Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kallis kihlasormuksen/vihkisormuksen tulisi olla?

Vierailija
20.02.2025 |

Meillä molemmat oli n. 2000€. Jotkut väittää että on liian halvat, pitäisi olla yli 5000€. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70e. jos vaaditaan kalliimpaa, on kyseessä nykyaikainen rahan perässä juoksija. ei siis vaimomatskua.

Mahtaako sillä saada muuta kuin jonkun nikkeliä sisältävän,.Se voi tehdä allergiseksi

t. Nikkeliallerginen

Vierailija
42/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormus ei ole välttämätön. Olen kihloissa, mutta ilman sormusta. Sormus on vain symboli. Kihlaus on avioliittopäätös. 

Näin on, mutta jos kirkossa menee naimisiin, pappi haluaa sormukset kummaltakin siunatakseen ne. Rouvasormus ei ole pakollinen.

Se on perinne, ei pakko. Ei edes kirkkohäissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen pitää maksaa vain sen verran, mihin on mukavasti varaa. Mikään ole enemmän wt kuin osamaksulla tai luotolla ostetut sormukset. 

Mieluummin toki muuten kuin luotolla, mutta esim.mulle sormus on ainoa joka naimisiin mennessä jotain maksaa (ei kai vihkiminen kallis) ja josta on iloa myöhemmin, eli tosi tärkeä. En vaatisi miestä maksamaan. En ole wt.

Jos sulla ei ole varaa sun sormukseen muuta kuin osamaksulla/luotolla/Klarnan laskulla, niin silloin se on liian kallis sulle. Rahaa voi myös laittaa säästöön etukäteen. 

Vierailija
44/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä hinnalla ole väliä. Meillä on miehen kanssa samanlaiset sormukset. Ostettiin ne yhdeltä matkalta. Hintaa tuli noin 60 euroa yhteensä.

Vierailija
45/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lohduttoman mautonta olla muiden sormuksista, tai niiden hinnasta, mitään mieltä. Ollaanko menossa avioliittoon vai näyttelemässä blingiä? (Mieheni, joka on liian kiltti omaksi hyväkseen, kehotti menemään jalokivikauppaan ja valitsemaan sellaisen kiven kun tahdon, kun kuitenkin olen morsian vain kerran. Samasta syystä valitsin kestävän ja käytännöllisen sormuksen, naimisissa kuitenkin olen loppuikäni, eikä ole niin käytännöllistä jos joku instagram-hakuinen viritelmä sotkeentuu sukkiksiin). 

Miten sormus sotkeentuu sukkahousuihin? En nyt ihan ymmärrä. Mut mä olenkin timanttisormuksia ja sukkahousuja käyttävä en instagramissa oleva. Otan kaikki sormukset aina pois kotona. Ovat käytännöllisiä kuitenkin ja kauniita. Ei sormuksia kuulukaan pitää jatkuvasti. 

Vierailija
46/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkihömppää, siellä nainen ostetaan timanteilla, mies näyttää että on varaa

Vierailija
47/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihla- ja vihkisormusten on luontevaa olla yksinkertaiset, vaikkakin laadukkaat. Näin ne eivät rajoita muiden korujen käyttöä erikoisuudellaan loppuelämää. Jo huomenlahjaksi voi antaa vaikka millaisen korun, myös sormuksen, joka voi olla vaikka miten näyttävä, mutta jota ei tarvitse käyttää aina.

Vierailija
48/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse näe syytä hirveen hintavalle sormukselle kun teen työtä jossa ei voi sormuksia pitää ja muutenkin tulee vain silloin tällöin pidettyä koruja 

Vierailija
49/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa on sopiva silloin kun siihen ei tarvita velkaa eikä se ole mistään muusta pois.

Niin, minulta tuleva sulhanen kysyi: "Kunnon kihlasormus vai kulmasohva?"

Vierailija
50/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä. Kyllähän se sormus on symboli ja lupaus sitoutumiselle ja rakkaudelle, eli kyllähän sen pitää ihana olla. Oli sitten hinta 1000 tai 5000. Suomalaiset on sitäpaitsi niin rikasta kansaa että jokaisella on varaa ostaa melkein minkälainen sormus vaan. 

Vierailija
51/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sormusten hinta rakkauden määrää kerro. Meillä taisi sormukset maksaa vaan jotain 60 000 dollaria, kun ne Hawaijilla ostettiin ja miehen sormus tingittiin kaupan päälle, koska hän on niin kova kauppamies. Silti ollaan ihan onnellisesti oltu jo kohta 20 vuotta yhdessä ja rakennettu kiva elämä. Töitäkin on paiskittu kuule hiki pannassa. Terkuin Suski täältä Kokoomuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme