Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asuinalueet stadissa ovat sinulle ehdoton EI! Vaikka löytyisi kiva asunto.

Vierailija
21.02.2025 |

Onko rauhattomuus, nistit, ryöstäjät ja rikollisuus syynä vai joku muu

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula, Malminkartano, Itäkeskus & Puotinharju, osa Kannelmäkeä, Jakomäki, Malmi.

Tämän listan minäkin antaisin.

Vierailija
22/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idässä kanssa tosi kivoja paikkoja esim. kallahti, uutelan lähellä olevat alueet, niin kaunista ja vehreetä. Tuon saman kyllä huomannut töölössä ihmetellyt miten kukaan haluaa siellä ainakaan naisena asua, oli tosi turvattoman oloista juurikin ruusulankadun ja töölöntorin ja hesperianpuiston alueella. Muutettiin heti pois, kun lapset olisi alkaneet liikkua itsenäisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomia eitä: Jakomäki, Kontula, Rastila, Malmi, Malminkartano, Mellunmäki, Tapulikaupunki, Vesala, Sörnäinen

Sitten semmoisia, joihin en yleisen esteettisen ankeuden, liian tiukkaan rakentamisen, viheralueiden puutteen yms. takia haluaisi mutta pakon edessä voisi asua: Pasila, Pihlajamäki, Pohjois-Haaga, Kannelmäki, Jätkäsaari, Kalasatama

Vierailija
24/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töölö, haaga on myös itselle ehdoton ei siellä asuttua vuosia. Onneksi pääsin pois! Töölössä nistit ryösteli autoja, ei uskaltanut edes katsetta nostaa maasta töölöntorilla, kun tuli kaupasta etteivät ala syyttelemään kytiksi ja hyökkäämään päälle😒 Sama Haagassa, erityisesti haaga helian lähellä, sai olla tosi tarkkana että lähteekö joku seuraamaan kotiin valoisaankin aikaan liikkuessa. Sitten tietysti ydinkeskusta ja itäänpäin. Konala oli itsestäni taas rauhallinen ja ihania metsiä ja pyöräily maastoja lähellä. Helsinki itsessään kaivettu niin auki myös että vaikea oli viihtyä siinä metellissä ja pölyssä, nyt paljon rauhallisempaa lauttasaaressa, lehtisaari oli myös ihana

Itse asuin ennen Töölössä ja nykyisin Haagassa ja olen kyllä viihtynyt molemmissa. Ei mitään ongelmia koskaan.

Vierailija
25/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haagasta oon samaa mieltä, se on kanssa mennyt tosi rauhattomaksi, nistejä, ihmisiä huutelee kadulla keskellä päivääkin aivan sekaisin ja puolisoa oli alettu seuraamaan iltakävelyllä, huudeltu perään. Pihoilla ryöstellään ja liikkuu epämääräisiä ihmisiä yms. Paljon myös rakennetaan siellä ja asuntokanta suurimmilta osin sisäilma- ja kosteusvaurioisia (tämän olen kuullut ammattilaisena toimivalta läheiseltä) + luteet ja paperitoukat yms myös kuulemma paljon ja rotta ongelma. Se oli yllätys itselle sinne muutettua.

Vierailija
26/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töölö, haaga on myös itselle ehdoton ei siellä asuttua vuosia. Onneksi pääsin pois! Töölössä nistit ryösteli autoja, ei uskaltanut edes katsetta nostaa maasta töölöntorilla, kun tuli kaupasta etteivät ala syyttelemään kytiksi ja hyökkäämään päälle😒 Sama Haagassa, erityisesti haaga helian lähellä, sai olla tosi tarkkana että lähteekö joku seuraamaan kotiin valoisaankin aikaan liikkuessa. Sitten tietysti ydinkeskusta ja itäänpäin. Konala oli itsestäni taas rauhallinen ja ihania metsiä ja pyöräily maastoja lähellä. Helsinki itsessään kaivettu niin auki myös että vaikea oli viihtyä siinä metellissä ja pölyssä, nyt paljon rauhallisempaa lauttasaaressa, lehtisaari oli myös ihana

Olen asunut sekä Töölössä että Haagassa enkä tunnista kuvailujasi ollenkaan. Molemmissa on rauhallista, paljon puistoja (mm. Keskuspuisto) ja Töölössä vielä merenranta vieressä. Lauttasaaren halki kulkee kaksi meluisaa autoväylää ja kyllä sielläkin remontteja tehdään ja katuja vedetään auki.

Vierailija
27/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomia eitä: Jakomäki, Kontula, Rastila, Malmi, Malminkartano, Mellunmäki, Tapulikaupunki, Vesala, Sörnäinen

Sitten semmoisia, joihin en yleisen esteettisen ankeuden, liian tiukkaan rakentamisen, viheralueiden puutteen yms. takia haluaisi mutta pakon edessä voisi asua: Pasila, Pihlajamäki, Pohjois-Haaga, Kannelmäki, Jätkäsaari, Kalasatama

Itse juuri pidän Pohjois-Haagasta, koska aluetta ei ole rakennettu liian tiukkaan. Tontit ovat isoja ja puita on paljon.

Vierailija
28/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Haagassahan on viheralueita vaikka kuinka. Oletko ajanut junalla ohi ja luullut, että Lassilan juna-asema on Haagaa eikä siellä mitään muuta olekaan kuin se rupuinen asema?

Vierailija
29/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana et sulla tollainen kokemus:). Nää on kanssa varmaan yksilöllisiä et missä tarkalleen kukakin siinä asuaa, itse kanssa sanoisin et se hesperianpuistolta sibeliuspuistolle oli inhottavin väli, kun siinä monta vuotta asuin, kerran keskellä päivää nistit laittoi ikkunoita autoista rikki ryöstellääkseen. Samoin se ruusankadun ympäristö oli itselle ehdoton ei liikkua ja en olisi ikinä muuttanut siihen nuorena naisena, koska aina oli nistejä kadulla pyörimässä asumisyksikön edessä. Haagassa kanssa itse huomannut miehiä jotka lähtee seuraamaan ja huutavat perään ja kerran yöllä heräsin siihen, että ryöstelivät pihalla mm.pihakalusteita ja ryöstäjien taskulamppujen valot osui meille sisälle. Jouluna kanssa joutunut useamman kerran soittamaan poliisit haagassa ryöstelyn takia.

Vierailija
30/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ydinkeskustassa en haluaisi asua. Haluan nähdä jotain vihreää ympärilläni.

Tästä syystä esim Punavuori. Olen siellä asunut ja kyllä kävi raskaaksi. 

Vierailija
31/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio-Sörnäinen-Vallila. Koska jokainen siellä vastaantuleva on elävä parodia. Tyyliin Windows95man. 

Vierailija
32/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltamäki! - ex-vankilaheebojen tukiasuntoja ja siten suht' gangsta mesta

Kontula - ainoa paikka, jossa minulta on ostarilla kyselty suoraan mistä saa huumeita.

Lauttasaari - itelle ahdistava paikka, vaikea selittää.

Puistola - tunnen liikaa ikäviä ihmisiä, jotka asuvat siellä.

Arabianranta - sokkeloinen talolabyrintti.

Merihaka - ankea betonihelvetti.

Sörnäinen - huumeinen nurkka.

Kaisaniemi - huumealue, paljon sekavaa kauttakulkijaa.

Laajasalo - hyljätyn oloinen, osin huumeinen ja lähellä Suomen surkeinta varuskuntaa, santista.

Vierailija
33/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sekä Töölössä että Haagassa enkä tunnista kuvailujasi ollenkaan. Molemmissa on rauhallista, paljon puistoja (mm. Keskuspuisto) ja Töölössä vielä merenranta vieres

Niinpä, nää on jokaiselle varmaan sellaisia mistä itse tykkää ja minkä itse kokee turvalliseksi. Itselle esim keskuspuisto oli tosi rauhaton, pyöriä viuhtoo puolin ja toisin ja asunnottomien määrä lisääntynyt valtavasti keskuspuistossa. Töölössä merenranta oli ihana, mutta sielläkin koko ajan jotain isoja rakennustöitä ja niitä on tottakai täällä Larussakin, itse en vaan ole täällä törmännyt yhteenkään nistiin edes tossa metriksellä ja merenranta paljon paljon rauhallisempi tässä avomeren puolella, kun esim töölössä. 

Vierailija
34/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupunki, uudet kantakaupunkimaiset asuinalueet. Vanhojen asuinalueiden pakkotiivistettävät osat. Raideliikenneasemien läheiset paikat. 

Niissä toteutetaan nykyisen ideologian mukaista asumista, jossa asukkaan ainoa tehtävä on maksimoida muiden taloudellinen tulos. Maksimaalinen tontinvuokra kaupungille, kaikki vapaa-ajanviettomahdollisuuden maksullisia, mahdollisimman vaikea lähteä muualle (autoa ja jopa polkupyörää vaikea ja/tai kallista säilyttää). Lisäksi näistä suoraan johtuva levottomuus, jolta ei todellakaan suojele alueen korkea tulotaso.

Mikä tahansa lähiö, joka on toistaiseksi säästynyt moiselta on hyvä.

Vierailija
35/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alueet Kulosaaresta itään. 

Vierailija
36/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei kiinnosta mikään, en haluaisi asua siellä. Eipä minun tarvitsekaan, onneksi asun Pohjois-Suomessa.

Vierailija
37/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en muuttaisi itä-Helsinkiin

Joo, Kulosaari. Ihan hirveä slummi.. tai Jollas.

Vierailija
38/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän minäkin huomannut🥶

Minkä? 

Vierailija
39/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hesat.

Vierailija
40/141 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantakaupunki, uudet kantakaupunkimaiset asuinalueet. Vanhojen asuinalueiden pakkotiivistettävät osat. Raideliikenneasemien läheiset paikat. 

Niissä toteutetaan nykyisen ideologian mukaista asumista, jossa asukkaan ainoa tehtävä on maksimoida muiden taloudellinen tulos. Maksimaalinen tontinvuokra kaupungille, kaikki vapaa-ajanviettomahdollisuuden maksullisia, mahdollisimman vaikea lähteä muualle (autoa ja jopa polkupyörää vaikea ja/tai kallista säilyttää). Lisäksi näistä suoraan johtuva levottomuus, jolta ei todellakaan suojele alueen korkea tulotaso.

Mikä tahansa lähiö, joka on toistaiseksi säästynyt moiselta on hyvä.

Tästä oon itse täysin samaa mieltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän