Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on olla oikeistolainen?

Vierailija
22.02.2025 |

Tämän palstan porukan mukaan pahin mahdollinen rikos on olla oikeistolainen, miksi?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset usein puhuvat ikävään, ylimieliseen ja itsekkääseen sävyyn esim. tällä palstalla. Jos "mun rahat" ja oma etu ja omaisuus on tärkeintä, niin miksi sellaista pitäisi arvostaa?

Arvostan muiden huomioimista ja kokonaisetua, jossa kaikki pidetään mukana.

Olen oikeistolainen ja 100 % samaa mieltä: kaikki olisi pidettävä mukana. Mutta ei niin, että rahaa saa makaamalla, vaan kuntouttavilla toiminnoilla.

No tuo "kaikki olisi pidettävä mukana" on itse asiassa usein keskustalainen ajatus. Ehkä poliittinen keskusta voisi olla harkinnan arvoinen vaihtoehto. Keskusta ei perinteisesti kannata rahan tuloa makaamalla, vaan ihmisten aktivointia jo heidän itsensä takia. Jopa maltillisen vasemmistolainen SDP taitaa olla tuolla linjalla. Hallituksen oikeistopuolueet ovat nakertaneet edellytyksiä monilta päästä eteenpäin hankalasta tilanteesta sen sijaan.

Vierailija
42/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset harvemmin hahmottaa kokonaisuuksia ja asioiden mutkikkuutta. Se ahdistaa sivistynyttä ihmistä. Ei pysty kommunikoimaan, kun toinen on niin yksinkertainen. Ja itsekäs. Ei ymmärretä, että jos itsellä on jokin asia tai elämä mennyt tietyllä tavalla, niin voi olla toisenkinlaista kokemusta ja lähtökohtia.

Tämä! Ja itse olen huomannut, että vaikka joutuisikin julkiseen terveydenhuoltoon vakavassa tilanteessa, ei tavallaan ymmärretä siitä huolimatta sen merkitystä kokonaisuutena. Voidaan olla kiitollisia kyllä, mutta saatua apua pidetään jotenkin omana oikeutena ja itsestäänselvyytenä, vaikka veroja ei haluttaisi maksaa ja julkiselta leikataan. 

Vierailija
44/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rumaa keskustelua tassäKIN kejussa. Miten ihmeessä enää ei osata keskustella syyllistämättä ja halventamatta erilaisesti ajattelevia? Millaisiakohan mahdatte olla kotioloissa.

t. Keskustalainen

Ihmiset eivät osaa puhua minä-viesteillä.

t. viestinnän opettaja

Vierailija
45/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. On hyvä ajatella oman maan etua ensin näinä aikoina. Rotat jättävät kuitenkin laivan tosipaikan tullen. 

Vierailija
46/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elon Musk ja Trump keskittyvät saamaan Ukrainan mineraalit itselleen. Kaikki lastensairaaloissa pommituksiin kuolleet lapset, kaikki kuolleet aviomiehet, kaikki rkatut naiset, lapset ja vanhukset... Mikään noista ei merkitse Elonille tai Trumpille mitään. Heillä on vain ja ainoastaan rahan kiilto silmissä - keskellä sotaa. Tuo on vikana oikeistolaisissa.

Tätä näkee usein. Sinä kuvittelet näkeväsi toisten pään sisään, kuvittelet tietäväsi hänen tunteensa ja motiivinsa ja omien kuvitelmiesi perusteella sitten tuomitset ihmisen. Enempi näen vikaa sinun tavassasi tuomita toinen ihminen omien kuvitelmiesi perusteella. Faktat puuttuu. 

Vierailija
47/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaiset eivät ole koskaan tehneet mitään oikeasti kiinnostavaa esim taidetta. Ei rahkeet riitä.

Vierailija
48/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeistolaisuudessa ole mitään pahaa. Kunhan et ole Persu.

Vierailija
49/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ihminen sille mitään voi jos on tyhmä mutta aina voi yrittää sivistää itseään. Onhan niitä tutkimuksia vaikka kuinka paljon että älykkäämmät yksilöt ovat yleensä ns vasemmistolaisia arvoja kannattavia. Valitettavasti iso osa maailman ihmisistä ei ole älykkäitä saati sivistyneitä ja vielä valitettavampaa on ettei ole edes kiinnostunut itsensä sivistämisestä.

Vierailija
50/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeistolainen vihervassari? Niitä olen huomannut haukuttavan koko ajan. Yleensä haukkujat ovat olleet hyvin yksinkertaisia ihmisiä.

Vierailija
51/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt pahimman luokan synti tehdä itse jotain elämänsä eteen ja tienata omat rahansa kun taikaseinästäkin sitä rahaa saisi tekemättä mitään ja voisi käyttää kaiken aikansa vaan toteuttaakseen itseään ja unelmiaan ja uhriutua kun siitä ei maksetakaan perustuloa.

Vierailija
52/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaiset eivät ole koskaan tehneet mitään oikeasti kiinnostavaa esim taidetta. Ei rahkeet riitä.

Katsos kun sillä taiteen tekemisellä ei yhteiskuntaa pyöritetä.

Vierailija
53/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rumaa keskustelua tassäKIN kejussa. Miten ihmeessä enää ei osata keskustella syyllistämättä ja halventamatta erilaisesti ajattelevia? Millaisiakohan mahdatte olla kotioloissa.

t. Keskustalainen

Voithan kertoa kauniisti miksi et ole oikeistolainen vaan vasemmistolainen. Siis oikea oikeistolainen.

Vierailija
54/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisia ei tarvita mihinkään, mutta heidän rahat kuitenkin kuuluu kaikille?

Vierailija
55/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen olkoot mitä tahansa. Ei minua kiinnosta kenenkään muun vakaumus tai mielipiteet tippaakaan.

Vierailija
56/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolaisia ei tarvita mihinkään, mutta heidän rahat kuitenkin kuuluu kaikille?

Periaatteessa osittain totta. Moni, jolla on rahaa on saanut rahan tekemättänyhtään mitään sen eteen. Sitten tavallisia duunareita vielä syyllistetään!

Vierailija
57/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisitko taiteilijana olla avoimesti oikeistolainen? Kertoo enemmän vasemmistosta kuin oikeistosta.

Vierailija
58/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisitko taiteilijana olla avoimesti oikeistolainen? Kertoo enemmän vasemmistosta kuin oikeistosta.

Helkkarin hyvä pointti! Taiteilija saattaa olla oikeistolaunen, vaikkei sitä suoraan kerrokaan. Eli huijarisyndroomaa pukkaa.

Vierailija
59/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeistolaiset ovat sairaalloisen narsistisia, epäempaattisia, ihmisvihamielisiä, kapeakatseisia ja ahdasmielisiä, tunnekylmiä, häikäilemättömiä, ahneita, kateellisia, itsekkäitä, pyrkyreitä, yksinkertaisia, tyhmiä, suoraan sanottuna pahoja ihmisenkuvatuksia, oikeistolaisissa ei ole mitään oikeaa eikä hyvää.

Vierailija
60/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko Vasemmistolaiseenkaan maailmankuvaan. Se on ideologinen haavemaailma; lapsellinen ja hyväuskoinen naiivi kupla joka ei korreloi todellisuuden kanssa.

Maailma ei ole sellainen paikka.

Onko meissä eroja vai eikö meissä ole? Kyllä - meissä on eroja. Miksi se on tabu?

Jokaisen pitää itse kantaa pääosin vastuu omasta elämästään. KUKAAN muu ei sitä tee ml yksikään yhteiskunta. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita.

Parasta mitä kukaan voi kenellekään tehdä on potkia tätä ylöspäin. Se on suurin rakkauden osoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan