Vanhan ihmisen tunnistaa kirjoitustavasta, mutta miksi he kirjoittaa niin?
Esim tämä kopsattu facesta: "Meidän sukua on haudattu Kalevankankaalle ,, vein sukulaisten haudalle ,kynttilöitä ,,, Samalla kävin Juicen haudalla ,,, oli melkoinen kynttilämeri 🙏🕯"
Mitä ihmettä tarjoittaa tuo pilkkujen triplaaminen?
Kommentit (126)
En tunne vanhoja ihmisiä joita kiinnostaisi muusikoiden haudat. Pelimies käytti pisteitä. Joskus ihmettelin kun vanhempi laittoi pisteitä, silloin kun on kysyvä.
Noin kuusikymppiset ihmiset tunnistaa siitä että ne laittaa myös pilkut, väärään paikkaan tähän tapaan.
Ai, sä olet nähnyt vain vanhojen ihmisten kirjoittavan noin? Minä oon pistänyt merkille että iällä ei ole väliä, vaan tietyillä muilla asioilla.
En tunne yhtään vanhusta, joka kirjoittaisi noin. Eli ei tunnista ja eivät kirjoita.
Eivät enää huonon näön takia erota näppikseltä pilkun ja pisteen eroa?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, koska en tunne yhtään ihmistä joka noin tekee. Ainoastaan tällä palstalla nähnyt.
Feissarimokissa näkyy usein,,, tätä,, ja ihan eri kirjoittajilta. En tajua. Ei kukaan vanhempi sukulaiseni tai kukaan isovanhemmistani kirjoittanut noin.
Ehkä kyseessä on ihmistyyppi, joka on alkanut kirjoittaa näppäimistöllä vasta somen tullen, eikä ole saanut tilaisuutta oppia välilyöntisääntöjä ja sen sellaisia esim. opintojen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Noin kuusikymppiset ihmiset tunnistaa siitä että ne laittaa myös pilkut, väärään paikkaan tähän tapaan.
🤗
Ehkä pilkkujen sijasta oli tarkoitus käyttää pisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Enemmän nuorilla on ongelmia oikeinkirjoituksen kanssa, eihän nykyään enää kirjoiteta eikä lueta "perinteisellä tyylillä". Pannaas vielä pari,, pilkkua tuohon,, noin.
Matti Rönkä,,, HYVÄKSy KAVERI PYYNTÖ niin lähetän viestiä.,, on siellä alakulmassa
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään vanhusta, joka kirjoittaisi noin. Eli ei tunnista ja eivät kirjoita.
Facessa näitä näkee paljonkin
He kirjoittaVAT. Se on monikko.
En ole ikinä nähnyt mitään pilkkuja.
Ennen vanhaan kouluissa opetettiin oikeinkirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Ai, sä olet nähnyt vain vanhojen ihmisten kirjoittavan noin? Minä oon pistänyt merkille että iällä ei ole väliä, vaan tietyillä muilla asioilla.
Se on panna merkille. Normaali verbi, paneminen. Yläasteella voi hihityttää.
Ot.
Ap, otsikko kirjoitetaan: he kirjoittavat niin.
Mulla on uudessa läppärissä nolla ja pilkku vaihtaneet paikkaa edelliseen verrattuna, tosi usein tulee ,, kun pitäis laittaa 00.
En tiedä, koska en tunne yhtään ihmistä joka noin tekee. Ainoastaan tällä palstalla nähnyt.