Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako teitä tämä maailmantilanne?

Vierailija
20.02.2025 |

Itsräni on alkanut pelottaa. Ekaa kertaa qikuiselämäni aikana .

Kommentit (180)

Vierailija
61/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetti juuri pelottamasta, kun hullu-Biden ei ole enää vallassa.

Jep, oli kyllä ihan totaalista hulluttelua tuo Bidenin hallintoaika...ainakin näihin kolmeen viikkoon verrattuna mitä tuo uusi on nyt ollut vallassa. 

Vierailija
62/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi suomi tuhlaa varoja enää ukrainaan. Tilanne ratkaistaan muualla eikä suomen miljardit ukrainaan auta mitään. Voimme tarvita näitä varoja kohta itse. Sitä pillarilla hetkessä läjään ajettavaa naurettavaa aitaakin rakentavat sinne kaakkoissuomeen missä muutenkin enemmän resurssia. Meidän päättäjät ovat täysin harhaisia kuvitelmineen ja puheineen. 

Että terveisiä vaan täältä suomineidon vyötäröltä itärajalta.

Tuliko kenkää Kokoomuksen syvistä riveistä, kätyri?

No sinä ainakin olet niissä riveissä!

Vierailija
64/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se outoa,jos ei pelottaisi, kun maailmasta ollaan tekemässä diktatuuria.

Itärajan takana yksi imperialistinen hullu, rapakon takana toinen,kenties vielä hullumpi. Kummallekaan eivät vanhat sopimukset , valtioiden suvereniteetti ja demokratia merkitse mitään, vallanhimo on pimittänyt kummankin päät.

Eihän tämä nyt mitenkään hyvälle vaikuta. Nuorten ja lasten tulevaisuus pelottaa kaikkein eniten, se vaikuttaa sisältävän vain huonoja asioita.

Ei sisällä jos nuoret ja aikuiset nousevat vastarintaan. ( siihen teitä tanssijoita tarvitaan, enää ei niellä mitä annetaan).

Vierailija
65/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee isompi ja laajempi sota niin se laittaa kaiken maailman hörhöt ja kaikesta valittajat ruutuun. Se hyvä seuraisi. Nyt vaan valitetaan kun ei saa sitä tätä tai tuota kun ei ole tarpeeksi tukia.  Veronmaksajien pitäs rahoittaa kotilusmut.

Vierailija
66/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita. 

Vierailija
67/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa, olen jo moneen kertaan sotinut kolmannen maailmansodan päässäni eri lopputulemin, joten tavallaan hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Jos nyt käy niin, että Trump on luvannut Putinille vapaat kädet itä-euroopan suhteen, niin sitten käy. Ei siinäkään skenaariossa Venäjälle hyvin käy. Ja eloonjääneitäkin on. Toisekseen huru-ukot on niin vanhoja ja sekaisin päästään, että koko sekoilu voi loppua ihan luonnollisistakin syistä milloin tahansa.

Osa heidän johtajistaan on aika lailla yli heikäläisten miesten keski-iän. 

Vierailija
68/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin pelottaa niin se miten meidän maan oma media valehtelee ja jättää kertomatta asioita. Ja vääristelee tosiasioita. 

Mun mielestä media kertoo aivan liikaakin, sotauutisointia tulvillaan kaikki nykyään, vähemmästäkin saadaan ihmiset ahdistumaan. Sitä en sitten tiedä, minkä verran on vääristelyä tai liijoittelua.

Vierailija
69/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi suomi tuhlaa varoja enää ukrainaan. Tilanne ratkaistaan muualla eikä suomen miljardit ukrainaan auta mitään. Voimme tarvita näitä varoja kohta itse. Sitä pillarilla hetkessä läjään ajettavaa naurettavaa aitaakin rakentavat sinne kaakkoissuomeen missä muutenkin enemmän resurssia. Meidän päättäjät ovat täysin harhaisia kuvitelmineen ja puheineen. 

Että terveisiä vaan täältä suomineidon vyötäröltä itärajalta.

Tuliko kenkää Kokoomuksen syvistä riveistä, kätyri?

Jokainen itärajalla asuva tietää mitä sota naapurin kanssa on, koska edellisen sodan jäljet näkyvät täällä edelleen niin monessa asiassa. Silloin kun itärajalta alkaa tulla rautaa  läpi, nämä arvoista ja ideologioista puhuvat nysvät jonottavat lyhimmässä jonossa ruotsin laivaan. Minä suolaan tulijoita ikkunasta hirvikiväärillä tuohon viereiselle pellolle.

Tulisitko kanssani? Tuskin!

Realiteetit kohilleen ja turha rahan haaskuu ulkomaille pois!

Vierailija
70/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on sen kaltainen talousjärjestelmä, että se tarvitsee lamakausia ja myös sotakausia. Ja kun sitä halutaan ylläpitää (äänestäjien toimesta myös), niin tämä kuuluu asiaan. Meillä on sellaiset johtajat, jotka olemme ansaineet ja joita olemme äänestäneet. Se pelottaa minua enemmän kuin joku sota, jolle itse en voi mitään muuta kuin kärsivällisesti äänestää täysin uudenlaisiai ajattelijoita päättäjiksi. me olemme vähemmistössä, joten meidän kaltaista maailmaa tuskin tulee, koska se merkitsisi sitä että koko talous pitäisi suunnitella uudestaan terveemmäle pohjalle ja kaikkien pitäisi sitoutua väki val la ttomuuteen. niin yksilöiden kuin yhteisöjen.

mitään sellaista ei kannata pelätä, jolle ei itse voi mitään. jos kokee, että maailmantilanne pelottaa, niin voi tehdä asialle jotain omasta elämästään käsin. Esimerkiksi tutustuu naapuriinsa ja lisää omia sosiaalisia kontaktejaan. alkaa olla avuksi ihmisille. esim. ilmoittaa jossain sovelluksessa jos vaikka kävisi kaupassa jollekin vanhukselle, joka ei itse aina jaksa jne. kaikki tuollainen tuo turvallisuutta ja yhteisöllisyyttä sinne missä itse asuu.

Vierailija
71/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Putinin miehet ovat piirittäneet taloani jo viisi vuotta. On minulla kivääri, jos tulevat liian lähelle. Yhtä metsästyskoiraa päin ammuin jo mutta pääsi pakoon

Vierailija
72/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media antaa vääristyneen kuvan asioista. 

Ihmisen tulisi sivistää itseään laajasti. Mitä tapahtuu Aasiassa, Afrikassa, Etelä-Amerikassa, Australiassa? Millainen on luonnon ja ilmaston tilanne?

Millaista kehitystä tapahtuu luonnontieteiden, tekniikan, lääketieteen, ym. saralla? Millaista kulttuuria ihmiskunta tuottaa? Miten historia on kulkenut tähän päivään? Millaiset ovat näkymät pitkälle tulevaisuuteen?

Maailmantilanne ei ole = yksi maa tai yksi sota.

Vierailija
73/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan, ihme kyllä. Vielä vuosi pari sitten olisin ollut kauhuissani. Nyt olen niin hel v e tin kyllästynyt tähän nykymenoon, että alkaa tuntua jo siltä, että ihan hyvä jos tulee oikeitakin ongelmia. En jaksa tätä wokrlaumojen joka asiasta väkisin loukkaantumista. Toisaalta, tämän maan tulevaisuus näyttää niin synkältä, että enpä tiedä onko juurikaan edes menetettävää. Ei tämä enää tunnu Suomelta kun hyvinvointivaltiota ei ole, koulutus, terveydenhoito, turvallisuus, kaikki ihan peruspilaritkin sakkaa. Ja kaduilla ja ostoskeskuksissakin näyttää kun ulkomailla kulkisi.

Vierailija
74/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kun Suomi aukoilee päätään ja pysyy järkähtämättömässä kannassaan ja sitä myötä voi Suomi joutua sotaan toisia liikaa puolustaessaan. Oma maa ensin.

Jos Suomi hulluttelee vielä lähettämällä nuoria miehiä taistelemaan Ukrainaan, se on tuomittavaa.

Sä tykkäät nöyristellä ja madella roiston edessä? Kuvittelet, että se jättää sut rauhaan kun nuolet saapasta?

Vähimmällä pääsemme kun tuemme Ukrainan voittoon nyt. Ja Venäjä paskaksi.

Jaa että sotimaan vaan, olet valmis itse lähtemään rintamalle vai? Tai lähettämään sinne miehesi tai poikasi?

Molemmat pojat ovat armeijan käyneitä, joten pahimmassa tilanteessa ei mulla olisi tähän valtaa. En tietenkään halua että näin kävisi. Ja kyllä, kuilun itse vapaaehtoiseen maanpuolustukseen ja ilman muuta tekisin osani. Mies on niin vanha että ei enää rintamalle kelpaisi mutta varmasti jotain maanpuolustukseen liittyvään osallistuisi tavalla tai toisella.

Vierailija
75/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Elämä on siitä varma tapaus, että se päättyy joka tapauksessa kuolemaan niin Trumpin kuin Putininkin kohdalla. Trumpin elämäntavoilla sepelvaltimo on tukossa mahdollisesti jo hyvinkin nopeasti tai sitten verenpääsy estyy aivoihin ja ukko jää vemputtavaksi vihannekseksi.

Jos sota on syttyäkseen - se syttyy - Venäjä on Putinin johdolla niin murhanhimoinen ja ihmiselämästä piittaamaton, että se puree Trumpiakin persuksiin. Jos tulevat tänne, tulee olla ilo täyttää joukkohaudat niillä jotka vielä uskovat, että Suomi olisi helpompi pala kuin Ukraina.

Vierailija
76/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei lähipiirissä eikä töissä puhu tästä tilanteesta mitään. Tuntuu kuin olisin ainoa joka tätä miettii päivittäin. Kummallista. Onko ihmisillä joku torjunta päällä? 

Vierailija
77/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei lähipiirissä eikä töissä puhu tästä tilanteesta mitään. Tuntuu kuin olisin ainoa joka tätä miettii päivittäin. Kummallista. Onko ihmisillä joku torjunta päällä? 

No mitä se pelko tai asiasta kauhistelu muka auttaa? Poistuuko se tilanne sillä tai kenties itkujen tirauttelu?

Vierailija
78/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa kun Suomi aukoilee päätään ja pysyy järkähtämättömässä kannassaan ja sitä myötä voi Suomi joutua sotaan toisia liikaa puolustaessaan. Oma maa ensin.

Jos Suomi hulluttelee vielä lähettämällä nuoria miehiä taistelemaan Ukrainaan, se on tuomittavaa.

Vähimmällä pääsemme kun tuemme Ukrainan voittoon nyt. Ja Venäjä paskaksi.

Vielä joku hitaanlainen kuvittelee, että jo hävinnyt Ukraina jollain vippaskonstilla voisi voittaa 🤣🤣ja että Venäjän voisi saada paskaksi 🤣🤣 ota nyt ne vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä...

Vierailija
79/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan, ihme kyllä. Vielä vuosi pari sitten olisin ollut kauhuissani. Nyt olen niin hel v e tin kyllästynyt tähän nykymenoon, että alkaa tuntua jo siltä, että ihan hyvä jos tulee oikeitakin ongelmia. En jaksa tätä wokrlaumojen joka asiasta väkisin loukkaantumista. Toisaalta, tämän maan tulevaisuus näyttää niin synkältä, että enpä tiedä onko juurikaan edes menetettävää. Ei tämä enää tunnu Suomelta kun hyvinvointivaltiota ei ole, koulutus, terveydenhoito, turvallisuus, kaikki ihan peruspilaritkin sakkaa. Ja kaduilla ja ostoskeskuksissakin näyttää kun ulkomailla kulkisi.

Mene Venäjälle niin saat elämään toimintaa ja pääset sotimaan kunniakkaasti kuolemaan asti ja kuolla hymy huulillasi Putinia ajatellen.

Vierailija
80/180 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veit sanat suustani!!!!! Minä olen muutenkin vähän ylihuolehtiva, eikä minulla ole ketään kenen kanssa puhua näistä asioista! Aivan kuin eläisin yksin tätä todellisuutta mistä uutisissa puhutaan.

Mutta kuten joku jo aiemmin kirjoitti, uutisten ja erityisesti keltaisen lehdistön lukemista jätettävä vähemmälle oman mielenterveyden suojelemiseksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan