Miksikähän en vaan jaksa kuunnella naisten lukemia äänikirjoja?
Olipa lukija sitten Krista Putkonen-Örn tai Sanna Majuri, niin en vaan jaksa. Vaikka kirja olisi kuinka kiinnostava, niin minuutti kuuntelua on jo liikaa.
Jukka Pitkäsen pitäisi lukea kaikki äänikirjat!
Kommentit (47)
En tykkää äänikirjoista, mutta miehen äänen kuunteleminen on aina ollut minulle rauhoittavampaa kuin naisen.
Ehkä sinulla on itselläsi ruma ääni ja koet kateutta?
En pysty kuuntelemaan äänikirjaa. Mä luen kirjoja.
Mulle ihan sama, kumpi lukee. Mutta joskus ääneen/lukutapaan pitää hetki totutella 😅
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulle ihan sama, kumpi lukee. Mutta joskus ääneen/lukutapaan pitää hetki totutella 😅
Trumpin puhetapa olisi ihana.
Miksi kuuntelet äänikirjoja? Eikö lukutaitosi riitä siihen, että lukisit itse?
Vierailija kirjoitti:
Max. kolmen sanan lauseita, joita toistellaan. Lisätään jokin superlatiivi väliin ja puhutaan itsestä. Syrjäytyeet pojatkin ymmärtää kun paappa jauhaa omasta erinomaisuudestaan. Narsistin puhe kaikuu kivasti toisen narsistin sisäisessä tyhjyydessä.
Mukavaa että äijä on jo 78. Ei se enää kauan elä ja voi saada aivoinfarktin koska tahansa.
Riippuu lukijasta ja aksentista. Minä en siedä joitain ääniä, olivat miehiä tai naisia, joidenkin lukutyyli ärsyttää, esim. tämä mieslukija, joka luki Nousuvesi - kirjan ja lausui nimen Olivia niin ärsyttävästi Ulliiivia että jätin koko kirjasarjan välistä. Sitten taas toisaalta Sanna Majuri voisi lukea vaikka puhelinluetteloa ja kuulostaisi hyvältä.
Mikä minulle ei mene yhtään läpi, on amerikkalainen lukija. Oli mies tai nainen, sitä aksenttia en siedä. Sinänsä outoa, koska ei se aksentti elokuvissa tai TV-sarjoissa särje korvia. Briteistä taas menee läpi vaikka Yorkshirestä kotoisin oleva lukija, vaikka tietysti BBC-englanti on helpointa ymmärtää.
Makuja on monenlaisia.
Ritva Valkaman lukemana Kari Hotakaisen Ihmisen osa... Täydellistä.
Mä en pysty kuuntelemaan äänikirjoja kun vaivun ensin raukeuteen ja sitten nukahdan.
Kirjat mieluummin tekstinä kuin puheena. Puheessa on liikaa häiriötekijöitä ja se on ylimääräinen välikäsi tekstin ja aivojen välissä.
Mulle ei ole väliä lukijan sukupuolella, koska en aio alkaa panemaan kirjaa kuunnellessani.
Ap varmaan on näitä tyyppejä, joille muut ihmiset ja varsinkin naiset on vain välineitä omien alkeellisimpien tarpeiden tyydyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tunne. Ja kuuntelen vain suomeksi luettuja kirjoja
Lastekirjojen lukijana nainen on ihan ok, mutta kovaksi keitetyn dekkarin ei.
Jukka Pitkäsen lisäksi Pertti Koivula on hyvä lukija. Pertin intonaatio on pohjois-suomalainen (synt. Ranua), joten itäiset ja pohjoiset murteet kuulostavat aidoilta.
Minä en taas pidä miesten lukemista äänikirjoista. Harmittaa, kun moni hyvä kirja jää kuuntelematta.
Vierailija kirjoitti:
Usein lukijanaisen kognitio niin taantunut että häan ei täysin ymmärrä lukemaansa, silloin ääneenlausuminen vaikuttaa utuiseta
Todella uskottavasti artikuloitu kaikkine kirjoitus- ja kielioppivirheineen. Oma kognitiosi on varmasti huippuluokkaa, lienetkö peräti professori elämän kovassa korkea_koulussa? :D
Olen kirjoittanut pari kirjaa ja niistä on tehty äänikirjoja, ja tsiisus että ne lukijat olivat ärsyttäviä. En tunnistanut heidän maneereistaan omaa tekstiäni.
Kirjat on tarkoitettu luettaviksi, ei kuunneltaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Luen ammatikseen ääneen kirjoja. Luen vain orgasmin tilassa. Eli jokaisen kirjan lukeminen tarkoittaa satoja tunteja nuorten pystytissisten likkojen nussimista. Uuuuuaaaahhhh. - Jorma 68 v
Minäkin tykkään kovasti panna nuoria pystytissejä pitkään ja hyvin. Niiden poikaystävät hoitavat sitten äpärälapset. Hähähhähähäähähähäähäääää!! m 77
Sama kuka lukee, en kuuntele kumminkaan.