Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKÄ IHME lestadiolaisissa voi niin kamalasti ärsyttää???

Vierailija
07.03.2007 |

Ihan kaikki tuntemani lestadiolaiset ovat tasan tarkkaan muut hyväksyviä, tavallisia ihmisiä, joilla vaan on arvot ja elämänkatsomus kohdallaan.

Vai onko tämä paikkakuntakohtaista? Ollaanko pohjoisessa suvaitsemattomampia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsivän lapsettomuudesta) että " on ihan oikein, että ehkäisyä käyttäneet ihmiset ei saa helpolla lapsia" . Olin tätä ennen pitänyt kovasti kyseisestä VL-työkaverista, mutta tuo lause kyllä osoitti miten kovasti hän tuomitsi meidät muut eikä osoittanut minkäänlaista sympatiaa tätä työkaveriaa kohtaan hänen surussaan. Tuon silmien avautumisen jälkeen on ollut helppo monessa muussakin asiassa huomata miten kyseinen henkilö pitää itseään meitä muita parempana.

Muutenkin hänessä havaittavissa kaksinaismoraalia eli meikata ei saa, mutta huulikiilot ja puuteri ei ole hänen mielestään meikkiä. Ja vaatimaton pitää olla eikä panostaa ulkonäköön, mutta hän kulkee työporukan kalleimmissa merkkivaatteissa.... jne

Mutta voipi toki olla kyse yksittäisestä henkilöstä, eli en sen perusteella kaikkia VL rupea tuomitsemaan, mutta mulle tämä on ainoa kokemus jonka perusteella muodostaa kuva heistä.

Vierailija
22/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lestadiolaiset ovat suorastaan sikarikkaita, yrittäjiä...

Paljon on tietysti pieni- ja keskituloisiakin, mutta itse nekin perheensä elättävät. Kierrätys toimii jne. Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Sitäpaitsi tosi monet lestadiolaisnaiset (äidit) käyvät töissä, että kyllä niitä näyttää löytyvän työnantajia jotka lest naisia palkkaavat.

t. suuren lestadiolaissuvun kasvatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joo, ja mielikuvitusta omaamattomat voivat kaivella nyt ne kateuskortit esille

Vierailija
24/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin ihmisen perusteella. Se kyllä on totuus, että vl:t pitävät omaa uskoaan ainoana oikeana. Se varmaan ärsyttää monia. Minua se ei varsinaisesti ärsytä, mutta se on surullista.

Vierailija
25/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti jotkut varmasti siihen sortuvat. Kas, kun ihmisiä ollaan.

Vierailija
26/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ovat niin ennakkoluuloisia ja puhuvat asioista joista eivät tiedä mitään. T. ENTINEN lestadiolainen ja suvun ainut ei- lesta

Vierailija
27/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen voin sanoa että suvaitsemattomuus erilaisia ihmisiä kohtaan on todella silmiinpistävää. Kyllä meidän pihoilla lessulapset kovasti huutelivat meidän vääräuskoisten joutuvan helvettiin, ja näitä vääräuskoisia ovat yhtä lailla ateistit kuin mitkä tahansa jonkun muun suuntauksen edustajat. Itse olen hevari ja kaikkien tuntemieni lessujen silmissä olen saatananpalvoja vaikka näin ei tietenkään ole... Esimerkkejä on loputtomasti. Ahdasmielisiä ja tuomitsevia ovat.

Vierailija
28/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tulleet uskoon ja liittyneet helluntaiseurakuntaan. Eroaminen merkitsi heille ihanaa vapautta säännöistä ja tilalle tuli usko. Lestat eivät pitäneet enää yhteyttä, edes vanhemmat.

Tunnen myös pari ihanaa lestaa.

Vierailija
29/29 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt uskonto voi muokata ihmistä ärsyttäväksi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän