Pelottaako teitä tämä maailmantilanne?
Itsräni on alkanut pelottaa. Ekaa kertaa qikuiselämäni aikana .
Kommentit (180)
Ei pelota. En vaivaa päätäni sellaisilla asioilla joihin en pysty vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei pelota, niin kyllä huolestuttaa. Joka aamu saa avata uutisetajatuksella, että mitä sairasta taas tulee rapakon takaa, ja joko ydinohjukset alkaa lentelemään.
Ja kun kuuntelee tänään näitä Virkkusia ja Orpoja, niin kyllä tässä jo valmistaudutaan USA:n lähtöön Euroopasta... ja NATO:sta.
Ja se on NATO:n loppu. Ja sinne meni 5.artikla ja turvatakuut. Kaikki menee uusiksi.
Tämä kyllä vähän pelottaakin, pakko myöntää. Venäjällä on tilaisuus tässä.
Ei lähde mikään maa natosta, venäjä haluaa alaskan. Venäjä on dead man walking.
Mistäs tuon keksit?
Niin se sotarikollinen putin sanoi pari vuotta sitten puheessaan että haluaa tsaarin ajan hallintoalueet takaisin.
Ap laita korkki kiinni, sitten pelottaa vähemmän !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita.
Joo. Tämä.
Mäkin mietin, että mikä hesarinkin uutisoinnista on oikeasti totta ja mikä ei.
Mitä Trump on oikeasti sanonut ja mitä ei. Sitä ei voi yhtään tietää. Hesarilla on oma propagandansa ja Trump on muuten vaan arvaamaton.
Totuutta on vaikea nykyään saada selville.
Suomalainen media on varsin luotettava. Huolestuttavaa on se, että monet uskovat kansainvälisiä keskustelupalstoja enemmän kuin mediaa. Näin he tulevat aivopestyiksi.
Pelottaa tottakai. Toisaalta tilanne velloo ja kuohuu niin paljon että käänteet voi olla tosi nopeitakin. En pidä esim. ollenkaan mahdottomana että USA on pian sisällissodassa.
Ei erityisesti. Kylmän sodan aikaa eläneenä sitä on tottunut siihen, että pienet on pelinappuloita. Siksi en ymmärrä (ehkä olen hieman suomettunut), miksi suomalaiset unohtaa jatkuvasti tuhatvuotisen historian naapureiden kanssa. Aina ne on mopottaneet ja kiusanneet meitä. Pitää vaan yrittää tulla toimeen. Ei kannata isotella. enkä luota muiden apuun tiukan paikan tullen. Totuus on, että maailmassa ei ole ollut tapana uhrautua toisten puolesta pyyteettä. Ja oikeus seuraa aina voittajan miekkaa. Mekin maksoimme 2. ms:n jälkeen sotakorvauksia NL:lle, vaikka hehän meiltä riistivät täysin oikeudetta maata. Oli vaan pakko niellä. He aloittivat, he "turvasivat" rajojaan. Ei oikeastaan eroa siitä, mihin Ukraina joutuu nyt alistumaan. Tosin erona on, että siellä ei ole ollut edes sitä talvisodan henkeä puolustaa yleisesti maataan kuten täällä oli. Osa toki, mutta luvattoman paljon siellä on vältelty maanpuolustusta ja armeija kärsii koko ajan miehistöpulaa, kun pieni osa porukasta on valmiita uhrautumaan.
Ärsyttävää toki, mutta en osaa pelätä. Asiat järjestyy jotenkin. JA aina voi täältä häipyä, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita.
Joo. Tämä.
Mäkin mietin, että mikä hesarinkin uutisoinnista on oikeasti totta ja mikä ei.
Mitä Trump on oikeasti sanonut ja mitä ei. Sitä ei voi yhtään tietää. Hesarilla on oma propagandansa ja Trump on muuten vaan arvaamaton.
Totuutta on vaikea nykyään saada selville.
Suomalainen media on varsin luotettava. Huolestuttavaa on se, että monet uskovat kansainvälisiä keskustelupalstoja enemmän kuin mediaa. Näin he tulevat aivopestyiksi.
"Varsin" on tosi suhteellinen käsite.
Minusta Suomen media on tullut tosi epäluotettavaksi nyt 20-luvulla. Huomasin sen jo koronauutisoinnin aikana. Vielä 2019 kaikki oli suht luotettavaa mutta sen jälkeen tilanne on muuttunut todella paljon.
Mediatalot tehtailevat vain kohujuttuja. Oikea fakta on ihan unohtunut.
Noh.. 36 vuotta olen saanut elää. Niin mä sen otan.
Jos Venäjä päättää mun elämän jatkumisesta niin sitten käyköön Niin.
En mä meinaa itseäni tapattaa poliitikkojen populistisissa sodissa.
Eu on peto ,pitää olla pöydissä.Pikku Suomeltako jotain kysyttäisiin ,korkeintaan rahat kelpaa.Virkkunen kerjuulla yäk.
Eipä pelota. Itse asiassa olisi jännää ja huisaa jos keväällä muutama rohkea mies varustautuisi ja menisi venäjän alueelle samoilemaan vienan karjalan korpiin sota-ajan kaukopartioiden meininkillä, ei nyt kuitenkaan junia suistettaisi vaan jätettäisiin lappuja joissa lukee: me kävimme taas
50 miljaardia ukrainalleko taas.Onko Virkkusella ja Orpolla rahahanat auki?
Pelottaa. Tai ehkä enemmänkin vihastuttaa, turhauttaa ja masentaa. Ihmiskunta vaan taantuu. Eilen purskahdin itkuun lukiessani uutisia, eka kerta sitten sodan alun. Ärsyttää miten saamaton EU on, miten vaan aina kokoustetaan ja annetaan lausuntoja, heristellään sormea ja luullaan, että kun Suomi on lopettanut kaupan Venäjän kanssa, niin johan niiden talous sakkaa. Puolet maailmasta käy edelleen kauppaa sen kans ja näkeehän sen jo tuosta varjolaivastohommastakin.
Meillä ois häät kesällä. Ite mietin sitä, onko mun puoliso silloin jo jossain rintamalla vai onko koko Eurooppa räjäytetty tuhkaksi. Oon kolmekymppinen ja ekaa kertaa ikinä vähä olin pohtimassa, oisko lasten hankinta hyvä juttu, mutta ei todellakaan. Ei huvita olla osa tätä yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa kun Suomi aukoilee päätään ja pysyy järkähtämättömässä kannassaan ja sitä myötä voi Suomi joutua sotaan toisia liikaa puolustaessaan. Oma maa ensin.
Jos Suomi hulluttelee vielä lähettämällä nuoria miehiä taistelemaan Ukrainaan, se on tuomittavaa.
Sä tykkäät nöyristellä ja madella roiston edessä? Kuvittelet, että se jättää sut rauhaan kun nuolet saapasta?
Vähimmällä pääsemme kun tuemme Ukrainan voittoon nyt. Ja Venäjä paskaksi.
No jos valita saan niin mieluummin kuitenkin elän kuin kuolen. Tuollaiset Venäjä paikaksi kommentit ovat populismia ja itsetuhoista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Saapa nähdä. Vähän veikkaan, että JEF:illä ja brittien lupauksilla ei ole merkitystä, mikäli USA vetäytyy Euroopasta ja NATO:sta.
Saatan olla väärässäkin. Mutta kyllä tässä menee sopimukset ja takuut uusiksi kaikkialla."
Toivon puolestasi veli venäläinen, että Putin valitsee oikein - olihan se aika vittumaista jos sinunkin pitäisi mitättömänä palkollisena höyrystyä tuoliisi miehen takia jolle sinun elämälläsi tai työlläsi ei ole kopeekankaan verran merkitystä. Nytkin voisit turhan työsi sijaan olla tekemässä historiaa ja istua kiikarikiväärin kanssa vapauttamassa maailmaa siitä kaikkein todennäköisimmästä kolmannen maailmansodan sytyttäjästä.
On teillä jutut. Hyvä että on mielikuvitusta keksiä noita tarinoita. Vaan eikö tuo ahdista, kun näkee aina jokapuolella venäläisiä?
Ei mua vielä, kun poikani on alakouluikäinen. Sitten kun hän on käynyt armeijan, niin sitten varmaan olen huolissani lopun ikää :/
Vierailija kirjoitti:
Eipä pelota. Itse asiassa olisi jännää ja huisaa jos keväällä muutama rohkea mies varustautuisi ja menisi venäjän alueelle samoilemaan vienan karjalan korpiin sota-ajan kaukopartioiden meininkillä, ei nyt kuitenkaan junia suistettaisi vaan jätettäisiin lappuja joissa lukee: me kävimme taas
Saattaa tulla noista jännistä ja huisista reissuista vähän pidempiä kuin toivookaan.
Oon yli 60-v. ja sellainen tunne on ollut viime vuodet, etten ymmärrä nykyajasta paljon mitään. Eikä edes kiinnosta - ehkä se on pahin juttu tässä. En ole kiinnostunut tekoälystä, inhoan jatkuvaa muutosta työelämässä, joitakin nykyajan uusia fraaseja ja sanoja ja uutisten klikkiotsikoita. Ja tosiaan, nykyinen maailmanpoliittinen tilanne ei myöskään nosta mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syytä pelätä . Meillä on täällä Suomessa turvana Perussuomalaiset isänmaan puolustajat, maailmalla Donald Trump ja Israelin Valittu kansa joka rukoilee meidän kaikkien hyvien ihmisten puolesta Häntä, ainoaa ja oikeata.
Tuon kreisin kolmikon kanssa highway to hell...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syytä pelätä . Meillä on täällä Suomessa turvana Perussuomalaiset isänmaan puolustajat, maailmalla Donald Trump ja Israelin Valittu kansa joka rukoilee meidän kaikkien hyvien ihmisten puolesta Häntä, ainoaa ja oikeata.
Totuus ei pala tulessakaan, mutta pakanat, vääräuskoiset huivipäät ja punalippuiset plakoot helvetin tulessa. Siunattuja ovat oikeamieliset ja hurskaat...
Sinä muita tuomitseva taidat jäädä rannalle, kun Jeesus saapuu ja nappaa mukaansa jonkun noista mainitsemistasi.
Oloni parani kun katselin tätä, noin 10 kertaa Jotenkin kiva tietää, että tämänkin tekijät ovat kuitenkin amerikkalaisia. Ei ne kaikki ole pahoja.