Mitä vikaa on olla oikeistolainen?
Tämän palstan porukan mukaan pahin mahdollinen rikos on olla oikeistolainen, miksi?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koko elämäni äänestänyt kokoomusta ja lapsuudenystäväni on äänestänyt koko vasemmistoa tai vihreitä.
Hän on lapsuudenystäväni, olemme tunteneet toisemme liki 50 vuotta, hän on siskoni, jota minulla ei biologisesti ole.
Meidät erottaa lapsuudenkoti. Itse olen akateemisesta kodista hän duunarikodista. Heillä aina äänestettiin vasemmistoa. Hänellä ei ole omaisuutta (koska hän käytti perintönsä elämiseen, kun minä sijoitin), eikä esim. Autoa. Minä autoilen - ja siksi kannatan tunneleita, mutta hän kävelee - ja siksi kannattaa kävelykeskustoja.
Suurin ero luonteessamme on, että hän on empaattinen ja on se kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkea ja kaikkia. Minä olen sitä mieltä, että niistä pitää pitää huolta, jotka eivät siihen kykene, mutta jokin vastuu ihmiselle itselleenkin pitää antaa. Kaverini myös pelkää kaikkea ja minä olen peru
Mikä on omaisuutesi arvo? Toivottavasti ei alle miljoonaa, koska oikeisto on suurpääoman asialla. Ulkomaisen suurpääoman asialla, palkkioksi poliitikot saavat jyväsiä ja palkkiovirkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koko elämäni äänestänyt kokoomusta ja lapsuudenystäväni on äänestänyt koko vasemmistoa tai vihreitä.
Hän on lapsuudenystäväni, olemme tunteneet toisemme liki 50 vuotta, hän on siskoni, jota minulla ei biologisesti ole.
Meidät erottaa lapsuudenkoti. Itse olen akateemisesta kodista hän duunarikodista. Heillä aina äänestettiin vasemmistoa. Hänellä ei ole omaisuutta (koska hän käytti perintönsä elämiseen, kun minä sijoitin), eikä esim. Autoa. Minä autoilen - ja siksi kannatan tunneleita, mutta hän kävelee - ja siksi kannattaa kävelykeskustoja.
Suurin ero luonteessamme on, että hän on empaattinen ja on se kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkea ja kaikkia. Minä olen sitä mieltä, että niistä pitää pitää huolta, jotka eivät siihen kykene, mutta jokin vastuu ihmiselle itselleenkin pitää antaa
Mikä on omaisuutesi arvo? Toivottavasti ei alle miljoonaa, koska oikeisto on suurpääoman asialla. Ulkomaisen suurpääoman asialla, palkkioksi poliitikot saavat jyväsiä ja palkkiovirkoja
olin kokoomuslainen myös opiskeluaikana ja kotiäitivuosina. Uskon yrittäjyyteen. Jos ei ole yrittäjiä, niin ei ole työpaikkojakaan. Olen myös liiketalouden ihminen ja ymmärrän isossa kuvassa, miksi suuryrityksiin pitää panostaa. Meiltä puuttuu pk-yrittäjien asioita ajava puolue, vai Harkomoko se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ero luonteessamme on, että hän on empaattinen ja on se kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkea ja kaikkia. Minä olen sitä mieltä, että niistä pitää pitää huolta, jotka eivät siihen kykene, mut
Ammut siis itseäsi jalkaan, kuten moni muukin itsestään suuria luuleva tyhmyri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ero luonteessamme on, että hän on empaattinen ja on se kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkea ja kaikkia. Minä olen sitä mieltä, että niistä pit
En ole huomannut mitään negatiivista. Olen nyt 57 v. Milloin huomaan tämän ampumisen.
Kuten sanottu, olen liiketalouden ihminen. Tarkastelen politiikkaa kokonaisuutena, en minäminä-näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elon Musk ja Trump keskittyvät saamaan Ukrainan mineraalit itselleen. Kaikki lastensairaaloissa pommituksiin kuolleet lapset, kaikki kuolleet aviomiehet, kaikki rkatut naiset, lapset ja vanhukset... Mikään noista ei merkitse Elonille tai Trumpille mitään. Heillä on vain ja ainoastaan rahan kiilto silmissä - keskellä sotaa. Tuo on vikana oikeistolaisissa.
Ei kaikki oikeistolaiset ole persoonallisuushäiriöisiä
Näkyvät olevan ihan Suomen hallituksessakin. Sitähän te oikeistolaiset äänestätte: Riistoa, kärsimystä ja kurjuutta etenkin heille, jotka eivät voi itseään auttaa. Te äänestätte tieten tahtoen pahaa toisille ihmisille, että itse saisitte enemmän. Se on todella surullista. Aivan kuten Elon istuu 433 MILJARDIN dollarin päällä, mutta haluaa lisää, lisää ja lisää vain itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ero luonteessamme on, että hän on empaattinen ja on se kukkahattutäti, joka ymmärtää kaikkea ja kaikkia. Minä olen sitä mieltä, että niistä pitää pitää huolta, jotka eivät siihen kykene, mut
Hallitukseen yritti yrittäjien puolue, mutta Suomessa ei tunnetusti uskalleta muuttaa pakkaa. Äänestetään vaan suurinta voittoon, eikä anneta pienille mahdollisuutta.
Oikeistolaisen ideologian liputtamiseen liittyy Suomessa vähän huvittavia piirteitä. Esim. monet ihmiset, joilla itsellään matala asema yhteiskunnassa, haluavat samaistua voittajiin ja äänestävät oikeistopuolueita, vaikka itse nostavat yhteiskunnan tukia ja ovat niistä riippuvaisia. Tavallaan toimivat äänestyskopissa omia etujaan vastaan.
Oikeistolaisia pidetään hyvinä taloudenpitäjinä, vaikka esim. 1990-luvun lama johtui pitkälti Holkerin oikeistohallituksen hölmöistä päätöksistä, kuten ulkomaisten lainojen harkitsemattomasta vapauttamisesta Suomen rahoitusmarkkinoille. Vahvan markan politiikka epäonnistui, väki velkaantui, osui monien suomalaisten yrittäjien ja kotitalouksien nilkkaan. Sen jälkeen vielä pankit pelastettiin verovaroin.
Suomessa oikeistolaisuuuteen liittyy usein se huvittava piirre, että voitot yksityistetään, mutta tappioihin pitäisi saada tukea verovaroista. Esim. kampaajat esiintyvät usein kovina yrittäjänaisina, vaikka fakta on, että heistä moni tienaa sen verran kehnosti, että joutuvat suurissa kaupungeissa nostamaan asumistukea, ts. ovat yhteiskunnan kukkarolla.
Huvittavaa on myös pienyrittäjäpiirien lyhyt muisti - korona- aikana saivat tukea yhteiskunnan varoista, jotta yritykset eivät menneet konkkaan. Nyt jälkeenpäin moni syyttää Marinin hallitusta ennätysmäisestä velkaantumisesta, vaikka itse hyötyivät ulkomaisesta velkarahasta yritystukien muodossa.
Tietty itsekeskeisyys, omaan napaan tuijottaminen, konservatiivisuus ja tärkeily, koti-uskonto-isänmaa -henki usein liittyy ihmisiin, jotka alleviivatusti kertovat olevansa oikeistolaisia.
Nämä nyt noin nopeasti tulivat mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä vauviksella oikeistolaisten kommentit ovat järjestään ylimielisiä, ilkeitä, toisia halventavia ja agressiivisia.
Tämä siis vihjaa että myös kommentoija on tällainen.
Näetkö listassa huonoja asioita?
Kuuluu asiaan, veljeni on juuri tuollainen. Ei tunne "köyhiä" sukulaisiaan ja vaimo on vaan palvelija kun ei ole koulujakaan käynyt.
Oikeistolaisen ideologian liputtamiseen liittyy Suomessa vähän huvittavia piirteitä. Esim. monet ihmiset, joilla itsellään matala asema yhteiskunnassa, haluavat samaistua voittajiin ja äänestävät oikeistopuolueita, vaikka itse nostavat yhteiskunnan tukia ja ovat niistä riippuvaisia. Tavallaan toimivat äänestyskopissa omia etujaan vastaan.
Oikeistolaisia pidetään hyvinä taloudenpitäjinä, vaikka esim. 1990-luvun lama johtui pitkälti Holkerin oikeistohallituksen hölmöistä päätöksistä, kuten ulkomaisten lainojen harkitsemattomasta vapauttamisesta Suomen rahoitusmarkkinoille. Vahvan markan politiikka epäonnistui, väki velkaantui, osui monien suomalaisten yrittäjien ja kotitalouksien nilkkaan. Sen jälkeen vielä pankit pelastettiin verovaroin.
Suomessa oikeistolaisuuuteen liittyy usein se huvittava piirre, että voitot yksityistetään, mutta tappioihin pitäisi saada tukea verovaroista. Esim. kampaajat esiintyvät usein kovina yrittäjänaisina, vaikka fakta on, että heistä moni tienaa sen verran kehnosti, että joutuvat suurissa kaupungeissa nostamaan asumistukea, ts. ovat yhteiskunnan kukkarolla.
Huvittavaa on myös pienyrittäjäpiirien lyhyt muisti - korona- aikana saivat tukea yhteiskunnan varoista, jotta yritykset eivät menneet konkkaan. Nyt jälkeenpäin moni syyttää Marinin hallitusta ennätysmäisestä velkaantumisesta, vaikka itse hyötyivät ulkomaisesta velkarahasta yritystukien muodossa.
Tietty itsekeskeisyys, omaan napaan tuijottaminen, konservatiivisuus ja tärkeily, koti-uskonto-isänmaa -henki usein liittyy ihmisiin, jotka alleviivatusti kertovat olevansa oikeistolaisia.
Nämä nyt noin nopeasti tulivat mieleen.
Sinun kannattaisi harkita kirjailijan uraa. Sen verran sujuvaa on tuo tarinointisi. Ihan kuin vasemmisto ei olisi koskaan tehnyt mitään virheitä.
Oikeistolaisille käy kaikki, kunhan saavat hyvän diilin
Mikään eduskuntapuolue Suomessa ei vastusta yrittäjyyttä. Kannattaa harkita tarkkaan perehtyen, eikä olettaa hallituksen tekevän välttämättä kaikkien yrittäjienkään kannalta edullista politiikkaa. Konkurssit ja ihmisten ostovoiman lasku kertovat myös jotain. Se, miten muilla menee vaikuttaa välillisesti usein myös itseen ja onhan muutenkin hyvä välittää myös muista ihmisistä.
Oikeistolaiset usein puhuvat ikävään, ylimieliseen ja itsekkääseen sävyyn esim. tällä palstalla. Jos "mun rahat" ja oma etu ja omaisuus on tärkeintä, niin miksi sellaista pitäisi arvostaa?
Arvostan muiden huomioimista ja kokonaisetua, jossa kaikki pidetään mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mikään eduskuntapuolue Suomessa ei vastusta yrittäjyyttä. Kannattaa harkita tarkkaan perehtyen, eikä olettaa hallituksen tekevän välttämättä kaikkien yrittäjienkään kannalta edullista politiikkaa. Konkurssit ja ihmisten ostovoiman lasku kertovat myös jotain. Se, miten muilla menee vaikuttaa välillisesti usein myös itseen ja onhan muutenkin hyvä välittää myös muista ihmisistä.
Konkurssit eivät kerro todellisuutta. Pitää seurata myös uusien yritysten perustamislukuja. Moni antaa yrityksensä mennä nurin ja perustaa uuden tilalle.
Minun ostovoimani lasku on perustunut vain korkojen nousuun, ei hallituksen toimiin. Alv:n 1,5 prossan nousu ei tunnu missään.
Ap kysyi aloituksessa oikeistolaisuudesta. Whataboutismi taisi iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolaiset usein puhuvat ikävään, ylimieliseen ja itsekkääseen sävyyn esim. tällä palstalla. Jos "mun rahat" ja oma etu ja omaisuus on tärkeintä, niin miksi sellaista pitäisi arvostaa?
Arvostan muiden huomioimista ja kokonaisetua, jossa kaikki pidetään mukana.
Olen oikeistolainen ja 100 % samaa mieltä: kaikki olisi pidettävä mukana. Mutta ei niin, että rahaa saa makaamalla, vaan kuntouttavilla toiminnoilla.
Koska köyhistä, sairaista, ympäristöstä, lapsista, vanhuksista ja työntekijöistä sekä työttömistä huolehtiminen ovat itsessään tärkeitä omista lähtökohdista tai saavutuksista huolimatta. En arvosta materiaa tai ihmisten arvon määrittämistä sellaisen menestyksen kautta. Toivon kaikille hyvää eikä epäonnistumisista tai epäonnesta pitäisi rangaista vielä erikseen.
Oikeistolaiset harvemmin hahmottaa kokonaisuuksia ja asioiden mutkikkuutta. Se ahdistaa sivistynyttä ihmistä. Ei pysty kommunikoimaan, kun toinen on niin yksinkertainen. Ja itsekäs. Ei ymmärretä, että jos itsellä on jokin asia tai elämä mennyt tietyllä tavalla, niin voi olla toisenkinlaista kokemusta ja lähtökohtia.
EK: Joka kahdeskymmenes pk-yritys varautuu konkurssiin.
Päättyvä vuosi on ollut liiketoiminnan supistumisen vuosi sekä kysynnässä, työpaikkojen määrässä, investoinneissa ja viennissä.
Suomen pienillä ja keskisuurilla yrityksillä (pk-yritykset) on takanaan laskevan kysynnän ja heikentyvän kannattavuuden vuosi, ilmenee EK:n Pk-Pulssi-kyselystä. Tilanne jatkuu vaikeana lähikuukausien ajan.
Kyselyn mukaan jopa joka kahdeskymmenes pk-yritys varautuu konkurssin mahdollisuuteen.
Vuosi 2024 on ollut liiketoiminnan supistumisen vuosi kaikilla kyselyn mittareilla eli sekä kysynnässä, työpaikkojen määrässä, investoinneissa ja viennissä.
Onpa rumaa keskustelua tassäKIN kejussa. Miten ihmeessä enää ei osata keskustella syyllistämättä ja halventamatta erilaisesti ajattelevia? Millaisiakohan mahdatte olla kotioloissa.
t. Keskustalainen
Ei kaikki oikeistolaiset ole persoonallisuushäiriöisiä