitä. Sen sijaan opiskelin muotoilijaksi.

Vierailija
35/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut hyvin koulussa menestyvästä oppilaasta, jolla ei olisi kiitettävää numeroa myös kuvaamataidosta. Itse en menestynyt erityisen hyvin, kympit vain kuviksesta ja ainekirjoituksesta.

Vierailija
36/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosta hahmotuksesta ainakin kertoo mutta ei älykkyydestä

Eikö hahmotuskyvyllä ole tosiaan mitään tekemistä älykkyyden kanssa? Epäilen.

Vierailija
37/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrustustaito on hyvin vahvasti myös harjoittelusta kiinni, jos ei ole koskaan kiinnostanut niin tuskin on kovin hyvä siinä, vaikka olisi hyvä käden koordinaatio ja hahmotuskyky. Toki voi sitten oppia nopeasti jos tarvitsee. 

Vierailija
38/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuksen puutteesta. Piirtäjät käyttää liikaa aikaa loppullisen tulokseen.

Vierailija
39/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei osaa piirtää ollenkaan. On ammatiltaan kirurgi ja väitellyt myös tohtoriksi. Hyvä yleissivistys. Ei nyt voi yleistää että huono piirustaito merkitsisi että ei voi olla älykäs.

Itse toivoisin, että minut leikkaavalla kirurgilla olisi edes vähän sorminäppäryyttä - vaikka olisikin muuten huippuälykäs. Kirurgin ammatissakin tarvitaan käsityötaitoa.

Vierailija
40/83 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon hyvä piirtämään ja myös hyvä älykkyystesteissä. Jotenkin vain näen juurikin visuaalisesti mikä puuttuu jne. En silti koe olevani oikeasti älykäs, vaikka Mensan virallisessa testissä kuuluin muka 3% parhaimmistoon. Jos esim. olisin oikeasti älykäs, niin olisin opiskellut varmasti jotain kovia tieteitä. Sen sijaan opiskelin muotoilijaksi.

Sinulla on kovin kapea käsitys älykkyydestä. Miksi muuten menit Mensan testiin?