Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä tämä maailmantilanne?

Vierailija
20.02.2025 |

Itsräni on alkanut pelottaa. Ekaa kertaa qikuiselämäni aikana .

Kommentit (180)

Vierailija
121/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ei pelota, niin kyllä huolestuttaa. Joka aamu saa avata uutisetajatuksella, että mitä sairasta taas tulee rapakon takaa, ja joko ydinohjukset alkaa lentelemään.

Ja kun kuuntelee tänään näitä Virkkusia ja Orpoja, niin kyllä tässä jo valmistaudutaan USA:n lähtöön Euroopasta... ja NATO:sta. 

Ja se on NATO:n loppu. Ja sinne meni 5.artikla ja turvatakuut. Kaikki menee uusiksi.

Tämä kyllä vähän pelottaakin, pakko myöntää. Venäjällä on tilaisuus tässä. 

Suomi ei tarvitse Natoa ydinaseisiin. Meillä on ne myös JEF:n kautta britannialta. Kannattaa muistaa, että britannia takasi aivan omasta halustaan Suomen ja Ruotsin turvallisuuden Natojäsenyyden käsittelyn ajaksi ja tuo turvatakuu toimii puolin ja toisin. 

Joten vaikka Trump onkin Putinin panopatja niin Suomella on silti hyviä ystäviä siltä varalta, että Trumpin kulta

Sinä olet väärässä jos luulet  että mikä tahansa toinen maa Suomen puolesta ydinasetta käyttäisi.

Ajatteletko omilla aivoillasi lainkaan? Vain typerys uskoo tuollaisiin sopimuksiin.

Vierailija
122/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ja ahdistaa. Just sanoin iäkkäille vanhemmilleni, että hoidan heidät tarvittaessa Ruotsiin ystävieni luo, jos tilanne täällä Suomessa eskaloituu oikein pahaksi. Itse olen vielä sitä ikäluokkaa ja sukupuolta, että itseäni isänmaa kutsuu, jos.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee isompi ja laajempi sota niin se laittaa kaiken maailman hörhöt ja kaikesta valittajat ruutuun. Se hyvä seuraisi. Nyt vaan valitetaan kun ei saa sitä tätä tai tuota kun ei ole tarpeeksi tukia.  Veronmaksajien pitäs rahoittaa kotilusmut.

Sinä haukut "kotilusmuiksi" ihmisiä, jotka tarvitsevat yhteiskunnan tukia. Sinun kaltaisiako tässä pitäisi sodan tullen lähteä puolustamaan? Arvaa motivoiko.

Vierailija
124/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pitäisi pelottaa?

Vierailija
125/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelotti kolme vuotta sitten kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Paljon. Kävin läpi kaikenmaailman skenaariot ja tajusin lopulta, että pohjimmainen pelko liittyi kuolemaan. Eli kyseessä on kuolemanpelko. Aloin sitä työstää ja nyt olen siinä pisteessä, että hyväksyn sen, kuoleman, tulee milloin tulee, enhän muuta voisikaan. Eli ei enää oikeastaan pelota.

Vierailija
126/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 60-v. ja sellainen tunne on ollut viime vuodet, etten ymmärrä nykyajasta paljon mitään. Eikä edes kiinnosta - ehkä se on pahin juttu tässä. En ole kiinnostunut tekoälystä, inhoan jatkuvaa muutosta työelämässä, joitakin nykyajan uusia fraaseja ja sanoja ja uutisten klikkiotsikoita. Ja tosiaan, nykyinen maailmanpoliittinen tilanne ei myöskään nosta mielialaa.

Itsehän en mm. Näistä syistä ja monista muista johtuen ole kovin optimistinen maailman suhteen.

Kun ilmastonmuutos ottaa vielä kierroksia niin maailma selvästi ajautuu sellaiseksi jossa diktatuurien kaltaiset valtiot jyräävät. Itse pidän todennäköisenä että demokratia tulee katoamaan poliittisena järjestelmänä, sellaisena siis jona sen Euroopassa tunnemme.

Vierailija
127/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelotti kolme vuotta sitten kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan. Paljon. Kävin läpi kaikenmaailman skenaariot ja tajusin lopulta, että pohjimmainen pelko liittyi kuolemaan. Eli kyseessä on kuolemanpelko. Aloin sitä työstää ja nyt olen siinä pisteessä, että hyväksyn sen, kuoleman, tulee milloin tulee, enhän muuta voisikaan. Eli ei enää oikeastaan pelota.

Kuolla kuuluu sanoo laulukin. Kun kaikki yli satakolmekymmentä vuotiaat ja yli ovat jo aikojen saatossa kuolleet, niin ei se niin hirveätä ole.

Vierailija
128/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon yli 60-v. ja sellainen tunne on ollut viime vuodet, etten ymmärrä nykyajasta paljon mitään. Eikä edes kiinnosta - ehkä se on pahin juttu tässä. En ole kiinnostunut tekoälystä, inhoan jatkuvaa muutosta työelämässä, joitakin nykyajan uusia fraaseja ja sanoja ja uutisten klikkiotsikoita. Ja tosiaan, nykyinen maailmanpoliittinen tilanne ei myöskään nosta mielialaa.

Itsehän en mm. Näistä syistä ja monista muista johtuen ole kovin optimistinen maailman suhteen.

Kun ilmastonmuutos ottaa vielä kierroksia niin maailma selvästi ajautuu sellaiseksi jossa diktatuurien kaltaiset valtiot jyräävät. Itse pidän todennäköisenä että demokratia tulee katoamaan poliittisena järjestelmänä, sellaisena siis jona sen Euroopassa tunnemme.

Vapautensa jos vaihtaa orjuuteen, on ansainnut orjan osan.

Vierailija
129/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärioikestohallitus ajaa suomea kohti sotaa ja trumppi ei puutu kulkuun. siis suomi saa 20 min sisään ydinaseella tehdyn hyökkäyksen. me siis eliiti puolustamme ukrainaa mutta emme suomea siis äänestitkö näin? Jäljelle jää ukrainan (euroopan) häviö ja itse vaadin äärioikeston vastuuseen laittoa.

Vierailija
130/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla oli ihan normisettiä ettei illalla nukkumaan mennessä tiennyt tarvitseeko aamulla herätä. 

Vierailija
131/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista voi lukea uutisista, mutta kun käy kävelyllä metsässä. Se paikka on aika samanlainen kun on ollut aina. Jos haluat olla onnellinen tässä hetkessä, lopeta uutisten lukeminen ja katsominen. Yleensä asioita liioitellaan niissä. Moni ennustus ja analyysi tulevasta jäänyt toteutumatta.

Vierailija
132/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika onnellinen jos se woke ja sateenkaarihössötys nyt loppuis vaikka kokonaan.

Vierailija
133/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo Bushin aikana 00-luvulla miettineeni, kuinka sairas yhteiskunta USA on ja presidentin rajattomat valtaoikeudet ovat valtava uhka maailmalle. on ihan höpöä, että tuossa maassa presidentti ei olisi lain yläpuolella. Kaikki republikaanipressat ovat rikkoneet USAn perustuslakia joutumatta syytteeseen.

Toivon että USA:han tulee sisällissota tai muu vastaava kriisi, jonka myötä yhteiskunnan rakenne muuttuisi tasa-arvoisemmaksi ja puoluekenttä monipuolistuisi. Nyt maa ei eroa Neuvostoliitosta kuin siinä, että puolueita on sentään kaksi. Senaatti ja kongressi samaa teatteria kuin duuma.

Vierailija
134/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa tottakai. Toisaalta tilanne velloo ja kuohuu niin paljon että käänteet voi olla tosi nopeitakin. En pidä esim. ollenkaan mahdottomana että USA on pian sisällissodassa.

TAvallaan USA ja Venäjä on samassa tilanteessa. Kumpikin entisiä suurvaltoja, kumpikin hajoamassa diktaattorinsa sekoiluihin. Venäjä on hajonnut ennenkin, ja nopeasti. USA:lla kyseessä ensimmäinen hajoaminen, sisällissotaahan siellä on kokeiltu ennenkin.

Vierailija
135/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota mutta Vi...UTTAA niin että meinaa taju lähteä. N54

Vierailija
136/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita. 

Mun mielestä media kertoo aivan liikaakin, sotauutisointia tulvillaan kaikki nykyään, vähemmästäkin saadaan ihmiset ahdistumaan. Sitä en sitten tiedä, minkä verran on vääristelyä tai liijoittelua.

Eivät kerro totuutta. Uutiset vedetään jostain demokraattien hallinoimist CNN lähteistä ja kuten jenkeissäkin tiedetään sillä tavalla ei saa todellista kuvaa vaan uutisia pitää katsoa eri lähteistä. Katsokaa niitä kokonaisia trumpin puheita ja haastatteluja. Ei vaan irroitettuja lauseita ja pätkiä niin nopeasti huomaa että asioita liioitellaan ja vääristellään sekä jätetään kertomatta niin että asioiden kuva tulee täällä aivan vääräksi. 

Ajatella. On lähteitä jotka eivät ole jenkeissä ollenkaan. Eikä Trumpin puheet olet koko maailman kuva.

Vierailija
137/180 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Teemu Selännettä ei huoleta.

Vierailija
138/180 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika onnellinen jos se woke ja sateenkaarihössötys nyt loppuis vaikka kokonaan.

Niin eli ei haittaa vaikka oma maasi tai maailma loppuisi siinä samalla? Tyypillinen persu.

Vierailija
139/180 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että feministit ovat hipihiljaa siinä vaiheessa, kun tulee puheeksi että kuka lähtee rintamalle sotimaan. Ei kuulu enää puheenvuoroja DEI-rekryämisestä tai tasa-arvosta.

Vierailija
140/180 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli ei haittaa vaikka oma maasi tai maailma loppuisi siinä samalla? Tyypillinen persu.

Mikään ei ole liian suuri hinta sosialismin kukistamisesta, ei mikään!

Mitään tätä ei tarvittaisi jos sosialisti kykenisi katsomaan peiliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi