Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asuinalueet stadissa ovat sinulle ehdoton EI! Vaikka löytyisi kiva asunto.

Vierailija
21.02.2025 |

Onko rauhattomuus, nistit, ryöstäjät ja rikollisuus syynä vai joku muu

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki alueet Kulosaaresta itään. 

Höps! Helsingin suurituloisimpaan kymmenykseen kuuluvat idän Marjaniemi, Tammisalo, Karhusaari, Jollas, Kalllahti

Vierailija
42/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lappi. Mulle se alkaa Kuopiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on nistejä täynnä ja muu Suomi on kohta slummia ja kaivos- ja metsäteollisuuden raiskaamaa. 

Vierailija
44/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höps! Helsingin suurituloisimpaan kymmenykseen kuuluvat idän Marjaniemi, Tammisalo, Karhusaari, Jollas, Kalllahti

Nämä ovat minustakin aivan ihania alueita ja oli itselle yllätys, kun ystävä muutti tuolle alueella kuinka kaunista ja vehreetä siellä on.

Vierailija
45/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että Kallio, Sörkkä, Hakaniemi on alueita joihin en muuttaisi.

Vierailija
46/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat minustakin aivan ihania alueita ja oli itselle yllätys, kun ystävä muutti tuolle alueella kuinka kaunista ja vehreetä siellä on.

Miksi asua Helsingissä jos haluaa vehreää ja rauhallista aluetta? Voi samantien muuttaa vaikka Nurmjärvelle tai Tuusulaan.

Vierailija
47/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne tulot kaikkea kerro.

Vierailija
48/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulosaari on no go zone.

Vierailija
49/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset kuvaavat lähinnä joidenkin ennakkoluuloja, eivätkä asuinalueita. Itse en sulkisi mitään pois noin vain, mutta toki sitten monet seikat, kuten yhteydet, palvelut, työmatka yms. vaikuttaisi.

Vierailija
50/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä täällä viihdyn, niinkuin kotikunnassaan viihtyy. tottahan vanha keskusta on pittoreskimpaa mutta kyllä saa olla rauhassa. Se, että on väkeä ympärillä on jopa turvallisuustekijä, vaikka toki sellaiseen porukkaan sattuu sitten myös jotain kuumakalleja. Mutta kyllä ne nistit pyörii enimmäkseen omissa porukoissaan. 

Sieltä maaseudulta käsin varmaan ison kaupungin ihmeet tuntuu pelottavilta ja hommafoorumin kautta tarkalsteltuna ulkomaan ihmiset saattaa tuntua pelottavilta. 

Vierailija
51/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä  kun täällä ihmiset näkevät nistejä kaikkialla.

Olen asunut Helsingissä pian 50 vuotta, enkä ole törmännyt yhteenkään nistiin tai kokenut mitään väkivaltaista. Ja olen asunut järjestyksessä Herttoniemessä, Maunulassa, Oulunkylässä, Siltasaaressa, Mellunkylässä, Arabiassa, Meilahdessa ja Ruoholahdessa.

Vierailija
52/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi asua Helsingissä jos haluaa vehreää ja rauhallista aluetta? Voi samantien muuttaa vaikka Nurmjärvelle tai Tuusulaan.

Itse ainakin tykkään asua Helsingissä ihan vain puhtaasta työmatkan takia (olen töissä alalla jota ei voi tehdä toisaalla), mutta varmasti eläkkeelle jäätyä muutan jonnekin rauhallisempaan paikkaan. Luonto on itselle tärkeää ja siksi etsin mieluusti Helsingistä mahdollisimman mukavan paikan, jossa pääsee myös työpäivien jälkeen luontoon, asun tällä hetkellä Munkkiniemessä ja täällä on suhteellisen ok, vaikka luontoa voisi olla enemmänkin. Eri kuin tämän alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta itsellä tämä syy. Täytyykin mennä tutustumaan itäänpäin näihin alueisiin, kun ei ole siellä päin käytyä vaikka yli 20 vuotta olenkin Helsingissä asunut:).

Vierailija
53/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajasalon arvostelijat tuskin ovat täällä paljon aikaa viettäneet. Ihania mäntymetsiä, meren rantaa ja rauhaa!

Vierailija
54/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä  kun täällä ihmiset näkevät nistejä kaikkialla.

Olen asunut Helsingissä pian 50 vuotta, enkä ole törmännyt yhteenkään nistiin tai kokenut mitään väkivaltaista. Ja olen asunut järjestyksessä Herttoniemessä, Maunulassa, Oulunkylässä, Siltasaaressa, Mellunkylässä, Arabiassa, Meilahdessa ja Ruoholahdessa.

Niinpä, itse olen vain muutamia nähnyt ja hekään eivät olleet idässä ollenkaan tai edes sörnäisissä😅 Täällä kanssa Helsingissä aina asunut ja liki 50 v rouva. Ja hyvä vaan että kaupunkia parannetaan ja korjataan vanhaa ja luodaan uutta! Manskun kaadettuja puita hiukan olen jäänyt kaipaamaan, mutta eiköhän sinne uudet tule!

Vierailija
55/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laajasalon arvostelijat tuskin ovat täällä paljon aikaa viettäneet. Ihania mäntymetsiä, meren rantaa ja rauhaa!

Tai no mitä siitä on vielä jäljellä ökykaavoituksen jäljiltä.

Vierailija
56/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin rakastan laajasaloa, Helsingin kivoimpia alueita.

Vierailija
57/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai no mitä siitä on vielä jäljellä ökykaavoituksen jäljiltä.

Tämä on totta! Helsinki pilaa lähiluontoa urakalla, myös muissa kaupunginosissa.

Vierailija
58/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän tämän. Mun pointti ei olekaan se, että siellä on kivoja asuntoja, vaan se, että missä sitten joutuu asioimaan ja missä lapset joutuu käymään koulua. Vaikka noilla mainitsemillasi alueilla on hienoja taloja, en silti ikinä muuttaisi sinne, koska en halua että joudun asioimaan esim. Itiksessä, enkä halua, että lapseni joutuvat viimeistään yläkouluun johonkin ma mukouluun, jossa vallitsee viidakon lait. Lisäksi joku Jollas esim. on sellainen pussinperä, ettei sieltä pääse kuin autolla pois.

Vierailija
59/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua missään Helsingissä ja siksi muutin pois.

Kiva käydä,muttei asua.

Vierailija
60/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän tämän. Mun pointti ei olekaan se, että siellä on kivoja asuntoja, vaan se, että missä sitten joutuu asioimaan ja missä lapset joutuu käymään koulua. Vaikka noilla mainitsemillasi alueilla on hienoja taloja, en silti ikinä muuttaisi sinne, koska en halua että joudun asioimaan esim. Itiksessä, enkä halua, että lapseni joutuvat viimeistään yläkouluun johonkin ma mukouluun, jossa vallitsee viidakon lait. Lisäksi joku Jollas esim. on sellainen pussinperä, ettei sieltä pääse kuin autolla pois.

Kukaan ei pakota menemään Itikseen, Redikin on lähempänä. Kun silta on valmis, niin yksi suhaus keskustaan. Ja Jollaksen rauhallisuutta ei monessa paikassa Helsingissä ole <3 että pussinperällä monta puolta.