Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ostavat lapselle tupakat ja alkoholin...

Vierailija
21.03.2007 |

Eli kyseessä lapsen luokkatoveri (14v.), jolle äiti ostaa tupakat ja kaljat. Lapseni on asiasta kertonut, mutta viime lauantaina näin omin silmin, kuinka äiti antoi lapselle kaupan ulkopuolella mäyräkoirallisen III-olutta...

Mitä tekisitte? Ilmottaisitteko jollekin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli omat juomat ei tarvinnut lähteä kyliltä tinkimään mitään kotipolttoisia juomia. Aina oli järki matkassa ja koskaan ei tarvinnut selviytymispisteessä vierailla kuten muiden kavereideni. Vanhempani luottivat että juon sen minkä he ostavat.

Älä nyt ihmeessä ala minnekään ilmoittelemaan!

Vierailija
2/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toihan on laitonta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti osti mulle kun olin teini niin korkeintaan kaks pulloa ja luotto pysy... joskus join vähän kolmatta, mutta järki pysy kun pysty esittään loput!

mun mielestä toi ei oo tervettä! mä kyllä varmaan soittasin jonnekkin... tai sanosin tälle äidille suoraan!

Vierailija
4/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö itse aja ikinä yhtään ylinopeutta, kävele punaisia päin ym..????

Vierailija
5/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole mikään nirppis vaan ihan tavallinen ihminen. Minunkin vanhempani ostivat minulle tupakkaa ja joskus juotaviakin, mutta silti tajuan nyt aikuisena ihmisenä että se on ensinnäkin VÄÄRIN ja toiseksi se on LAITONTA!

sinuna ap ilmoittaisin johonkin.

Vierailija
6/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt ihmiset ensin yhteyttä asianomaisiin ennen kun kutsutte Karpon savuporoineen paikalle!

Ja katsokaas mammat kun maailma muuttuu! Itse taisin 9-luokalla saada 10 siideriä vanhemmilta. Koskaan en joutunut juomisteni takia vaikeuksiin.

T.2

Vierailija
7/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavalle sosiaalityöntekijälle, jos saat hänet kiinni. Toisaalta myös kouluterkkari voi hoitaa asiaa eteenpäin, ihan miten sovitte. Aikuisena ihmisenä ei voi jäädä seuraamaan sivusta tällaista rikosta. Alkoholi vaikuttaa 14-vuotiaaseen toisin kuin aikuiseen, koska hänen maksansa ei polta samalla tavoin alkoholia kuin täysi-ikäisen ihmisen maksa. Tupakka vaarantaa mm. hedelmällisyyttä. Näitä asioita lapsi ei itse vielä pysty eikä osaa ajatella, vaan ne ovat aikuisen vastuulla.

Vierailija
8/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 10 siideriä??? Mietippäs vähän paljonko siinä on alkoholia! Ja vielä lapselle. Mulla on 13 vuotias tytär joka ratsastelee hepoilla ja kuuntelee musiikkia. En saatana soikoon menis ostamaan hänelle mäyristä vuoden päästä. Vai pitäiskö nyt ostaa jo ainakinsixpäkki???!!!! Ihan sen takia että kroppa kestää mäyriksen verran kohtapuoliin.

Ja vaikka kuule olis puolet poikaystävälle niin ihan saakelin sama! Yhtä laitonta ja törkeää käytöstä silti!

Yhden pullon nyt ymmärrän mutta enempää en. Ja tupakan ostoa en ollenkaan!

Olen jo 29v ja olen kolmen siiderin jälkeen jo kännissä. Mäyräkoirasta olisin varmaan sairaalassa. Tai ainakin sammuneena uiskentelisin oksennuksessa.

Vierailija
9/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori juo ensin ne äidin/isin ostamat kaljat, ja sitten omiaan. Kotiin on helppo tulla kaljalta tuoksahtaen ja toleranssi kasvaa. Aikuiset, jotka kuvittelevat suojelevansa lapsiaan, ostamalla heille alkoholia, ovat hukassa vanhempina.

Vierailija
10/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi omaa lasta. Tosin molemmat ovat pieniä vielä eikä alkoholin käyttö ole vielä moneen vuoteen ajankohtaista. En sano että itse ostaisin omille lapsilleni juomia, mutta en silti lähde naapureiden valintoja tuomitsemaan/poliiseille soittelemaan.

En kiellä ettenkö olisi asiaa jonkin verran jo miettinyt ja nykymeininkiä kauhistellut. Kerroin oman kokemukseni ja olen erittäin tyytyväinen että oma järki on toiminut silloin villissä nuoruudessa.

Lasten kasvu pelottaa ihan tosissaan enkä ikinä toivoisi omille lapsilleni mitään pahaa. Silti korostan että jokainen tekee tyylillään ja varmasti tuntee lapsensa parhaiten!

Vierailija
11/11 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siinä opettaa sen että lakia ei tarvitse seurata. Jos ei vanhemmat sitä tee, niin miksi lapsenkaan pitäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi