Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä tämä maailmantilanne?

Vierailija
20.02.2025 |

Itsräni on alkanut pelottaa. Ekaa kertaa qikuiselämäni aikana .

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei pelota, niin kyllä huolestuttaa. Joka aamu saa avata uutisetajatuksella, että mitä sairasta taas tulee rapakon takaa, ja joko ydinohjukset alkaa lentelemään.

Ja kun kuuntelee tänään näitä Virkkusia ja Orpoja, niin kyllä tässä jo valmistaudutaan USA:n lähtöön Euroopasta... ja NATO:sta. 

Ja se on NATO:n loppu. Ja sinne meni 5.artikla ja turvatakuut. Kaikki menee uusiksi.

Tämä kyllä vähän pelottaakin, pakko myöntää. Venäjällä on tilaisuus tässä. 

Vierailija
82/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on aina ollut. Poliitikot jauhaa paskaa ja sotilaat sillä aikaa kuolee. Venäjä ei usko kuin voimaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita. 

Mun mielestä media kertoo aivan liikaakin, sotauutisointia tulvillaan kaikki nykyään, vähemmästäkin saadaan ihmiset ahdistumaan. Sitä en sitten tiedä, minkä verran on vääristelyä tai liijoittelua.

Eivät kerro totuutta. Uutiset vedetään jostain demokraattien hallinoimist CNN lähteistä ja kuten jenkeissäkin tiedetään sillä tavalla ei saa todellista kuvaa vaan uutisia pitää katsoa eri lähteistä. Katsokaa niitä kokonaisia trumpin puheita ja haastatteluja. Ei vaan irroitettuja lauseita ja pätkiä niin nopeasti huomaa että asioita liioitellaan ja vääristellään sekä jätetään kertomatta niin että asioiden kuva tulee täällä aivan vääräksi. 

Vierailija
84/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, olen valmistautunut sukupuolisotaan jo vuosia.  Feministit, olen valmis!

Vierailija
85/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ei pelota, niin kyllä huolestuttaa. Joka aamu saa avata uutisetajatuksella, että mitä sairasta taas tulee rapakon takaa, ja joko ydinohjukset alkaa lentelemään.

Ja kun kuuntelee tänään näitä Virkkusia ja Orpoja, niin kyllä tässä jo valmistaudutaan USA:n lähtöön Euroopasta... ja NATO:sta. 

Ja se on NATO:n loppu. Ja sinne meni 5.artikla ja turvatakuut. Kaikki menee uusiksi.

Suomi ei tarvitse Natoa ydinaseisiin. Meillä on ne myös JEF:n kautta britannialta. Kannattaa muistaa, että britannia takasi aivan omasta halustaan Suomen ja Ruotsin turvallisuuden Natojäsenyyden käsittelyn ajaksi ja tuo turvatakuu toimii puolin ja toisin. 

Joten vaikka Trump onkin Putinin panopatja niin Suomella on silti hyviä ystäviä siltä varalta, että Trumpin kultainen suihku kulkeutuu Putinin aivokanavaan.

Vierailija
86/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa, sanoo näin: Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan. Herra pelastaa sinut linnustajan ansasta ja pahan sanan vallasta. Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi. Et pelkää yön kauhuja etkä päivällä lentävää nuolta, et ruttoa, joka liikkuu pimeässä, et tautia, joka riehuu keskellä päivää. Vaikka viereltäsi kaatuisi tuhat miestä ja ympäriltäsi kymmenentuhatta, sinä säästyt. Saat omin silmin nähdä, miten kosto kohtaa jumalattomia. Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa. Onnettomuus ei sinuun iske, mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi. Sinä poljet jalkoihisi leijonan ja kyyn, tallaat maahan jalopeuran ja lohikäärmeen. Herra sanoo: Minä pelastan hänet, koska hän turvaa minuun. Hän tunnustaa minun nimeäni, siksi suojelen häntä. Kun hän huutaa minua, minä vastaan. Minä olen hänen tukenaan ahdingossa, pelastan hänet ja nostan taas kunniaan. Minä annan hänelle kyllälti elinpäiviä, hän saa nähdä, että minä autan häntä.

Psalmit 91:1-10, 13-16 FB92

https://bible.com/bible/330/psa.91.1-16.FB92

Vierailija
87/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde mikään maa natosta, venäjä haluaa alaskan. Venäjä on dead man walking.

Vierailija
88/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveästi. Olen ajatellut, että pitää löytää mies pitämään huolta oon ite liian hentorakenteinen jos pitää tapella.

Vierailija
89/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei tarvitse Natoa ydinaseisiin. Meillä on ne myös JEF:n kautta britannialta. Kannattaa muistaa, että britannia takasi aivan omasta halustaan Suomen ja Ruotsin turvallisuuden Natojäsenyyden käsittelyn ajaksi ja tuo turvatakuu toimii puolin ja toisin. 

Joten vaikka Trump onkin Putinin panopatja niin Suomella on silti hyviä ystäviä siltä varalta, että Trumpin kulta

Saapa nähdä. Vähän veikkaan, että JEF:illä ja brittien lupauksilla ei ole merkitystä, mikäli USA vetäytyy Euroopasta ja NATO:sta.

Saatan olla väärässäkin. Mutta kyllä tässä menee sopimukset ja takuut uusiksi kaikkialla.

Vierailija
90/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveästi. Olen ajatellut, että pitää löytää mies pitämään huolta oon ite liian hentorakenteinen jos pitää tapella.

Ota komea Iigor - sen vahva käsi pitää sinut nöyränä ja nuhteessa.

Vierailija
91/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavinta tässä on loppujen lopuksi se, että tässä nykymaailmassa muutamat oman edun tavoittelijat voivat näköjään toimia miten haluaa, vailla vastuuta käytännössä mistään kenellekään. Ja näille paskapäille ei tunnu olevan minkäänlaisia vastavoimia missään. 

Tämä pelottaa ja raivostuttaa minuakin. Ja ilmiö ei ulotu vain noihin ns. suurvaltojen mielipuolisiin johtajiin.

Tänään pidetyssä Euroopan kriisiä koskevassa tiedotustilaisuudessa Orpo aloitti sillä, että kertoi, miten tärkeää on saada talous kasvuun, kun ajat ovat huonot. Tämä siis tarkoittaa, että Orpo haluaa, että pieni- ja keskituloiset valittamatta raatavat entistä kovemmin, jotta saadaan tuota autuaaksi tekevää kasvua, joka siis tuottaa hyvää vain sille pienelle joukolle, jolle varallisuus on jo valmiiksi keskyttynyt.

Lähinnä itketti Suomen puolesta, kun tuota kuunteli. Varmaa on, että tältä porukalta on sota-aikanakaan turhaa odottaa mitään solidarisuutta.

Vierailija
92/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde mikään maa natosta, venäjä haluaa alaskan. Venäjä on dead man walking.

Mistäs tuon keksit?

Vierailija
93/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lähipiirissä eikä töissä puhu tästä tilanteesta mitään. Tuntuu kuin olisin ainoa joka tätä miettii päivittäin. Kummallista. Onko ihmisillä joku torjunta päällä? 

Mulla ainakin puhdas itsesuojeluvaisto, en halua ahdistua niin että tulen hulluksi ja päädyn pöpilään. Ja niin käy, jos jatkuvasti puhun ja mietin ja vatvon näitä asioita, riittää kun kaikki media pursuaa sotaa, ukrainaa, Trumpia ja Puuttinia. Minä yritän keskittyä omaan jokapäiväiseen normaaliin elämääni.

Vierailija
94/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä. Vähän veikkaan, että JEF:illä ja brittien lupauksilla ei ole merkitystä, mikäli USA vetäytyy Euroopasta ja NATO:sta.

Saatan olla väärässäkin. Mutta kyllä tässä menee sopimukset ja takuut uusiksi kaikkialla."

Toivon puolestasi veli venäläinen, että Putin valitsee oikein - olihan se aika vittumaista jos sinunkin pitäisi mitättömänä palkollisena höyrystyä tuoliisi miehen takia jolle sinun elämälläsi tai työlläsi ei ole kopeekankaan verran merkitystä. Nytkin voisit turhan työsi sijaan olla tekemässä historiaa ja istua kiikarikiväärin kanssa vapauttamassa maailmaa siitä kaikkein todennäköisimmästä kolmannen maailmansodan sytyttäjästä.

Vierailija
95/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota. Elämä on siitä varma tapaus, että se päättyy joka tapauksessa kuolemaan niin Trumpin kuin Putininkin kohdalla. Trumpin elämäntavoilla sepelvaltimo on tukossa mahdollisesti jo hyvinkin nopeasti tai sitten verenpääsy estyy aivoihin ja ukko jää vemputtavaksi vihannekseksi.

Jos sota on syttyäkseen - se syttyy - Venäjä on Putinin johdolla niin murhanhimoinen ja ihmiselämästä piittaamaton, että se puree Trumpiakin persuksiin. Jos tulevat tänne, tulee olla ilo täyttää joukkohaudat niillä jotka vielä uskovat, että Suomi olisi helpompi pala kuin Ukraina.

Trumpin kohdalla vaan on mahdoton esim. huomata jos ukko saa aivohalvauksen. Kun jo valmiiksi on paha otsalohkodementia ja järkyttävät pershäröt, eli puheissa ei järjen häivää enää vuosiin, niin miten hänen kohdallaan olisi edes mahdollista huomata, että nyt on isompi suoni tukossa...

Vierailija
96/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee sota nii lähetään vaan kaikki Ruotsiin terrori iskujen sekaan. Varmaan se on parempi vaihtoehto kuin joutua Venäjän diktatuurin alaiseksi.

Vierailija
97/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lähipiirissä eikä töissä puhu tästä tilanteesta mitään. Tuntuu kuin olisin ainoa joka tätä miettii päivittäin. Kummallista. Onko ihmisillä joku torjunta päällä? 

No mitä se pelko tai asiasta kauhistelu muka auttaa? Poistuuko se tilanne sillä tai kenties itkujen tirauttelu?

No ei tietenkään mutta keskustelua asiasta ei käydä. Se on kummallista ja sitä ihmettelen. 

Vierailija
98/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin puhdas itsesuojeluvaisto, en halua ahdistua niin että tulen hulluksi ja päädyn pöpilään. Ja niin käy, jos jatkuvasti puhun ja mietin ja vatvon näitä asioita, riittää kun kaikki media pursuaa sotaa, ukrainaa, Trumpia ja Puuttinia. Minä yritän keskittyä omaan jokapäiväiseen normaaliin elämääni.

Aika samoin ajattelen, ja varmasti moni muukin. Tietynlainen optimismiharhahan on terveen ihmisen merkki. Maailma on tällä hetkellä niin kauhea paikka ja tulevaisuus suurella todennäköisyydellä niin synkkä, että jos näille ajatuksille antaa sijaa, masentuu ja lamaantuu.

Vierailija
99/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kun Suomi aukoilee päätään ja pysyy järkähtämättömässä kannassaan ja sitä myötä voi Suomi joutua sotaan toisia liikaa puolustaessaan. Oma maa ensin.

Jos Suomi hulluttelee vielä lähettämällä nuoria miehiä taistelemaan Ukrainaan, se on tuomittavaa.

"hulluttelee" Vähän vielä on suomessasi petrattavaa...

Vierailija
100/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita. 

Joo. Tämä.

Mäkin mietin, että mikä hesarinkin uutisoinnista on oikeasti totta ja mikä ei.

Mitä Trump on oikeasti sanonut ja mitä ei. Sitä ei voi yhtään tietää. Hesarilla on oma propagandansa ja Trump on muuten vaan arvaamaton.

Totuutta on vaikea nykyään saada selville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä