Miksikähän en vaan jaksa kuunnella naisten lukemia äänikirjoja?
Olipa lukija sitten Krista Putkonen-Örn tai Sanna Majuri, niin en vaan jaksa. Vaikka kirja olisi kuinka kiinnostava, niin minuutti kuuntelua on jo liikaa.
Jukka Pitkäsen pitäisi lukea kaikki äänikirjat!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuuntelet äänikirjoja? Eikö lukutaitosi riitä siihen, että lukisit itse?
Äänikirjoja voi kuunnella vaikka autoa ajaessa, toisin kuin lukea.
Monissa kirjoissa on jo vaihtoehtona teköaäly lukijaksi. Ja sille eri äänet kuten esim Sanna Majuri, varmaan jotain miehiäkin.
Lähes aidolta kuulostaa, toki toistaiseksi painotukset ja jotkut sanat voivat mennä hassusti.
En mäkään. Jäi mieleen Sanna Majurin vierailu puoli seitsemän ohjelmassa. Kireä paita ja kainalot ihan märät hiestä. Oisin suositellut Absolut Torria. Minkä kirjan Ville Tiihonen olisi lukenut? Tykkään hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänikirjoja voi kuunnella vaikka autoa ajaessa, toisin kuin lukea.
Miksi kuunnella ajaessa kun pitää keskittyä ajamiseen.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään. Jäi mieleen Sanna Majurin vierailu puoli seitsemän ohjelmassa. Kireä paita ja kainalot ihan märät hiestä. Oisin suositellut Absolut Torria. Minkä kirjan Ville Tiihonen olisi lukenut? Tykkään hänestä.
Äänikirjapalvelussa voi hakea tietyn lukijan kirjoja. Ainakin Storytelissä.
Miesten äänessä on suurempi voima ja karisma, sitä kuuntelee helpommin koska on "uhkaava". Mutta itseäni alkaa myös nopeasti ärsyttämään ja ahdistamaan, kuin joku krooninen stressi kuunnella miehen puhetta tai lukemista pitkäaikaisesti
Äänen pehmeys, menemättä lässytykseksi, on miellyttävää. Oli nainen tai mies.
Itselläni äänikirjan kuuntelemisen ratkaisee lukijan ääni. Pitää olla karismaattinen miesääni 👍
M38
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kirjat ovat vain äänikirjoina. Mieluiten lukisin itse.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää äänikirjoista, mutta miehen äänen kuunteleminen on aina ollut minulle rauhoittavampaa kuin naisen.
Monet ajattelevat noin, kumma kyllä. Naispappien ääntä on moni myös kritisoinut. En kuuntele äänikirjoja, mutta pidän kyllä esim. dokkareissa jne. monista lukijoista. Yksi naislukija, josta pidin kovasti, oli se, joka luki Peukaloisen retket -sarjan. Sarja oli minulle aikoinaan rakas ja lukija oli todella hyvä.
Joihinkin kirjoihin sopii naisen ääni ja joihinkin miehen. Esim Enni Mustosen kirjat on ehdottomasti naislukijan kirjoja. Jos kirjan kertoja on nainen, niin minusta silloin lukijankin on oltava nainen.
Harry Potterit on mielestäni mieslukijan kirjoja ja onneksi ne lukee Vesa Vierikko.
Lukijan pitää myös osata lukea. Joskus on tullut eteen äänikirjoja, joissa lukija lukee niin huonosti, että ihan raivostuttaa. Tästä esimerkkinä Jean Untinen-Auelin Maanlapset sarjan lukija.
Jukka Pitkänen on paras, mutta Erja Manto on lähes yhtä hyvä. Todella hyviä lukijoita on vain kourallinen, sitten on paljon sellaisia joita voi kuunnella. Mutta on myös sellaisia, joiden vuoksi kirja on pakko jättää kuuntelematta, enemmistö näistä on ollut miehiä. Miesääni ei pelasta, jos on muuten huono lukija.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuka lukee, en kuuntele kumminkaan.
Sama mulla. En ole taapero, jolle pitää ääneen lukea😅. Kuuntelisin vain, jos olisin sokea.
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas pidä miesten lukemista äänikirjoista. Harmittaa, kun moni hyvä kirja jää kuuntelematta.
Kai osaat lukea😅
Miksi jokainen äänikirjakeskustelu menee tappeluksi siitä, että onko äänikirjoja kuuntelevat tyhmempiä kuin paperikirjaa lukevat? Entäs sitten e-kirjat!
Ja kyllä, kuuntelen äänikirjoja ajaessa, siivotessa, lenkillä, kutoessa. Isoäitini kuunteli, kun ei nähnyt lukea. Ollaan sitten varmaan tyhmiä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuka lukee, en kuuntele kumminkaan.
Sama mulla. En ole taapero, jolle pitää ääneen lukea😅. Kuuntelisin vain, jos olisin sokea.
Ei tarvitse olla edes sokea, kunhan on vaan huono näkö. Monessa paperikirjassa on niin pieni fontti, että lukeminen on rasittavaa. Ekirja lukijoissa voi säätää fontin, joten niistä lukeminen on miellyttävämpää. Äänikirjoja voi kuunnella silloin, kun lukeminen ei onnistu kuten ruokaa laittaessa tai kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut pari kirjaa ja niistä on tehty äänikirjoja, ja tsiisus että ne lukijat olivat ärsyttäviä. En tunnistanut heidän maneereistaan omaa tekstiäni.
Kirjat on tarkoitettu luettaviksi, ei kuunneltaviksi.
Totta. Kun luen kirjaa, niin minulle muodostuu mielikuva henkilöistä äänineen yms. Jos kuunnellessa tuo kuva muuttuu, niin kirja ja kokemus kirjasta on pilalla. Siksi luen niin kauan kuin kykenen.😏
Sulla on naisviha sisäistettynä. Olet hieman yksinkertainen mies. Kuuntelen paljon äänikirjoja ja minulla on suosikkini ja inhokkini. On lukijoita joiden lukemia kirjoja en kuuntele. Mutta en tee tästä numeroa, koska se on minun ongelmani. Suomalaisista lukijoista en tiedä, koska en kuuntele suomeksi luettuja kirjoja lainkaan
Lukijan sukupuoli ei ole niin merkittävä seikka, mutta jos ruotsalaisen dekkarin lukija ei osaa ääntää ruotsalaisia paikannimiä oikein, kuuntelu loppuu siihen. Jos kirjan sankari menee gävleen tai motalaan, en tiedä missäpäin Ruotsia hän liikkuu.