Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaamatkustus sosiaaliturvien avulla alkaa olla ohi. Ja hyvä niin

Vierailija
22.02.2025 |

Vihdoinkin meillä on hallitus, joka uskaltaa puuttua epäkohtiin.

Kommentit (296)

Vierailija
221/296 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen huippuhyvä hallitus.Jes.

Vierailija
222/296 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien saanti pitää oikeuttaa jonkinlaisella pakkotyöllä.

Sellainen että terve ihminen makaa kotona ja saa siitä rahaa on yksinkertaisesti loputtava.

Kerrotko että mikä tuki tämmöisen mahdollistaa? Paitsi opintotuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/296 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hallitus suunnittelee leikkauksia lapsilisiin ja eläkeläisen asumistukeen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011430810.html

Lapsilisät pois varakkaammilta, siinä oli parempi leikkauskohde kuin että tukien varassa eläviltä kaikkein köyhimmiltä leikataan vielä lisää.

Lapsilisät muutettava verovähennyksiksi ansiotuloista. Silloin lapsilisät kohdistuisivat paremmin niille ketkä ne kustantavatkin. Olisi myös hyvä porkkana työntekoon!

N a t s i

Vierailija
224/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee todella köyhät ajat, ei voi ostaa muuta kuin ruokaa. 

Vierailija
225/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on leikattu niin huonoksi, että kun saa töitä on palkkarahat säästettävä työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.

Hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle, letille tai ponnarille. 

Miten niiden yritysten käy jotka myyvät muuta kuin ruokaa? 

Vierailija
226/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen on leikattu niin huonoksi, että kun saa töitä on palkkarahat säästettävä työttömyysajan ruokaan ja vuokraan.

Hiukset leikataan itse ja laitetaan nutturalle, letille tai ponnarille. 

Miten niiden yritysten käy jotka myyvät muuta kuin ruokaa? 

Nyt satsataan oman asunnon siivoukseen ja ollaan kaikki vapaa-aika kotona ja ostetaan vain halpaa ruokaa. 

Vierailija
227/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että vapaamatkustaja kun olen tehnyt töitä yli 30 vuotta enkä enää näin vanhana työllisty ja tulot on 595 euroa? Kuollako tässä pitäis?

Vierailija
228/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille

B) Eri tavoin lievästi sairaat eivät voi aina tehdä työtä

C) Työkyvyttömät eivät voi tehdä työtä

Tukia tarvitaan ja ihmisiä pitää auttaa vaikeissa elämäntilanteissa.

Seli seli..

Olen kokopäivätyössä. Kannatan yhteiskuntaa, joka turvaa jokaiselle elämänarvoisen elämän.

Minunkin puolesta kaikki voisi itse päättää tekeekö töitä tai ei, ja rahaa voisi jakaa ihan mielen määriin, minullekin kelpaisi 10 000 €/kk käteen joka aamuisen töihin lähdön sijasta. Mutta kun sitä rahaa ei ole oikein niihin pieniinkään tukiin. Tuntuu ettei tätäkään ymmäretä??

Vierailija
229/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Työpaikkoja ei ole kaikille halukkaille

B) Eri tavoin lievästi sairaat eivät voi aina tehdä työtä

C) Työkyvyttömät eivät voi tehdä työtä

Tukia tarvitaan ja ihmisiä pitää auttaa vaikeissa elämäntilanteissa.

Seli seli..

Olen kokopäivätyössä. Kannatan yhteiskuntaa, joka turvaa jokaiselle elämänarvoisen elämän.

No hyvä, nostetaan sinun veroprosentti 90%, niin saadaan jostain rahat tätä varten.

Vierailija
230/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on hoettu 1990-luvun lamasta lähtien.

Vierailija
231/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, seuraan juutuupista suomalaista kaveria joka on asunut thaimaassa yli 10 vuotta, kertoilee miten asiat siellä hoidetaan. Thaimaassa ei ole sossuluukkua, jos meinaat syödä, täytyy sinun jotenkin itse hoitaa homma. Näyttää homma pyörivän näinkin.

Vierailija
232/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maahanmuuttajat pelastavat Suomen. Ahkeria kuin mitkä ja työn tuottavuus aivan toista luokkaa kuin kantiksilla.

Vierailija
233/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hallituksen toimet ovat pientä piperrystä siihen nähden mitä tulemme näkemään ja kokemaan kunhan IMF ottaa Suomen holhoukseensa. Muutama vuosi olisi armonaikaa tehdä itse jotain.

Vierailija
234/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, seuraan juutuupista suomalaista kaveria joka on asunut thaimaassa yli 10 vuotta, kertoilee miten asiat siellä hoidetaan. Thaimaassa ei ole sossuluukkua, jos meinaat syödä, täytyy sinun jotenkin itse hoitaa homma. Näyttää homma pyörivän näinkin.

No siellä ei ole lämmityskuluja,hinnat halpoja ja pikkupimeitä hanttihommia taitaa riittää.

Vierailija
235/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hallituksen toimet ovat pientä piperrystä siihen nähden mitä tulemme näkemään ja kokemaan kunhan IMF ottaa Suomen holhoukseensa. Muutama vuosi olisi armonaikaa tehdä itse jotain.

Juu, on jo sanottu, että yritystuet leikataan. 

Tällä hetkellä työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Ja toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä. 

Vierailija
236/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

Saas nähdä miten asuntovelkaiset pärjäävät 595 työmarkkinatuella vai meneekö asunto ulosottovirastolle. Riippuu paljonko on säästöjä. 

Vierailija
237/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi - ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Vierailija
238/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011344993.html

Vierailija
239/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia on työ siellä, täällä kun ei ole. Ja vaikka hakee ei saa. Ulkomailla ihmiset menee työhön, Suomessa joutuu hakea ja kerjätä mutta ei silti tule valituksi. Ja sitten osa halveksuu työttömiä vielä, vaikka työtä ei saa hakemalla. 

Vierailija
240/296 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.

-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan.

Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle. "

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme