Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei osaa rakastaa edes lapsiaan

Vierailija
21.02.2025 |

Miten voi rakkauden ja välittämisen osoittaminen olla osalle niin helkatin vaikeaa. Vai eikö kaikki vaan osaa rakastaa, edes omia lapsiaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Vierailija
2/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe on eräänlainen tabu. Joillakin on köyhempi tunnemaailma; on myös ps yko paattisia piirteitä ja heiltä puuttuu empatiakyky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä näin on. Joillekin lapsikin on vain oman itsensä jatke, jonka tulee täyttää vanhemman toiveet. Vain näin saa hyväksyntää.

Vierailija
4/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on autisti, ja oli kylmää kyytiä. 

Vierailija
5/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa rakastaa edes itseäni.

Vierailija
6/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä osaisi rakastaa lapsiaan jos kykene tai pysty rakastamaan tai pitämään ja välittämään edes itsestään? Itse luulisin pystyväni mutta toisaalta koska en ole saanut ikinä mahdollisuutta elää toisen kanssa parisuhteeseen, niin toki omanarvontuntoni on joitain kertoja koetuksella ika tavoin. - Tiedän kyllä, että parisuhde on mahdollisuus ei velvollisuus, Mutta minusta on myös luontaista ja useimmille meistä ihmisistä tarve ja halu kokea olla rakastettu ja saada mahdollsiuus rakastaa toista. - Onneki on ollut rakastavat vanhemmat ja sisarukset, niin olen tavallaan saanut hyvän pohjan, vaikka "kasvuni" ei ole aina edennyt niinkuin olisin hanunnut sen etenenevän

Vierailija
7/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä osaisi rakastaa lapsiaan jos kykene tai pysty rakastamaan tai pitämään ja välittämään edes itsestään? Itse luulisin pystyväni mutta toisaalta koska en ole saanut ikinä mahdollisuutta elää toisen kanssa parisuhteeseen, niin toki omanarvontuntoni on joitain kertoja koetuksella ika tavoin. - Tiedän kyllä, että parisuhde on mahdollisuus ei velvollisuus, Mutta minusta on myös luontaista ja useimmille meistä ihmisistä tarve ja halu kokea olla rakastettu ja saada mahdollsiuus rakastaa toista. - Onneki on ollut rakastavat vanhemmat ja sisarukset, niin olen tavallaan saanut hyvän pohjan, vaikka "kasvuni" ei ole aina edennyt niinkuin olisin hanunnut sen etenenevän

En kyllä ymmärrä, miten parisuhteessa oleminen tai olemattomuus korjaisi kenenkään rakastamistaitoja. Itse en kuullut edes vanhemmiltani koskaan *rakastan sinua*, mutta jo lapsena tiesin rakastavani heitä ja sisaruksiani. Ja nyt aikuisena myös heidän lapsiaan. Ja sanonkin sen, että ovat rakkaita. Ei omat suhdekuvioni liity siihen mitenkään.

Vierailija
8/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata miettiä tällaista. Sitä voit miettiä, ketä sinä voisit rakastaa vähän enemmän

Vierailija
9/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä näin on. Joillekin lapsikin on vain oman itsensä jatke, jonka tulee täyttää vanhemman toiveet. Vain näin saa hyväksyntää.

Ymmärrätkö ettei ole antaa rakkautta jos ei itse ole sitä saanut. 

Vierailija
10/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata miettiä tällaista. Sitä voit miettiä, ketä sinä voisit rakastaa vähän enemmän

Miksi ei? Minusta kiehtova aihe. Miksi meidät ihmiset on rakennettu niin eri palikoista, ja miten ne tunnekylmät edes päätyy lisääntymään. Sitten niitä lapsia kohdellaan vuosikymmestä toiseen kuin ventovieraita tai hyvänpäiväntuttuja.

Vierailija
11/11 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö ettei ole antaa rakkautta jos ei itse ole sitä saanut. 

Silloin ei pidä tehdä lapsia. Ei ole kypsä vanhemmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme