Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työuupumus ja soviteltu päiväraha

Vierailija
20.02.2025 |

Olen sairauslomalla työuupumuksen ja masennuksen takia. Oireilu johtuu täysin nykyisestä työpaikastani. Ainoa lääke joka oloani oikeasti auttaisi on irtisanoutuminen ja uusi työ, sillä työolosuhteet ei nykyisessä paikassa tule muuttumaan.

Tyhjän päälle en haluaisi itseäni irtisanoa ja muutenkin haluaisin jo mennä elämässä eteenpäin ja tehdä jotain muuta työtä. Työmarkkinoilla on nyt kuitenkin hankala tilanne ja lähinnä osa-aikaisia paikkoja tarjolla. Jos löydän osa-aikatyön onko minun mitään järkeä ottaa sitä vastaan? Henkisesti se olisi minulle nyt hyvä muuten, mutta joudunko taloudelliseen ahdinkoon? Onko soviteltu päiväraha täysin pois laskuista, jos itse olen mennyt ja irtisanoutunut, vaikka syynä terveydentilan romahdus?

Kokemuksia ja neuvoja?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomapäivät pitää pitää ensin pois, sitten alkaa karenssi. Varmista vielä liitolta, toivottavasti kuulut siihen.

No ei mene noin

Menee

Vierailija
42/46 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä varmaksi auttaako, mutta sulta varmaan löytyy lääkärintodistus. Sen kanssa jos yrität niin luulisi, että karenssia ei saisi tulla vaikka sen ekana kaikille tyrkyttävätkin, valitusta vaan sitten perään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomapäivät pitää pitää ensin pois, sitten alkaa karenssi. Varmista vielä liitolta, toivottavasti kuulut siihen.

No ei mene noin

Menee

No eihän mene. 

Lomakorvauksen jaksotus ja omavastuuaika eivät voi kulua yhtä aikaa, joten jaksotusajan jälkeen voi tulla vielä asetettavaksi omavastuuaika, jonka ajalta päivärahaa ei makseta. TE-toimiston asettama karenssi ja lomakorvauksen jaksotus voivat sen sijaan kulua yhtä aikaa.

Ja jos olet toisenlainen idiootti niin ei, ei sitä lomaa tarvitse pitää myöskään sairausloman aikana.

Vierailija
44/46 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mene noin

Menee

No eihän mene. 

Lomakorvauksen jaksotus ja omavastuuaika eivät voi kulua yhtä aikaa, joten jaksotusajan jälkeen voi tulla vielä asetettavaksi omavastuuaika, jonka ajalta päivärahaa ei makseta. TE-toimiston asettama karenssi ja lomakorvauksen jaksotus voivat sen sijaan kulua yhtä aikaa.

Ja jos olet toisenlainen idiootti niin ei, ei sitä lomaa tarvitse pitää myöskään sairausloman aikana.

Menee

Vierailija
45/46 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mene noin

Menee

No eihän mene. 

Menee

No se on sinun mielipiteesi, mutta kannattaa pitää se ihan omana tietona eikä levitellä vääriä kuvitelmiasi muille

Vierailija
46/46 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joku karenssinpätkä tulee, sitten soviteltu alkaa juoksemaan jos muut päivärahan saamisen ehdot täyttyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi