Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahaa opiskeluun kun opintotuet loppuvat?

Vierailija
20.02.2025 |

Opintotuki- ja laina käytetty, en työllistynyt tutkinnolla. Te-tuki evättiin opiskelun takia. Opiskelin vuoden toimeentulotuella, mutta uhkasivat leikata sen, jos jatkan opintoja. Sellaisia töitä ei ole löytynyt, että voisin samalla opiskella. Olen joutunut pitämään vuosia taukoa opinnoista ja olemaan kokoaikatöissä. Eikä näistäkään töistä ole juuri jäänyt säästöön. Nyt olen naimisissa ja sekin vaikuttaa tukien saamiseen. Olen neuvoton, että miten voisin suorittaa minulle tärkeät opinnot loppuun.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk:ssa puolet opiskelijoista käyvät kokopäivätöissä. Opiskelevat virtuaalina tai iltoina. Elävät ihan palkallaan.

Vierailija
2/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amk:ssa puolet opiskelijoista käyvät kokopäivätöissä. Opiskelevat virtuaalina tai iltoina. Elävät ihan palkallaan.

Yliopistossa luokanopettajan tutkinto-ohjelmassa ei voi opiskella silloin kun itse haluaa, vaan opiskelu on hyvin aikataulutettua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömyyspäivärahalla ja opiskelin yliopistossa. Toki olin koko ajan työnhakijana. Tämä täysin laillista. 

Vierailija
4/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtunut sille, että opiskelun ohessa tehdään töitä? Myönnän maailman muuttuneen esim siivoushommissa. Aikaisemmin pystyi tekemään 8h alueen alle 4h, ja nykyään sovitut tunnit eivät riitä edes kunnolliseen siivoamiseen.

Vierailija
5/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfanista

Vierailija
6/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtunut sille, että opiskelun ohessa tehdään töitä? Myönnän maailman muuttuneen esim siivoushommissa. Aikaisemmin pystyi tekemään 8h alueen alle 4h, ja nykyään sovitut tunnit eivät riitä edes kunnolliseen siivoamiseen.

Aloituksesta: "Sellaisia töitä ei ole löytynyt, että voisin samalla opiskella."

Vierailija
7/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa luokanopettajan tutkinto-ohjelmassa ei voi opiskella silloin kun itse haluaa, vaan opiskelu on hyvin aikataulutettua.

Ap

Ota iltatöitä. Ota opesijaisuuksia niille päiville, kun ei ole opetusta. Sovi opettajien kanssa vaihtoehtoisista toteutusmuodoista. 

Vierailija
8/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene *ittu töihin!

Vierailija
9/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työttömyyspäivärahalla ja opiskelin yliopistossa. Toki olin koko ajan työnhakijana. Tämä täysin laillista. 

Miksi sitten sanotaan, ettei työttömänä saa opiskella?

Vierailija
10/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin mäkkärissä että sain lukiokirjoihin rahaa.

Vierailija
11/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet naimissa. Puolisolla on elatusvelvollisuus.

Vierailija
12/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele vanhustyöhön lähäriksi.

Vierailija
13/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kunta tue työttömyyskorvauksella opiskelua, eikä opintotukia ole enää käytettävissä, jää ainoaksi mahdollisuudeksi rahoittaa opiskelu ihan työtä tekemällä.

Vierailija
14/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. 80-luvulla pystyi tekemään 20 tunnin alueet kahdeksassa tunnissa. Sittemmin niitä on kiristetty vuosi vuodelta ja nyt, tai on ollut jo pitkään, niin ettei aika riitä nyky alueiden siivoamiseen. Otetaan ulkomaisia töihin ilman mitään koulutusta ja tietoa pintamateriaalien hoidosta ja pesuaineistakaan ei juuri ole tietoa.

Vierailija
15/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tilanteet on erilaisia. Hupiopiskelu ei ole yhteiskunnan varoilla tuettavaa, mutta jos pystyy osoittamaan, että opiskelu parantaa työttömän työnsaantimahdollisuuksia merkittävästi, voi työttömyyskorvauksella opiskelu olla mahdollista.

Vierailija
16/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. 80-luvulla pystyi tekemään 20 tunnin alueet kahdeksassa tunnissa. Sittemmin niitä on kiristetty vuosi vuodelta ja nyt, tai on ollut jo pitkään, niin ettei aika riitä nyky alueiden siivoamiseen. Otetaan ulkomaisia töihin ilman mitään koulutusta ja tietoa pintamateriaalien hoidosta ja pesuaineistakaan ei juuri ole tietoa.

8 h alueen siivoamisesta neljässä tunnissa saa vain neljän tunnin palkan, ei kahdeksan tunnin palkkaa. 

Vierailija
17/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet jonnekin töihin ja opiskelet siinä sivussa siihen tahtiin kuin pystyt. 

Vierailija
18/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa opiskella jos on saanut luvan opiskella, jos ei ole lupaa niin sitten ei saa opiskella. Lupa voidaan kuitenkin peruttaa kesken kaiken.

Vierailija
19/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajaksi opiskelu kestää pari vuotta. Mihin olet kaikki saamasi tuet ja lainat käyttänyt opiskeluaikana?

Vierailija
20/51 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajaksi opiskelu kestää pari vuotta. Mihin olet kaikki saamasi tuet ja lainat käyttänyt opiskeluaikana?

Aloittaja kertoo opiskelleensa jo yhden tutkinnon, jolla ei työllistynyt. Luokanopettajaksi ei kyllä parissa vuodessa opiskele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi