Sovitaanpa sellainen asia että puhutaan jalapenosta, eikä jalopenosta, ja että puhutaan juustokuminasta, eikä kuminasta elei tarkoiteta sitä
Kommentit (71)
Mikä ero jalapenolla ja jalopenolla edes on? Mielestäni näyttävät ja maistuvat ihan samalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ero jalapenolla ja jalopenolla edes on? Mielestäni näyttävät ja maistuvat ihan samalta.
Yksi kirjain
Vierailija kirjoitti:
Jalapeno on olemassa, jalopeno ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Se ero on hifistelijän päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut sitten sanovat jalopeno? Mistä se o siihen tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juustokumina onoksettavin ja kuvottavin mauste ja se pilaa kaiken missä sitä käytetään. Piste!
Se on kumina, eikä juustokumina.
Erota juustokumina ja kumina ja sitten kommentoi.
Tuon juustokuminan oon joskus nähnyt väärin suomennettuna kuminaksi jopa keittokirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Juustokumina onoksettavin ja kuvottavin mauste ja se pilaa kaiken missä sitä käytetään. Piste!
Texmex ja itämaiset ruoat. Hikinen, paha. Oksettava.
Jos samalla sovittaisi, ettei sanota kaalta vaan kaalia. Eikä kutsuta parsakaalia parsaksi.
Ei nää onneks niin vakavia juttuja ole. Juustokumina ja kumina toki on, ei ehkä tule hyvä ruoka jos ne menee sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Haiseekin pyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Sovi rauhassa vaan ja kukin sanokoot kuten sanoo.
Aivan, ihan sama! Halapenjo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on purkillinen jalopenoja. ihan olevilta ne näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut sitten sanovat jalopeno? Mistä se o siihen tulee?
Todennäköisesti sukurutsan aiheuttamaa. Tavataan ainoastaan lähiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon juustokuminan oon joskus nähnyt väärin suomennettuna kuminaksi jopa keittokirjassa.
Johtuu siitä, kun juustokumina on englanniksi cumin. Kumina on caraway.
Itse puhuisin mieluiten jalosta panosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on purkillinen jalopenoja. ihan olevilta ne näyttää.
Hauskaa sukurutsaa sinne, homo!
Älkää syökö halopenoja huevoksien kanssa