Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista naista kiusataan? Varsinkin miehet?

Vierailija
21.02.2025 |

Mä oon mielestäni kiltti, empaattinen, välitän muistakin kuin itsestäni, autan muita ja olen ulkoisesti ihan "normaali", ei ole mitään tiettyä piirrettä että tarvisi tahallaan kenenkään kiusata mua (siis että liittyisi ylipainoon tms., vaikka sekään ei missään nimessä kiusaamista oikeuta), mutta jostain syystä miehet ovat mua aina härnäämässä ja olen jotenkin puolustuskyvytön sen suhteen. :( 

Pelleilevät ja tulevat "iholle" härnäämään. Se on olevinaan leikkimielistä ja hauskaa, mutta tuntuu kuin aikuiset miehet repisivät mua letistä ja juoksevat sitten karkuun.

Jos tähän puuttuisin, niin sitten pidettäisiin tiukkiksena. Joskus kun olen jotain sanonut niin naureskellaan. 

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
2/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltin ja vaarattoman oloisia, ja sellaisia joihin on vähän ihastuttu. Useimmiten tuo on yksi flirtin muoto. 

Sitten taas munlaisilleni tuota ei tapahdu, olen haudanvakava ja tosikko, ja tietävät tasan tarkkaan että huumoria en ymmärrä enkä välitä paskaakaan jos minua pidetään tiukkiksena, joten todelllakin puuttuisin asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keksitty juttu, mua ihan tosissaan aina härnätään. Miehet varsinkin tulevat puhumaan kaikkea tyhmää töissä, siis sellaista kevyttä pelleilyä se kai on, mutta sitten silmissä on sellainen outo vahingoniloinen "pilke".

Kommentoidaan mun tekemisiäni ja ulkonäköäni ja sit herkästi punastun, kun en nauti tästä huomiosta kuitenkaan. En ole sinkku tai haku päällä. Ap 

Vierailija
4/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. Päiväkodista asti läpi alakoulun, yläkoulun, lukion, yliopiston ja työelämän toistunut samanlainen kuvio joka paikassa:  kimpussani pyörii poika/mies ja muut tytöt/naiset hänen kimpussaan. Itse olen välinpitämätön ja vetäydyn pois tästä elukkakäytöksen draamasta omiin oloihini, mutta joudun silti näiden tyttöjen/naisten kiusaamaksi.

Vierailija
5/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole keksitty juttu, mua ihan tosissaan aina härnätään. Miehet varsinkin tulevat puhumaan kaikkea tyhmää töissä, siis sellaista kevyttä pelleilyä se kai on, mutta sitten silmissä on sellainen outo vahingoniloinen "pilke".

Kommentoidaan mun tekemisiäni ja ulkonäköäni ja sit herkästi punastun, kun en nauti tästä huomiosta kuitenkaan. En ole sinkku tai haku päällä. Ap 

Kuulostaa kyllä siltä, että he pitävät sinua hyvin viehättävänä, ja siksi vähän flirttaavat. Ei se muutu siitä miksikään vaikka olisi varattu, monet miehet silti antaa kauniille naisille tuollaista huomiota vaikka tietää, ettei sitä olisi mahdollisuutta saada.

Mä olen nainen it-alalla, ja meillä oli joskus tiimissä hyvin kaunis naistestaaja. Sille oli juuri tuollaista. Tiimin miehet siinä vuoron perään kävi jotain pikkukiusottelua tai muuta höpöhöpöläppää heittämässä. Ja kun se nainen vielä vastasi punastelemalla ja vienolla hymyllä, niin se vasta niiden mielestä viehättävää oli. 

Sitten olen minä, tumma, synkkä, tiukkikseksi tiedetty tyyppi. Olin onnellinen että sain olla ihan totaalisen rauhassa. 

Vierailija
6/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiusaaja keksii ja löytänee aina syyn ja seltykset "kiusaamiselleen", joten on tylsää ajatella, että kuka tai ketkä voisivat olla ensi-sijaiset kiusaajan uhrit, ikäänkuin tällaisessa toiminnassa olis hänellä/ heilläi aina jokin järjellinen ja ymmärrettävä  etenemistapa tai tavat..

Syy/t kiusamuselle on/ ovat siis kiusaajassa ei kiusaamisen kohteessa.

Uskovainen mies

Vierailija
7/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa tuo ihastus-väite.

Kyllä yleisesti ottaen kaikenlaisia ihmisiä kiusataan. Kiusaamisella ei ole mitään tekemistä ihastumisten kanssa, mikäli kyse ei ole siis pikkulasten välisistä ihastumisesta.

Sekoitatkohan nyt härnäämisen ja kiusottelun kiusaamiseen? Kiusaaminen on väkivaltaa, ei mitään muuta.

T: Tuntematon 

Vierailija
8/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl myös naiset kiusaa naisia. Tytötkin. Ja pojat. Ainoaksi mun nyky NS työpaikas mua o kiusattu, hakattu, lyöty syyttä ainakin 4 kertaa, kaikki eri ihmisten teoksia, 2 miestä ja 2 naista. Viimeisin oli just ennen viime jouluu se pe. Yks pjaskiainen tökkäs mua melkein oikeaan silmään !!! Siihen jäi punainen läikkä. Silmälasitki lensivät päästä syliin. Eräs tekosokea ukko o lyönyt mua päähän ja lyönyt sillä sen kepillään usean kerran. Mukamas vahingos........mä pelkään noita hulluja paljon ! Ties, koska ne seuraavan kerran sekoavat taas pahemmin mulle syyttä ja hakkaavat niin, et tulee verta !!!!!! Kiusaajat joutuvat veke paikasta, mis ovatkin, myös lapset !!!! Seuraava kerta o sitte rikosilmoituksen paikka !!!!!!!! Mul o siihen täys oikeus. Ja meen lääkäriä tapaamaan siltä istumalta, et todisteet tulee mukaan. Vaik sille o aina ollu 1 tai enemmän todistajia, se ei tunnu riittävän. Haluaako noi hullut, et mä sokeudun ????? Se o eräs vammaisten henkilöiden toimintakeskus. Se o päivä- ja työtoimintaa. Eli suoraan sanottuna HULLUJEN HUONE. Ainoo ero o vaan puhelinnumero. 

Vierailija
9/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe olevani mitenkään erityisen viehättävä, ihan tavallinen nainen. Olen tosi lyhyt. Ja lähinnä nolo. Inhoan sitä kun mut laitetaan valokeilaan tms. Ap 

Vierailija
10/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa tuo ihastus-väite.

Kyllä yleisesti ottaen kaikenlaisia ihmisiä kiusataan. Kiusaamisella ei ole mitään tekemistä ihastumisten kanssa, mikäli kyse ei ole siis pikkulasten välisistä ihastumisesta.

Sekoitatkohan nyt härnäämisen ja kiusottelun kiusaamiseen? Kiusaaminen on väkivaltaa, ei mitään muuta.

T: Tuntematon 

Se vaan miten tuo ap kuvasti tätä otsikossa kiusaamiseksi kuvaamaansa ilmiöitä, vaikuttaa enemmän kiusoittelulta ja härnäämiseltä: "Pelleilevät ja tulevat "iholle" härnäämään. Se on olevinaan leikkimielistä ja hauskaa, mutta tuntuu kuin aikuiset miehet repisivät mua letistä ja juoksevat sitten karkuun."

Vierailija
11/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olisin itse kirjoittanut. Mä on 34 vuotias ja edelleenkin aikuiset miehet härnää mua ja kiusaavat. Ala asteella se alkoi mulla jo.

Mulla on pelkkää mieskavereita pilvin pimein. Mutta puoliso puuttuu... Miksi näin? 

Vierailija
12/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tähän puuttuisin, niin sitten pidettäisiin tiukkiksena. Joskus kun olen jotain sanonut niin naureskellaan. "

Mitä väliä, jos joku luuseri ei pidä sinusta? Sinun pitää alkaa tajuta, että vaikka kyseessä olisi mies, johon itse olet ihastunut, hän ei todellakaan ole sinun arvoisesi, jos härnää sinua. 

Vierailija
13/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin olisin itse kirjoittanut. Mä on 34 vuotias ja edelleenkin aikuiset miehet härnää mua ja kiusaavat. Ala asteella se alkoi mulla jo.

Mulla on pelkkää mieskavereita pilvin pimein. Mutta puoliso puuttuu... Miksi näin? 

Siis et kai pidä mieskaverina ketään kiusaajaa, vai puhutko tuntemattomista? Kasvata itsetunto. 

Vierailija
14/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä. 

Vierailija
15/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää tuosta käytöksestä ja haluat että se loppuu, niin kyllä sun nyt ap pitää vaan alkaa tiukkikseksi. Teet selväksi, että tuollainen ei käy, ja että seuraamuksia tulee, jos sanaasi ei uskota. Esim. töissä sanot, että jos kiusaaminen ei lopu, menet seuraavaksi kertomaan asiasta esimiehelle. Vapaa-ajalla poistut porukoista, joissa tällaista tapahtuu eikä sinua kunnioiteta sen vertaa, että uskottaisiin kun sanot että ei käy.

Vierailija
16/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe olevani mitenkään erityisen viehättävä, ihan tavallinen nainen. Olen tosi lyhyt. Ja lähinnä nolo. Inhoan sitä kun mut laitetaan valokeilaan tms. Ap 

Kyllä ne voi silti pitää sua söpönä, varsinkin jos olet vähän ujo.

Mutta on sekin toki mahdollista, että kyseessä on enemmän kiusaaminen, joka kohdistuu puolustuskyvyttömäksi oletettuun. Tässä tapauksessa menisin kantelemaan kiusaamisesta esimiehelle. Sellainen peli ei vaan vetele työelämässä.

Vierailija
17/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku mä nimenomaan toivoisin, että nämä härnäämistä harrastavat ymmärtäisivät itse lopettaa. Ap

Vierailija
18/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku mä nimenomaan toivoisin, että nämä härnäämistä harrastavat ymmärtäisivät itse lopettaa. Ap

Varmaan toivoisit, mutta ei ne ymmärrä. Jollain tapaa sun täytyy niille saada kommunikoitua, että et tykkää siitä yhtään etkä pidä sitä hauskana. Toivottavasti se riittää etkä joudu esim. uhkailemaan esimiehelle puhumisella.

Vierailija
19/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa mut ollaan jopa työnnetty kerran seinää vasten ja yksi "pökki" mua hetken takaa housut jalassaan toki, olin niin hämmentynyt että poistuin vaan paikalta itku kurkussa.

Kerran on revitty syliin ja pompotettu kuin lasta.

Olen siis vain tosiaan 154cm pitkä. Ap 

Vierailija
20/75 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoooh, kateeksi käy. T_T

Kiusoittelisipa joku (johon olen itse ihastunut) minuakin, mutta olen luonnostani niin apaattinen, eikä tunteeni välity ulkopuolelle! Toisaalta olisi myös noloa, että muut osaisivat lukea minua kuin avointa kirjaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi