Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itket hautajaisissa?

Vierailija
21.02.2025 |

Minusta jotenkin niin outoa, jos et ollut vaimo tai naispuolinen lapsi vainajalle. Ahdistaa jopa. Ota muut huomioon äläkä mässäile.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä itke, minä kuuntelen luureista musiikki ja nauran samalla jollekin hyvälle Podcast jutulle. 

Vierailija
2/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä itke, minä kuuntelen luureista musiikki ja nauran samalla jollekin hyvälle Podcast jutulle. 

MOOD!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20, enkä ole ollut kertaakaan hautajaisissa.

Pläääääääh, ei jaksa 😫

Vierailija
4/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen tunnelman takia ja minua alkaa aina itkettää jos näen jonkun muun itkevän.

Vierailija
5/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten ne hautajaiset on olemassa. Siunausmenoissa on paljon suggestiivisia elementtejä, joilla pyritään saamaan ihmiset liikuttumaan, esimerkiksi musiikki. Lisäksi osa meistä on empaattisia eli muiden itku itkettää meitäkin. Itku tarttuu kuten naurukin. 

Vierailija
6/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke aina. Itken jos poisnukkunut on ollut hyvin läheinen tai rakas ihminen muutoin. Itkuja on monenlaisia. Itku voi olla musertava, painostava ja hengen salpaava suruitku tai sitten voin itkeä jo kirkkoon mennessäni ja nähdessäni arkun ja kun virren ensisävelet lähtevät soimaan. Tunnelma sen tekee. Jos poisnukkunut on hyvin läheinen, en saa itkultani mitään tolkkua, itken, itken ja itken vaan, kunnes silmät ovat turvonneet umpeen. Hautajaisitkujankin on eri tyyppisiä ja eri vahvuisia. 

Vierailija
7/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itkettää. 

Vierailija
8/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne laulut mitä lauletaan on surullisia

Vierailija
9/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nauraakko sitte pitäis kovaan ääneen ? Niissä ITKETÄÄN aina. Se kuuluu siihen. Ei koskaan naureta. Se o täysin sopimatonta. Eiks tää nyt oo sanomattaki selvää ? 

Vierailija
10/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sosiopaatti?

Vierailija
11/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet näin tyhmiä ketjuja?

Vierailija
12/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itken, jos minua itkettää. itken vaikka häissä tai bileissä, jos itkettää. Minulla on tunteet, ja itku on yksi ihmisen normaaleista tunnereaktioista.

Mikä siinä on, että joidenkin mielestä edes hautajaisissa ei saisi itkeä?

Vierailija
13/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan hautajaiset olla iloinen tapahtuma, ja pappikin voisi todeta, että hienoa, että tästäkin rasittavasta tyypistä päästiin eroon.

Vierailija
14/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin kysyisi miksi naurat kun sinulla on hauskaa?

Vierailija
15/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa itketään koska surraan poismennyttä. Osalla itku voi olla jopa "helpotusitkua" jos vainajan kanssa on ollut raskaat ajat ennen kuolemaa.

Vierailija
16/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet purkautuu. Ikävä, lopullisuus, läheisimpien menetys.

Vierailija
17/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta mikä aloitus taas. Ap, kuvittele tilannetta jossa isä on hautaamassa lastaan. Eikö saa itkeä? Miksi ei?

Vierailija
18/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin tyhmä että luulee vain vanhojen, etäisten ihmisten kuolevan.

Vierailija
19/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että miespuoliset eivät saisi itkeä hautajaisissakaan, eivätkä vainajan sisarukset, kummilapset, vanhemmat? Vain vaimo ja vainajan tyttölapset? Nyt kysyn ihan vakavissani, että minkälaisia mielenterveysongelmia ap:lla on?

Vierailija
20/27 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kuolleen tyttäreni hautajaisissa itkivät kaikki, eikä kukaan kysynyt miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän