Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokran jakaminen kun toinen työtön

Vierailija
23.02.2025 |

Mikä tähän on reilu tapa? Kohtalaisen hintainen kaksio, toisella ok tulot, toisella tyomarkkinatuki. Asumistukea ei saa. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät miehen tyytyväisenä muilla tavoin niin ei hän sinua ulos heitä. Jos makaat sohvalla ja nalkutat niin saat kohta etsiä uutta kämppää.

Vierailija
22/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka on vähemmän rahaa niin panostaa kuluihin koko summalla mikä vain mahdollista.  Jos siis rahaa menee tupakkaan ym omaan käyttöön niin sellainen on lopetettava. Ei saa hyväksikäyttöä sitä, jolla on enemmän rahaa 

Aina voi muuttaa pois ja jättää kys työssäkäyvän maksamaan yksin ihanaa asuntoaan 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte yhdessä? Muuttakaa erilleen niin puolisosi saa asumistuen, työmarkkinatuen ja tarvittaessa toimeentulotuen eikä hän rasita talouttasi. Mikään ei estä teitä näkemästä aina kun haluatte.

Vierailija
24/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on yhteinen talous, ja sen takia työtön ei saa asumistukea tai toimeentulotukea asumiskuluihin, lääkkeisiin tai lääkärikuluihin. Joten teistä se jolla on ok tulot, tietysti maksaa vuokran, kun se on vielä kohtuullinenkin, niin todennäköisesti sen verran maksaisi sinkkunakin. Jos tämä ei ole työssäkäyvälle puolisolle ok, niin kyseessä ei ole rakkaus- eikä parisuhde, vaan olette kämppiksiä ja se pitää sitten ilmoittaa Kelalle, että te ette ole parisuhteessa vaan te syötte eri jääkaapista, ettekä pane. Kela ei tietenkään sitä hyväksy, joten työttömän pitää silloin muuttaa omaan asuntoon, niin hän saa pitää omat tulonsa ja yhteiskunta maksaa vuokran jne.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät yhteen muuttaessaan ja parisuhteeseen ryhtyessään ymmärrä, että lain mukaan heillä on sitten yhteinen talous, siitä riippumatta mitä kumpikin tienaa. Se pitää tarkkaan harkita, kun me

Voi toki olla rakkaussuhteessa vaikka asuisi erillään, mutta sitähän ei tässä kysytty, vaan yhdessä vuokralla asumisesta. Yhdessä ei kannata yrittää asua, jos ei pysty omia rahojaan jakamaan rakkauden kohteen kanssa, harva kämppiksen kanssa rahojaan jakaa.

Vierailija
25/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat yksin asumiskulut koska työmarkkinatuessa ei ole asumiskuluja ja se hädin tuskin riittää perustarpeisiinkaan.

Mitä pystyisit työmarkkinatuesta perimään kun se ei riitä edes perustarpeisiin. Kelan mukaan olet elatusvelvollinen ja Kela laskee isompituloisen tulot asumiskuluihin.

Kyllä sen työttömän on elettävä tulojensa mukaan ja rahansa riitettävä edes niihin perustarpeisiin, eli perustarpeetbhönellä tarkempaan syyniin. Olisin kyllä laittanut pihalle jo työelämässä ollessa jos ei yhtään ole tajunnut puskuria säästää.

Laita sitten työtön hakemaan oma asunto. Voit mennä pienenmpään asuntoon kun ei kahden neliöitä tarvitse maksaa. Jos joudut itse 595e työmarkkinatuelle niin ei siitä asumiskuluja enää maksella.

Vierailija
26/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka on vähemmän rahaa niin panostaa kuluihin koko summalla mikä vain mahdollista.  Jos siis rahaa menee tupakkaan ym omaan käyttöön niin sellainen on lopetettava. Ei saa hyväksikäyttöä sitä, jolla on enemmän rahaa 

Aina voi muuttaa pois ja jättää kys työssäkäyvän maksamaan yksin ihanaa asuntoaan 😆

Maksaahan se jo sen nytkin yksin ja loisen elatuksen sen päälle. Äidillesikö muutat, kun työttömänä et ole huolissasi, miten itse maksat yksin vuokran?

Vierailija
27/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä: minä maksan vuokran ynnä muun ja puoliso maksaa omia menojaan vähillä tuloillaan. Hän on kylläkin opiskelija joka kesät ja muut vapaat tienannut töissä jonkin verran. 

Miksi hänellä ei ole omaa asuntoa? Ja miksi suostut tuohon? Miten sitten kun hän valmistuu, miten sitten kulut jaetaan jos hän onkin se parempituloinen? Puoliksi? Ei olisi reilua noiden vuosien jälkeen kun olet elättänyt hänet. 

Miksi vaimoni asuisi eri asunnossa kuin minä? Tulot lienevät samaa tasoa koska valmistuu samaan ammattiin kuin minä. Me olemme aviopari nyt ja tulevaisuudessa toivottavasti joten taloudellisen hyödyn laskeminen ei ensimmäinen asia. Keväästä alkaa tienata oikeaa palkkaa kun valmistuu ja työpaikka jo odottamassa. Nykyiselläkin järjestelyllä minulle on kertynyt säästöjä. 

Toimiva järjestely koska avioliitto eikä työtön. Tilanne muuttuu hyväksi.

Vierailija
28/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on yhteinen talous, ja sen takia työtön ei saa asumistukea tai toimeentulotukea asumiskuluihin, lääkkeisiin tai lääkärikuluihin. Joten teistä se jolla on ok tulot, tietysti maksaa vuokran, kun se on vielä kohtuullinenkin, niin todennäköisesti sen verran maksaisi sinkkunakin. Jos tämä ei ole työssäkäyvälle puolisolle ok, niin kyseessä ei ole rakkaus- eikä parisuhde, vaan olette kämppiksiä ja se pitää sitten ilmoittaa Kelalle, että te ette ole parisuhteessa vaan te syötte eri jääkaapista, ettekä pane. Kela ei tietenkään sitä hyväksy, joten työttömän pitää silloin muuttaa omaan asuntoon, niin hän saa pitää omat tulonsa ja yhteiskunta maksaa vuokran jne.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät yhteen muuttaessaan ja parisuhteeseen ryhtyessään ymmärrä, että lain mukaan heillä on sitten yhteinen talous, siitä riippumatta mitä

Usein vaan tämä työtön ei edes yritä saada töitä ja loisii ihan tyytyväisenä toisen palkalla, mikä on taloudellista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä.

Vierailija
29/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat perää sen verran reilusti että mies tyytyväinen

Se on kyltymätön.

M40

Vierailija
30/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työssäkäyvän menot pienenevät kun saa asua yksin. 

Vierailija
31/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisoille maksetaan yhteistä asumistukea ja siihen vaikuttavat molempien bruttotulot. Näin ollen toisen puolison korkeat tulovat voivat jopa poistaa pienituloisen puolison mahdollisuuden saada asumistukea. Tällaisessa tilanteessa avopuolison oletetaan huolehtivan pienempituloisen puolison elatuksesta.

https://www.minilex.fi/a/avoliitto-ja-asumistuki

Vierailija
32/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppani on rahaan rakastunut on parempi lähteä ja jättää toinen rakkautensa luokse.

Vierailija
33/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me (aviossa) tehdään kuten ennenkin, eli elämiskulut (ml. ruoka) maksetaan tulojen suhteessa. Kun jäin työttömäksi, laskettiin osuudet uudelleen nyt mun "tuloina" 595/4vko, eli nyt mies maksaa enemmän. Kun mies oli työttömänä, laskettiin silloisen tilanteen mukaan, eli minä maksoin enemmän. Meidän molempien mielestä tämä on reiluinta.

Vierailija
34/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto, toisella hiljattain puhjennut pitkäaikaissairaus. Työkyky ja työtilanne todella heikkoa eikä parempaa ole näkyvissä. Olen itse se sairastunut ja työtön puoliso. 

Vierailija
35/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumppani on rahaan rakastunut on parempi lähteä ja jättää toinen rakkautensa luokse.

Etsiköön jatkossa se jatkuvaa rahallista hyötyä puolisoltaan ulosmittaava jatkossa sen rakastamansa rahan omalla työllään.

Vierailija
36/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät yhteen muuttaessaan ja parisuhteeseen ryhtyessään ymmärrä, että lain mukaan heillä

Ei pidä paikkansa. Kyllä työttömät haluavat töihin. Minä olen 32 vuodesta 16 vuotta ollut työtön, mutta aina olen hakenut töitä ja tehnyt keikkoja ja kaikenlaista muuta. Nytkin olen työtön, mutta teen yhdistyksen eteen paljonkin töitä ja opiskelen myös, paljon kiireisempi olen nyt kuin silloin kun olen töissä. Eikä mieheni ole koskaan valittanut, kun en ole töitä saanut. 

Vierailija
37/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enää töihin. Olen 25 vuotta ollut töissä. En halua, että loppuelämä on työtä. Ihmisen elämä on oikeasti surullista. Töitä, töitä, töitä. 

Vierailija
38/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa tuloihin tottakai.

Vierailija
39/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa jo olette, niin parempituloisella on lain mukaan elatusvelvollisuus.

Vierailija
40/57 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan nainen on työtön. Nainenhan ei koskaan huolisi työtöntä miestä suhteeseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi