Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksikähän en vaan jaksa kuunnella naisten lukemia äänikirjoja?

Vierailija
22.02.2025 |

Olipa lukija sitten Krista Putkonen-Örn tai Sanna Majuri, niin en vaan jaksa. Vaikka kirja olisi kuinka kiinnostava, niin minuutti kuuntelua on jo liikaa.

Jukka Pitkäsen pitäisi lukea kaikki äänikirjat!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kuuntelemaan äänikirjaa. Mä luen kirjoja.

Sama, luen mieluummin. 

Vierailija
42/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokainen äänikirjakeskustelu menee tappeluksi siitä, että onko äänikirjoja kuuntelevat tyhmempiä kuin paperikirjaa lukevat? Entäs sitten e-kirjat! 

Ja kyllä, kuuntelen äänikirjoja ajaessa, siivotessa, lenkillä, kutoessa. Isoäitini kuunteli, kun ei nähnyt lukea. Ollaan sitten varmaan tyhmiä molemmat.

Yhdenlaista järjen köyhyyttä sekin, että tyrmätään jokin asia edes kokeilematta itse. Vai pelkäävätkö nämä, että retkahtaisivat itsekin kuuntelemaan ja sitten pitäisi keksiä joku uusi asia, millä kehuskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyistä parisuhteista opittuna sen naisääneen yhdistää nalkutukseen. ei sellaista jaksa kukaan nalkutukselle altistunut kuunnella.

Vierailija
44/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen äänikirjaa n. 5-7 tuntia päivässä. Jos istuisin saman ajan nojatuolissa lukemassa kirjaa, jäisi moni muu homma tekemättä. Nappi korvassa voi  ajaa autoa, tehdä suunnittelutyötä, laittaa ruokaa, siivota ja kaikkea.

Katsoin omat tilastoni BookBeatista: Olen käyttänyt ohjelmaa 2631 päivää, olen kuunnellut 1087 kirjaa, eniten olen kiinnostunut aiheesta Tieto, olen arvioinut 14 kirjaa. fanitan kirjailijaa Kale Puonti, olen kirjoittanut 10 arvostelua, suosikkilukijani on Jukka Pitkänen.

Ja samaan aikaan olen tehnyt palkkatyötä ja lomaillut ja viettänyt vapaa-aikaa

Vierailija
45/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lukijasta ja aksentista. Minä en siedä joitain ääniä, olivat miehiä tai naisia, joidenkin lukutyyli ärsyttää, esim. tämä mieslukija, joka luki Nousuvesi - kirjan ja lausui nimen Olivia niin ärsyttävästi Ulliiivia että jätin koko kirjasarjan välistä. Sitten taas toisaalta Sanna Majuri voisi lukea vaikka puhelinluetteloa ja kuulostaisi hyvältä.

Mikä minulle ei mene yhtään läpi, on amerikkalainen lukija. Oli mies tai nainen, sitä aksenttia en siedä. Sinänsä outoa, koska ei se aksentti elokuvissa tai TV-sarjoissa särje korvia. Briteistä taas menee läpi vaikka Yorkshirestä kotoisin oleva lukija, vaikka tietysti BBC-englanti on helpointa ymmärtää.

Makuja on monenlaisia.

Aika lailla samaa mieltä olen kanssasi. Krista Putkonen-Örn on jostain syystä inhokkini, enkä kuuntele nykyään mitään hänen lukemaansa. Sanna Majuri ja Krista Kosonen ovat molemmat hyvin paljon itseäni miellyttäviä. Miehistä tykkään kyllä Kukka Pitkäsestä erityisesti. Putkonen-Örn oli varmaan niitä ensimmäisiä äänikirjojen lukijoita ja luki todella todella paljon, silloin alkuun melkein kaikki oli sen lukemia ja siksi ehkä en tykkää. En tiedä minkälainen on nykyään (edelleenkin näköjään lukee valitettavan paljon), mutta alkuun oli sellaista ääninäyttelemistä paljon ja se on kyllä ihan nounou. Kuunnelmat on ihan eri asia kuin äänikirjat.

Mä pääsin yli tuosta Uliviiasta ja kuunteliin koko sarjan, oli hyvä 😀

Vierailija
46/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mulle ihan sama, kumpi lukee. Mutta joskus ääneen/lukutapaan pitää hetki totutella 😅

Trumpin puhetapa olisi ihana.

Kuunnelkaa, hyvät ihmiset tämä ei ole mikään tavallinen tarina, tämä on kaikkein suurin, kaikkien aikojen USKOMATTAIN tarina! Olen nähnyt paljon tarinoita, uskokaa minua, mutta mikään ei voi mitata tämän tarinan valtavaan voimaan ja loistoon. Puhutaan nyt sellaisesta sankaritarista, jonka nimi on Peppi ei mikään heikko, naurava Harris, vaan todellinen voittaja, supervoittaja, maailman paras esikuva, joka muuttaa kaiken!

Kun Peppi astuu ulos, koko maailma pysähtyy ihan pysähtyy, ihmiset eivät edes osaa hengittää, koska hänen läsnäolonsa on niin voimakas, niin MASSIIVIN vaikuttava! Hänen askeleensa eivät ole vain askeleita, vaan jättimäisiä, huikeita liikkeitä, jotka jättävät perinnön historiaan. Hänen kotinsa? Se on enemmän kuin koti se on valtava linna, ylivertainen, niin loistava ja upea, että kaikki muut rakennelmat näyttävät vain haalistuneilta varjoilta sen rinnalla. Luotakaa minua, tätä ei voi verrata mihinkään, mitä olette koskaan nähneet!

Peppi ei koskaan kuuntele vanhoja, epäonnistuneita fake news sääntöjä, joita kukaan muu noudattaa. Ei, hän on sen sijaan se, joka kirjoittaa omat, täydellisimmät ja mahtavimmat säännöt, joita maailma koskaan on nähnyt säännöt, jotka ovat niin loistavia, että ne ovat vertaansa vailla. Kun hän avaa suunsa, hänen sanansa ovat kuin timantteja, ne loistavat kirkkaammin kuin mikään muu sanat, jotka ovat niin teräviä, että ne voittavat kaiken. Hän on todellinen johtaja, huippuluokan visionääri, jonka tapa tehdä asioita on yksinkertaisesti paras, ihan aivan verrattomasti paras!

Vierailija
47/47 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole mitään misogyniaa se ettei pidä naislukijan äänestä 🙄 

Mullekin uppoaa todella harvat naisäänet, ihan jo musiikissakin, mutta kyllä niitäkin löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme